2022-03-12, 20:53
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Vad är din poäng? Att civila fryser ihjäl i ytterligare en stad pga ryssjävlarna?
Kolla Lancasters dokumentär från Volnovakha jag länkade till. De civila verkade inte speciellt ledsna över att ukrainarna lämnat.
Citera
2022-03-12, 20:53
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ännu ett rykte från öster. Nu om strider utanför Mariupol.

https://twitter.com/NotWoofers/status/1502732203503017986
Citera
2022-03-12, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
I den Ukrainakontrollerade delen av Donbass ville 90% tillhöra Ukraina. Det var bara öster om fronten som det fanns majoritet för Ryssland.
Nja, frågan är väl om det fanns en majoritet även i de anekterade områdena om de ryska militären försvann.
Är inte det bakgrunden till detta att Putin tappade sin dominans i de ockuperade områdena?
Citera
2022-03-12, 20:54
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Så hur ska man inta ett land med så få civila dödsoffer som möjligt?
Snabbt o brutalt?
Sen att övriga världen har kastat pengar och vapen till Ukraina har nog överraskat absolut.
Lagar?
Vart var alla dessa när USA intagit land efter land?
Gnällde du lika mycket på Amerikanarna då som du gör på Ryssland nu?

Överraskande att världen hjälper Ukraina?
Citera
2022-03-12, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Striderna pågår fast man förhandlar i bakgrunden, tror inte ryssen slutar skjuta nu bara för det.

Ryssen skiter i Zelensky numer, Ukrainarna förhalar bara tid. Ryssen vill öppna en korridor för civila att lämna t ex Kiev, Zelensky med anhang ville inte gå med på det så Ryssen sa "Cyka blyat" och skapade en korridor ändå.

Det slutade med att Ukrainska soldater började skjuta mot civila som ville fly.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Inte så bra. Spaniakerna klarar inte kylan. Vi skulle behöva få in fler finska vinterkrigare. Men jag tror ändå på Ukraina.
Han är från norra Spanien. Kanske i närheten men Pyrenéerna som jag har besökt så tror jag han klarar sig. Kontentan är att man anpassar sig i sin nya omgivning. Det finns folk brån Brasilien och Portugal som är frivilliga.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Så hur ska man inta ett land med så få civila dödsoffer som möjligt?
Snabbt o brutalt?
Sen att övriga världen har kastat pengar och vapen till Ukraina har nog överraskat absolut.
Lagar?
Vart var alla dessa när USA intagit land efter land?
Gnällde du lika mycket på Amerikanarna då som du gör på Ryssland nu?

Du är ju otäckt dum.

Klart som fan att man reagerar starkare när det är i ens närområde till skillnad från religiösa konflikter långt borta.

USA är de värsta på att kriga runt jorden, ja. Skulle det vara någon sorts ursäkt?

Idiot.
Citera
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Skadan blir större om man ger en härskare allt han pekar på!
Ja.

Men folkets lydnad blir bättre när det saknas band till andra länder.

Läste någon propagera för att rensa bort allt ryskt såsom att slänga Dostojevskij ur bokhyllan. Det tramsigaste jag hört på länge och samtidigt en extremt farlig attityd. Väst tror verkligen på att de kan använda härskartekniker och skapa goda resultat. Rensa böcker ur bokhyllan är som att börja fördriva människor som inte gjort något fel i nästa steg.

Jag sätter inte människan högt, men jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva något liknande.

Får se hur många av oss som har för mycket kunskaper för att medverka i vilka tokigheter som helst.
Citera
2022-03-12, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Man kan leva flera veckor utan mat. Vattenbrist/kyla är nog orsaken.
Ja. Man överlever tre minuter utan luft, tre dagar utan vatten och minst tre veckor utan mat.
Citera
2022-03-12, 20:57
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Striderna pågår fast man förhandlar i bakgrunden, tror inte ryssen slutar skjuta nu bara för det.

RySSen får ju ändå inte att lite på så att förhandlingarna skulle kunna leda till nåt är osannolikt.

Är ju bara taktik från rySSen för att kunna skylla på Ukraina samt att få till vapenvila när Putler vill omgruppera utan att det skjuts NLAWs o javelins
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Ryssen skiter i Zelensky numer, Ukrainarna förhalar bara tid. Ryssen vill öppna en korridor för civila att lämna t ex Kiev, Zelensky med anhang ville inte gå med på det så Ryssen sa "Cyka blyat" och skapade en korridor ändå.

Det slutade med att Ukrainska soldater började skjuta mot civila som ville fly.

Kiev är fortfarande inte omringat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ännu ett rykte från öster. Nu om strider utanför Mariupol.

https://twitter.com/NotWoofers/status/1502732203503017986

Garanterat Ukrainsk propaganda.

Drönarbilder från Mariupol där AZOV får smaka artillerield, flyganfall och drönarbombning;

https://files.catbox.moe/glpamz.mp4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in