Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskpost2
Det där svaret läste jag men tog det inte på allvar. Ett sådant svar kan bara komma från någon som inte förstår hur världen fungerar. Vi har på denna planet relationer mellan länder som bygger på maktrelationer, egenintresse och maktsfärer. Att Ukraina skulle tillåtas bli en språngbräda för USA mot Ryssland är otänkbart. Bara i den naives sinnesvärld hade det funkat.
Apropå härskartekniker som du nämnde tidigare tycker jag du kan lägga ner dina försök att förminska mig. Kom med argument i stället.
Det är vad jag har gjort mest hela tiden, medan du har ägnat mycken tankemöda över hur gammal jag kan tänkas vara, och annat ointressant.
Om du tänker efter är svaret högst relevant, för Ukrainas eventuella medverkan i NATO påverkar inte mycket i Ryssland.
Det är bara något de inbillar sig.
Med eller utan Ukraina kan NATO förstås göra slut på Ryssland. Om hotet från NATO därför existerar och Ryssland vill få bort det borde den logiska slutsatsen vara att starta alla missiler på en gång och försöka utplåna alla NATO-länder.
Antingen det, eller att enbart satsa på att försöka destabilisera dem genom att stödja exempelvis högerextrema, vilket också är något Ryssland gör.
Putins egenintresse är förmodligen den viktigaste orsaken till detta krig. Han känner att hans dagar är räknade och har inte lyckats med något stort i livet ännu. Det har bara handlat om att koka kaffe i Dresden och att mörda journalister.