2022-03-12, 19:53
Medlem

de kommer att använda det som en ursäkt för att immigrera och bo i Ryssland och fly in i landet eller om de överlever kanske beviljat medborgarskap men de kommer att göra minsta möjliga arbete för att inte dö och sedan knulla alla vita kvinnor de drömt om att göra därifrån och de kommer naturligtvis att lyckas.
hoppas de gör en genomgående bakgrunds- och mentalkoll först
Citera
2022-03-12, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Visst kan man se det så, jag tycker att det är en nykter syn på vad som bör och måste göras.

Ryssland kan endast varaktigt förändras inifrån.

Putin är ryssarnas ansvar.

Om oppositionen flyr Ryssland utan kamp, vem ska då gripa Putin och ställa honom till svars?
Det där är ju viktiga men väldigt svåra frågor.

Man kan ju ta Navalnyj som exempel; Om han dödas i Ryssland kanske det hade varit bättre om han verkat i exil, från exempelvis London.

Men visst det är svåra frågor men jag kan känna med dem som flyr Putins Ryssland. Jag hade nog gjort det själv och verkat för att Putin avsätts från utlandet.
Citera
2022-03-12, 19:56
Medlem
serbisknegers avatar
Ukrainska soldater i okänt område skjuter i väg en 9M113 Konkurs mot mongolen. Oklart vad de träffade men deras jubel kanske bevisar att den träffade målet.

https://mobile.twitter.com/SputnikATO/status/1502703509170438147
Citera
2022-03-12, 19:56
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Och de flesta andra judar (även männen) som tilläts lämna Ukraina medans juden Zelensky förbjuder vita Ukrainare att lämna landet utan ger dem vapen och hetsar dem till att döda vita Ryssar.

With jews, you lose.
Fruktansvärt om det stämmer. Har du någon källa på detta?
Citera
2022-03-12, 19:57
Medlem
BonerBatmans avatar
Var det inte sagt att Kiev skulle falla inom 48 timmar i 2 veckor nu? De är ju tamejfan inte ens i närheten än, och väl där inne kan det hålla på ett bra tag.
Citera
2022-03-12, 19:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det där är ju viktiga men väldigt svåra frågor.

Man kan ju ta Navalnyj som exempel; Om han dödas i Ryssland kanske det hade varit bättre om han verkat i exil, från exempelvis London.

Men visst det är svåra frågor men jag kan känna med dem som flyr Putins Ryssland. Jag hade nog gjort det själv och verkat för att Putin avsätts från utlandet.

Absolut ett värde i att oppositionen kan verka där det råder yttrandefrihet, dock går det till en gräns där ord inte räcker. Där är vi nu.

Putin måste avsättas med våld och det kan endast ske om hans motståndare fysiskt befinner sig i Ryssland.
Citera
2022-03-12, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Så du menar att man klippa bort världens största exportör av gas, olja, mineraler, vete och konstgödsel och allt kommer lira på som vanligt när du handlar på ICA om ett år.
Redan nu jobbar biltillverkare desperat för att ersätta palladium i katalysatorer för annars stannar nog produktionen snart, kanske krävs det ny miljöklassning av motorerna med för att de ska få säljas.
Elbilar kan få problem med mineraler som krävs till elbilsbatterier.
FN skriver problem.
https://www.fao.org/director-general/news/news-article/en/c/1476480/
Det tar bara ett tag innan problemen blir uppenbara allt märks inte direkt, det är även svårt att gissa hur omfattande problemen faktiskt blir.
Senast redigerad av Jahvet 2022-03-12 kl. 20:02.
Citera
2022-03-12, 19:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Men vad fan
Har ryssarna kedjat fast sina soldater?
Att liken lämnas som sopor vet jag
Ett djupt ovärdigt beteende
Vittnar om svaghet o låg moral

Det är troligen gjort som någon form av straff.

Min gissning är att den döde har försökt fly eller desertera och då har man kedjat fast honom som straff.
Men det är enbart en ren och skär gissning
Citera
2022-03-12, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Absolut ett värde i att oppositionen kan verka där det råder yttrandefrihet, dock går det till en gräns där ord inte räcker. Där är vi nu.

Putin måste avsättas med våld och det kan endast ske om hans motståndare fysiskt befinner sig i Ryssland.
Ja det kan nog vara så.
Citera
2022-03-12, 19:59
Medlem
Ukrainarna har tydligen tagit tillbaka Volnovakah.

Det skulle innebära att de lyckats öppna och dela på ryssarnas styrkor. Kommer från både ukrainska och pro rysska källor nu.

Får Ukrainarna fram trupper och förnödenheter till Mariupol nu, då är det stort.

Förövrigt, Ukraina har oändligt med resurser (USA och EU). Det är något det talas väldigt lite om måste jag säga.
Citera
2022-03-12, 20:01
Medlem
baggebo1s avatar
Ett längre reportage från Volnovakha av Patrik Lancaster. Intervjuer med lokalbefolkningen. Rätt intressant:

https://www.youtube.com/watch?v=Lbiplu3Cyjg
Citera
2022-03-12, 20:02
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Vårt jordbruk är beroende av deras olja och konstgödsel.

Bor du på gruppboendet Tallgläntan?

Olja och gas har kommit från Nordsjön och Atlanten sedan 70-talet.

Jag har också dåliga nyheter att meddela dig. Ditt drömland kommer att kollapsa redan 1991.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in