Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Visst man kan inte veta med säkerhet att Ryssarna avstår kärnvapen.
Men ju längre tiden går desto fler ryssar kommer inse att Putin måste bort och att det inte är värt att skicka iväg några kärnvapen.
Jag menar att moderlandet angrips. Jag menar att det inte går att intervenera mot ryssarna i Ukraina utan att behöva intervenera direkt inne i Ryssland. Ett krig mot Ryssland blir ofrånkomligt.
Ok. Först när ett NATO land blir anfallet tror du. Det kommer inte ske, annat än som en false flag kanske...
Jag menar att ju längre tiden lider och Ryssarna långsamt stryper landet till död desto mer ökar trycket att intervenera. Minns ex-jugoslavien och belägringen Sarajevo. Slutligen bombade NATO Belgrad i Serbien.
Serbien hade inte kärnvapen och är inte en stormakt med 140 miljoner människor. Det är en väldigt stor skillnad.
Det bästa är att klämma åt landet ekonomiskt och göra folket så missnöjda som möjligt för att trigga missnöjde mot Putin inom landet. Hans oligarker som är de stora pengarna runt honom är inte nöjda att deras egendom blir beslagtaget och bankkonton frysta. Vissa har redan gått ut och fördömt kriget.
Att invadera är det sämsta man kan göra. Vad stoppar Kina från att blanda sig i? Eller ta tillfället i akt att börja anfalla Taiwan bland annat. Eller Pakistan och Indien får för sig att börja aktivt bråka igen militärt. Nordkorea kanske anfaller Sydkorea? Man får inte glömma att det finns en värld utanför ett scenario där väst invaderar Ryssland. Andra konflikter runt om i världen kan se en öppning när världspolisen NATO är fullt upptagna.
Att Baltikum skulle försvaras vet ingen. Hela alliansen bygger på det och den kommer falla ifall man inte hjälper dem. Så hur det blir vet vi inte förens det eventuellt sker.