Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Ja många verkar fortfarande vilja "förhandla". Framförallt Frankrike, Tyskland och han fjanten i Kanada. Jag håller med dig, de borde säga att de kan förhandla med Putins efterträdare. Tills det finns en sådan är vi inte intresserade. Han Lavrov skulle de också vägra att ha med att göra. Svara inte ens i telefon om han ringer. Sanktionerna skall knytas till Putin och hans regering; de är kvar så länge de är kvar.
Japp. Jag tror att folk runt honom i Kreml antagligen skulle tycka att det blir lite jobbigt och börja vackla när deras president är måltavlan. Putin i sig går aldrig att ändra på, han är en fullblodsdåre. Även erbjuda en stor summa pengar och kanske ffa immunitet till den som plockar bort honom. Nu väljer man istället att offra en massa oskyldiga människor och någonstans kan jag inte låta bli att tycka att det är förjävligt, kanske tom att det borde ge repressalier faktiskt. Man måste kunna förvänta sig att "våra myndigheter" kan hantera detta ansvarsfullt där oskyldiga människor har prioritet. Självklart inte säkert att det hade fungerat optimalt heller men jag tror mer på en sådan lösning av just den anledningen att man vet att han inte backar, det är mer eller mindre en konstant i ekvationen.