2022-03-12, 21:15
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Hej?

Varför ska alla filmer sluta lyckligt. Eller hjälten vinner?
Varför kan vi inte ha fler filmer där allt bara är olycka och misär. Den onda vinner till slut.
Blir folk missnöja om filmen inte har ett "lyckligt" slut?
Citera
2022-03-12, 21:28
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Man vill ha något gott att prata om efteråt. Man vill komma undan sin tråkiga vardag och låtsas få leva med i det lyckliga slutet.

Jag som skräckfilmsfantast skulle gärna vilja se fler filmer det allt går åt helvete i slutet.
Citera
2022-03-12, 21:30
Medlem
BrutenMans avatar
Jag vill påstå att det är för få. Det värsta jag vet är filmer med tragiska slut.
Citera
2022-03-12, 21:31
Medlem
Det ger mer pengar att göra lyckliga slut, där rättvisan segrar, än motsatsen.

I verkligheten är det oftast så att orättvisan segrar, därför vill folk fantisera om motsatsen.
Citera
2022-03-12, 21:38
Medlem
liten.igelkotts avatar
De flesta filmer slutar lyckligt men det finns ändå en del filmer som inte slutar så lyckligt.

till exempel.

(Lägger in spolier ifall att någon inte sett filmerna och inte vill ha dem förstörda)
Citera
2022-03-12, 21:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Som sagt man vill må bra efteråt. Efter sett en helt jävla oftast lång film vill man speciellt om man sitter med en kvinns att det ska sluta bra. Då blir hon mer medgörlig att det kommer sluta bra också för sin egen skull att man efter uthärdat timmar av dålig film att man får lite fitta!
Citera
2022-03-12, 22:05
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Som sagt man vill må bra efteråt. Efter sett en helt jävla oftast lång film vill man speciellt om man sitter med en kvinns att det ska sluta bra. Då blir hon mer medgörlig att det kommer sluta bra också för sin egen skull att man efter uthärdat timmar av dålig film att man får lite fitta!
Man behöver ju inte vänta till slutet på filmen.
Citera
2022-03-13, 00:32
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Hej?

Varför kan vi inte ha fler filmer där allt bara är olycka och misär. Den onda vinner till slut.

Drama kallas det
Citera
2022-03-13, 00:34
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Såg en film för ett tag sen och slutet tänkte jag nu jävlar äntligen ett slut som lämnar en lite psykad i huvet. Men nepp då kommer det vanliga rättvise slutet som ett brev på posten. Nä tyckte dem kunde låtit det vara för en gångs skull. För det mesta så gillar man ju feel good sluten men vafan om det alltid är så blir man ju aldrig överraskad.
Citera
2022-03-13, 00:35
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Man vill ha något gott att prata om efteråt. Man vill komma undan sin tråkiga vardag och låtsas få leva med i det lyckliga slutet.

Jag som skräckfilmsfantast skulle gärna vilja se fler filmer det allt går åt helvete i slutet.
Skräckfilmer brukar väl kunna sluta olyckligt?
Citera
2022-03-13, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Hej?

Blair witch project
Citera
2022-03-13, 00:39
Medlem
DaChiefs avatar
Bra trådstart.

För jag personligen hatar filmer med dåligt slut. Alltså när det dåliga slutet inte har någon grym motivering för det dåliga slutet.

T ex Braveheart är exempel på en film med dåligt slut, fast man förstår att han måste bli torterad till döds och fortfarande behålla sin tro, så stark var den, och för att befästa den hos åskådarna.

The cube är exempel på en skitfilm där mongot överlever utan nån som helst logik förutom att denne gillar blå rum. Totalt slöseri med tid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in