2022-03-13, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Han har ju inte ens börjat kriga ännu på riktigt .. Han har tyvärr mycket att ta fram i verktygslådan...

Hypersoniska ballistiska vapen dom drar från ubåtar som ödelägger 10 km...

Ha ha ha snälla stäng ner datorn och gå ut från pojkrummet och ta en nypa frisk luft.

Ryssarnas är ett U-land när det kommer till material att du köper allt man försöker sälja
som inte finns är bara så tragiskt.

Titta bara på deras SU-57 är det 20 år man har försökt finns inte ens i tjänst ännu utan
en beställning på 12 individer som ser ut att försenas ännu mer.

Precis så är det i vapenslag efter vapenslag allt är halvdant p g a av korruptionen som landet lider av

Om man nu är så starka varför hämtar man i folk från syrien och andra mindre exotiska afrikanska länder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Lyssnar man på kommentatorerna från väst, så är de väldigt fokuserade på Kiev, alltså hur Rysslands förväntade erövring av huvudstaden går. Den stora ryska operationen att omringa trupperna i syd-väst, nämns knappt. Det är minst 50 000 soldater, det kan var dubbelt så många, som är i en prekär situation. Förbindelselinjerna är nästan helt avskurna och attacker sker hela tiden, det finns uppgifter om att de omringade stridskrafterna kluvits i två delar av ryssarna. Slug krigföring? Ja möjligen. Men då utifrån de resurser de har att tillgå. Det finns ju ingen möjlighet att driva ut ryssarna, möjligen att tillfoga övermakten nålstick.

Det går ju inte att utplåna den ukrainska armén. Den är rörlig och flexibel. Och nya förband sätts upp som sänds österut. Men Ukraina koncentrerar just nu på andra ställen och Donbass blir en senare fråga.

Ukraina för ett helt annat sorts krig än Ryssland. Till , och med i små byar sätter man upp skyltar om att alla skall in till armén, ja alla vapenföra.
Naturligtvis behöver vi alla uppdatera oss. Jag orkar inte följa kriget 24 timmar om dygnet. Men jag har sett den växande optimismen. Den fanns inte för 5 dagar sedan. Du borde följa vad den ukrainska militären säger och hur segervissa dom är.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
De har inga "hypersoniska vapen" samtliga prototyper har havererat på olika sätt. Släpp propagandan. Samma med "shval" torpeden. Jodå. Snabb. Men kan inte använda sina egna riktmedel inne i gasbubblan, och havererar om den kolliderar med en fisk eller upprört vatten. Deras "Supervapen" är lika verkliga som Hitlers. Få och i slutändan värdelösa.

Ok då har väst inget att frukta.

Varför hjälper ni inte till när ukrainarna blir slaktade i städerna.

Ni borde skämmas. Ni tillåter genocide.

Ni är skyldiga till detta.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Nej, jag skrev OM Sverige skulle bli attackerad utav Ryssland så är det inte genom att skicka soldater utan snarare med kärnvapen.

Det skulle vara alldeles för komplicerat, kolla bara hur svårt det är för dom att ta sig in i Ukraina.

Nej de skulle INTE använda kärnvapen då heller.

Jobbade 8 år med bland annat sådana frågor.

De kommer inte att använda kärnvapen ens om NATO går "fullt Guf war 1" på dem.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ahh så han har ingen ryggrad alltså? Har du någon källa på att han säger vad han blivit tillsagd så vore jag tacksam...

Han har till och med ryggrad att kalla detta för ett krig, trots att det skulle kunna ge fängelse om en vanlig ryss sa det.

Han har sin agenda, han är den mest diplomatiske som ses offentligt iaf.

Vet inte om du har svårt att förstå kanske, men jag menar såklart inte att jag hålle rmed honom, menar bara att han verkar vara minst dålig för att utrycka det på lätt svenska.
Suck.
Citera
2022-03-13, 00:39
Medlem
serbisknegers avatar
En fråga, varför har inte ryska Mongoliet satt in sina Armata 14-15?
Citera
2022-03-13, 00:40
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Mariupol har en ny borgmästare tillsatt av Ryssland. Gratulationer till det.

Du vet att jag är tillsatt till att vara Rysslands nya president, Putte "med chippstuttar" har försvunnit ner i kloakerna och räknas numera som utslagen.

Du bör inte lita på vad andra propagandaråttor hittar på, lita på mina ord.
Citera
2022-03-13, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Ryssarna hissar flaggan i Volnovakha norr om Mariupol.
https://twitter.com/DatFishGuy/status/1502778942696361984

Bara en tidsfråga innan Mariupol faller och ryssarna kan gå norrut med full kraft.
Staden är helt omringad.

Der krieg ist verloren - nu är bara Kiev kvar och det blir intressant, möter ryssarna tufft motstånd där så kommer Kiev bli en ruinhög. De utländska frivilliga som åkt till Ukraina har nu några dagar på sig tänka igenom om de vill offra sig för Zelenskys proxykrig mellan Ryssland och USA.

Ryssarna har inga problem bomba en stad med civila till en ruinhög (Berlin 1945).

Personligen hade jag lämnat Kiev och gett mig ut i skogen i riktning västerut.
Citera
2022-03-13, 00:41
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladkaka69
Omöjligt att svara på. Men vad tror just du risken är att det blir militärt krig i Sverige ? 1%? 5%?

Vilka städer tror ni är störst risk? Borde ju vara Norrland? Ryssland borde väl komma via Finland?

Och varför skulle det ens bli krig här?
0%. Kommer inte hända.

Ryssland har inte råd med det. Fullständigt omöjligt.

Att Ryssland skulle gå in i Sverige och Finland är fantasier. Eller inte ens fantasier, bara trams från pro-ryska tramskonton.

På sin höjd kan Ryssland ta Moldavien... Men det är tveksamt.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Varför tror du ryssarna skulle använda just kärnvapen?
Jag menar bara att dom har vaccumbomber med mera att ta till. Att en eventuell attack mot Sverige skulle komma från luften är jag däremot helt enig med dig om.
Jo, där har du en poäng. Behöver nödvändigtvis inte användas specifikt kärnvapen.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Vad fan ska Ryssen med "sabotörer" till?

Väx upp.

Jadu, lord Haw-Haw:

Det är sådant ryssar gör.

Tråkigt nog för dig finns det rapporter om civilklädda överlöpare vilka började skjuta på vanligt folk.

Det räcker till exempel med en dåre som dig i Kharkiv för att det skall hända.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Jag kanske hört dina resonemang förut, men ok tack ändå.

Jag försökte förklara några grundläggande koncept till dig, som att man behöver se båda sidor av myntet. Det enda vi kan diskutera här är västs version av utvecklingen av kriget. Staten anser tydligen inte att vi i är vuxna nog att få höra en annan version. Detta ger oss en begränsad bild av verkligheten. Därför blir denna diskussion begränsad och ganska tråkig.

Det och faktumet att du anser att det är helt fritt att diskutera FB:s censur på FB säger mig att du som sagt inte riktigt förstår begrepp som yttrandefrihet och källkritik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in