2022-03-13, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Man inser hur fel man har haft och avslutar invasionen.

Sedan erkänner man sina brott och sätter sig i finkan.

Det kan Putin göra när som helst.

Jag tror inte kommer hända
Citera
2022-03-13, 03:13
Avslutad
Deleted by User
Senast redigerad av DjungleBONGOS 2022-03-13 kl. 03:37.
Citera
2022-03-13, 03:15
Medlem
RomanticDreamss avatar
Citat:
Man inser hur fel man har haft och avslutar invasionen.

Sedan erkänner man sina brott och sätter sig i finkan.

Det kan Putin göra när som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag tror inte kommer hända

Inte en chans att Putte kommer göra det.
Han kommer köra sitt race tills någon stoppar honom med döden.
Citera
2022-03-13, 03:16
Medlem
Citat:
Ryssland måste inte flyga.

Om de vill skapa ett tredje världskrig bara för att andra länder skapar fredade zoner är det upp till dem.

Självfallet men det kommer ju inte hända. Det sitter en psykopat till ledare i Kreml som inte kommer ge upp det här kriget. Därför skall NATO låta bli att flyga som de ju också gör.

Ukrainas ledare bör tagga ned, det är inte politikerna i väst ukrainska ledare försöker påverka i första hand utan korkade allmänheten som inte begriper riskerna eller något om krigsföring. Det enda videos liknande den med Eiffeltornet gör är skrämma folk till opinon som till sist KAN påverka västledarna till dåliga beslut.

Ja det är åt helvete men det finns inte något vi kan göra åt saken, tror inte vi kommer mycket längre i diskussionen tyvärr.
Citera
2022-03-13, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Absolut kommer Ryssland att förlora. De kommer kanske lyckas med sin invasion av ett grannland och tillsätta ett eget styre.
Men på lite längre sikt kommer de att förlora stort. Putin sitter nu och funderar på vem han ska hänga (ut ) som syndabockar. Han och hans närmsta medbrottslingar är bekymrade vad det kommer att stå i historieböckerna om dem.
Ekonomiskt har de sitt på det torra men tyvärr kommer detta slå tillbaka på alla ryssar.

Länkar tack!
Citera
2022-03-13, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Har du en aning om hur det såg ut under andra världskriget, hur många civila som strök med och hur många hus och byggnader som förstördes under de allierades framryckning från stränderna i Normandie till Rhen 1944-45? Av artilleri, bombningar och strider kring städer, hus, gator och gårdar? Ont o mat var det också på många håll.

Ledtråd: det såg överlag mycket värre ut än i Ukraina under senaste veckan, och det var i hög grad de allierades eldkraft som åstadkom detta. (Vilket inte betyder att de borde ha låtit bli att göra dessa offensiver.)

Många som följer det här kriget verkar tro att moderna krig normalt ser ut som i ett datorspel.

Ja det är helt fantastiskt hur vissa resonerar. Vore kul att veta åldern på dessa skribenter samt om de gjort någon militärtjänst.
Citera
2022-03-13, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RomanticDreams
Inte en chans att Putte kommer göra det.
Han kommer köra sitt race tills någon stoppar honom med döden.

Kan någon döda Zelenskyj?
Citera
2022-03-13, 03:20
Medlem
Drooids avatar
RT är blockerat av operatörer i Sverige.
Ryssland ska straffas så mycket som är möjligt. Det enda jag är emot är att blockera nyhetskällor. Oavsett hur mycket propaganda det är.

För att läsa RT:
En VPN. Ett gratiskonto hos https://zenmate.com/
Finns för flera operativsystem.
Anslut via Singapore. Det fungerar ännu.
Citera
Avslutad
Vi får inte glömma att Putin var nära att splittra väst. Hans pengar/idéer har nått en massa politiker, organisationer och maktmänniskor under många år.

Det är tydligt att Putin och Ryssland ser anglosaxarna som det stora hotet. Han vet att det är i princip dom som är NATO. Frankrike och Tyskland har varit passiva. Framför allt förre kriget. Har Frankrike ens skickat vapen än?

Utan vapenleveranserna av anglosaxarna hade det kunnat se annorlunda ut. Dessutom delar dom med sig intel och har tränat upp den ukrainska armén. Vad var alla andra västs underrättelsetjänster innan kriget? Såg som inte trupperna? Hade dom ingen information?

Säkerhetslägen i världen hade varit mycket sämre utan amerikanerna och britterna speciellt i Europa.

Putin vet att tyskar, fransmän italienare spanjorer m.m är inte samma sak.
Senast redigerad av brigade 2022-03-13 kl. 03:24.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86
Självfallet men det kommer ju inte hända. Det sitter en psykopat till ledare i Kreml som inte kommer ge upp det här kriget. Därför skall NATO låta bli att flyga som de ju också gör.

Ukrainas ledare bör tagga ned, det är inte politikerna i väst ukrainska ledare försöker påverka i första hand utan korkade allmänheten som inte begriper riskerna eller något om krigsföring. Det enda videos liknande den med Eiffeltornet gör är skrämma folk till opinon som till sist KAN påverka västledarna till dåliga beslut.

Ja det är åt helvete men det finns inte något vi kan göra åt saken, tror inte vi kommer mycket längre i diskussionen tyvärr.

Det tror inte jag heller.

Men om jag hade styrt i väst hade det varit krig sedan den 24 eller så hade Ryssland frivilligt backat.

På många sätt är diplomater och bossar inte så dumma ändå, oavsett vad man tycker.

Det största problemet här är dock att den 69 år gamla diktatorn vill förverkliga sina drömmar och att han omges av jasägare.
Citera
2022-03-13, 03:22
Medlem
Citat:
Men flera i tråden vittnar om att de kan gå till rt.com .

Själv orkar jag inte jobba mig med vpn eller annat. Det finns ändå tillräckligt att läsa.

Vad gäller TASS verkar de ha fem artiklar eller så skrivna de senaste fem timmarna, så så väldigt sällan kan den ju inte uppdateras.

Där kan man läsa sanningen om de hemska nynazisterna som plundrar och om hur miljoner ukrainare vill komma till Ryssland...

Helt ärligt nu. Kan du med handen på hjärtat se att Ryssland hade något alternativ här än att gå in i Ukraina? Han var ju omringat av NATO som hela tiden expanderade trots att de lovade att inte göra det.

USA har mer blod på sina händer här än Ryssland anser jag. Synd om de civila i Ukraina bara.
Dör folk på andra platser också just nu. Syrien, Jemen men vem bryr sig eller hur?
Citera
2022-03-13, 03:23
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Länkar tack!
Du är dummare än vad jag trodde.
Här är länken till mina åsikter/förhoppning:
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU
Senast redigerad av Drooid 2022-03-13 kl. 03:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in