Citat:
Ursprungligen postat av
X3tream
Tänk vilket firande det blir i världen när Putin avlivas. Den dagen ska firas!
Tror du hoppas på för mycket. Tippar på att han måste avgå i värsta fall. Vem skulle avliva honom..? Hela hans råd är plockade av honom sedan länge tillbaka.., alla är i samma ålder och haft fingrarna i sylburken på samma sätt. Finns inte "nya tankar" i hans närhet som kan utmana.
Ta dig en titt på detta :
CRÈME DE LA KREML
https://www.nrk.no/urix/xl/creme-de-la-kreml-1.15885227
Citat:
Ursprungligen postat av
%
Tyskland har ett gaslager som räcker året ut. På den tiden har man nog lyckats ställa om till andra energikällor. Det är tal om att starta igång de kärnkraftverk som tagits ur bruk.
En källa på det fetade tack, skulle vara glad om det stämde...
Citat:
Ursprungligen postat av
NukeTheWhales
Det här är inte ett krig som Ryssland kommer kunna vinna. Finns inga gångbara scenarion för Ryssland att vinna.
Ryssland kommer behöva kapitulera och retirera, på ett eller annat sätt. Inte heller kan Ryssland hålla på hur länge som helst, utan att vita länder tröttnar och går in i Ukraina och skjuter av ryssen.
Putin har satt sig i skiten, för han har ingen möjlighet att vinna.
Hans krigsmakt har också visat sig vara skit. Om någon nu trodde att hans armé var formidabel så tror han inte det längre. Kejsaren är naken. Ryssarna är clowner. Clowner som hållit upp ett plakat med en björn framför sig och fräst lite, i hopp om att omvärlden ska tro att ryssen är en farlig björn när plakatet betraktats på avstånd.
Frågan du bör egentligen ställa dig är :
När kommer det att vara en vinst för Putin ?
För jag är helt enig i att han inte kan ockupera hela landet.., men är det så Putin Kommer att presentera sitt "segertal" ?
Det tror inte jag. Tror att han kommer att vara helt nöjd med att ha tagit utbrytarepublikerna, samt då att ha "dödat nazisterna" och lagt kusten i sitt bo (som bargaining chip i förhandlingar). Efter att han har gjort Kiev till grus och intagit det.., så erklärar han seger. Kanske även Zelensky har dött då även i Kiev..(börjar misstänka att han blir kvar där till sista andetaget)
Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Zelenskij har talat om en turning point. Jag såg också på youtube en talesman för Ukrainas armé som gjorde likadant.
Turning point innebär att Ukraina börjar planera flera motoffensiver. Att ryska styrkor gått närmare Kiev betyder ingenting, dom kan inte inta stan. Dom kan inte heller omringa den helt
Ukrainas armé har haft förluster men det fylls på hela tiden med nytt manskap och nya vapen. Många frivilliga slåss av övertygelse, inte som avlönade krigare från Syrien etc.
Ryssland trodde att Ukraina skulle falla ihop. En historisk missbedömning. Vilka huvuden kommer att rulla? Dags att ta fram giljotinerna och kalla in bödlarna.
Det där med turningpoint är intressant.., idag var Putin
liiite mera pratsam.., igår var det prat om att Vitryssland skulle gå in kl 21:00
Kan det vara ryska sk. "maskirovkas"..?
Man vill
vinna tid tror jag ifrån rysk sida, bollen rullar sakta framöver..., men den rullar. Det är mycket olyckligt att (Biden är en cuck) de Polska MIG`sen inte blir levererade, samt att Britterna "drar foten efter sig" på att leverera sina "starstrek"..., för detta behövs och kan göra en skillnad. En sak som kan jämna ut något.., den ojämna spelplan som faktiskt är och existerar.