2022-03-12, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det många glömmer, är att Putin hamnar vid NATO (Norge) om han atrackerar Sverige och Finland.

Isf har han tre (!) NATO-fronter att hålla reda på: vid Norge Rumänien och Polen. Lycka till...

Avancerar Putin till Norden och Östersjön, kommer NATOs tålamod definitivt att ta slut.

Fan jag undrar när NATO-planen dundrar iväg.

Kan ske vilken minut som helst.
Det han mest ska oroa sig för är att Sverige och Finland är med i EU.
Citera
2022-03-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
March 12, 2022—A staff member of Doctors Without Borders/Médecins Sans Frontières (MSF) provided the following account today from the besieged city of Mariupol, Ukraine. The situation in the city is increasingly desperate.

https://www.doctorswithoutborders.org/what-we-do/news-stories/story/ukraine-increasingly-desperate-conditions-mariupol

Undrar om Mariupol faller innan Kiev? 😉

Kommer bli tungt när nazisterna i AZOV (som lyder under judiska Mossad) förlorar och Kiev faller.

Men snart så, då förlorar Ryssen.. typ? 🤣
Citera
Bannlyst
Citat:
Det många glömmer, är att Putin hamnar vid NATO (Norge) om han atrackerar Sverige och Finland.

Isf har han tre (!) NATO-fronter att hålla reda på: vid Norge Rumänien och Polen. Lycka till...

Avancerar Putin till Norden och Östersjön, kommer NATOs tålamod definitivt att ta slut.

Fan jag undrar när NATO-planen dundrar iväg.

Kan ske vilken minut som helst.

Haha kommer aldrig ske..

USA är så hårt polariserat mellan storstad och Country.

Trump 2024 och han kommer fixa fred.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
]Sanktionerna kommer även drabba oss i Sverige med höjda bränslepriser, höjda elkostnader och höjda matpriser.[/b] Många kommer bli mycket fattigare här, sossarna skyller allting på Putin så klart för slippa ansvar.

Jag tror Ryssland blir glada att slippa multikulti propaganda via Hollywood filmer, porrfilmer och skräpmat från Mcdonalds och Coca cola. USA sprider bara skit med sin "kultur" som förstör folks hälsa.

Bensin och diesel går neråt. Inget är dyrare än vanligt i mataffären. Du yrar bara lögner lilla vän.
Citera
2022-03-12, 21:48
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Gick ju skitbra i Afghanistan. Dom blev ju förintade av talibanerna..

Förintade? De förintande talibanerna.

Det är dessutom inte konventionell krigföring, de slog ut all reguljär arme både i Irak och Afghanistan. Att kontrollera ett gerillakrig i ett helt land är en omöjlighet och de var ingen mening att vara kvar då det inte fyllde ett syfte och invasionen i Irak var också meningslös.

jag försvarar inte USA:S invasioner men de spelar i en annan liga rent militärt. Kina har absolut ingen erfarenhet och Ryssland likaså.
Citera
2022-03-12, 21:49
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
USA kommer inte göra ett drit.

Deras fiasko i Afghanistan kommer göra att dom aldrig någonsin mer går in i ett krig, när deras befolkning är så polariserande.

Helt fel, vilket du kommer att få se.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Tycker det är helt rätt nivå hittills av maggan. Och jag är en som avskyr sosseriet.

Genom att komma med hotelser lägger dom sig i svensk politik. Självklart att Sverige måste markera stenhårt.

Den tjocke ambassadören är dessutom en mycket otrevlig typ. Fy fan för dessa ryssar.

Ut med packet!
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Nato kommer ju aldrig skicka en bula till Ukrainarna

Hur tänker du?

Den mäktiga Ryska armén fruktar väl inte de ynkliga NATO trupperna?

Lika bra att ta tillbaka hela Sovjet, eller vad hindrar Putler?
Citera
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Gick ju skitbra i Afghanistan. Dom blev ju förintade av talibanerna..
Blev amerikanerna förintade av talibanerna? Stämmer ju inte. USA tog hem sina soldater och då kollapsade det. Samma sak med Vietnam.

Erfarenhet är viktigt i krig.

Det enda Rysslands armé klarar av är att bomba artilleri. Mobil armé? Nej. Effektiv ? Nej. En splittrad armé av massa olika etniska grupper.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Sanktionerna kommer även drabba oss i Sverige med höjda bränslepriser, höjda elkostnader och höjda matpriser. Många kommer bli mycket fattigare här, sossarna skyller allting på Putin så klart för slippa ansvar.

Jag tror Ryssland blir glada att slippa multikulti propaganda via Hollywood filmer, porrfilmer och skräpmat från Mcdonalds och Coca cola. USA sprider bara skit med sin "kultur" som förstör folks hälsa.
Ja ryssland är ju kända för sin hälsa:/ snittåldern för en man att dö är typ 67
Citera
2022-03-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Varför besvarar inte Sverige hotelserna som kommer från Ryssland titt som tätt. Jag är ingen stor NATO-vän men att ett land skall tåla hotfullt maktspråk är förkastligt.

Sverige borde markera genom att förklara ambassadpersona persona non grata.

Det är allvar nu.

Sossarna har redan gjort så vi i princip är i krig med Ryssland genom att skicka pansarskott till Ukraina. Något landsförrädarna skröt öppet om också så det inte skulle missas.

Sossegrisarna säljer ut allt vi har och skickar vapen gratis till främmade länder för att slicka USA´s stövlar. Svenska vapen skall försvara Sverige.
Citera
2022-03-12, 21:50
Medlem
Citat:
Sverige har väl svarat och sagt fuck you (fast på ett byråkratiskt sätt).
Det räcker inte enligt min mening. Den FETE ambassadören måste ut. Den fulaste typen av dom alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in