Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Identifierad via stjärtfenan, läs tweeten klappmongo.
Och vem har skrivit Tweeten?
Är det bekräftat från oberoende källa?
Jag vet mer om militär, och krigs utrustning än du någonsin kommer att göra, och tvivlet kvarstår då stolen inte utlöst, oavsett vad som står/kan ha blivit skrivet på stjärten.
Och var inte oförskämd, det är DU som köper all propaganda från en sida utan minsta kritisk tanke
Som du vet hade Ukraina redan tagit en ka 52 relativt oskadd, inget hindrar dem att spränga den och sedan påstå att de skjutit ned denna.
Och om de ljuger om det, vilket vare sig du eller jag kan veta, då twitter är enda källan, så kan den 52an som de påstått nedskjuten dyka upp någon annanstans, fullt funktionsduglig som en jävligt dödlig överraskning.
Saker är inte "Sanna" för att ett twitterkonto du gillar skriver det.
Obekräftade överdrivna "kills" oavsett om det är plan, stridsfordon eller soldater, leder till falska bedömningar av fiendens styrka, och EGNA FÖRLUSTER!
Kanske de 2 stackars pensionärer som mördades i sin bil av en afv-skytt hade fått höra propaganda om att ryssen slagits tillbaka och inte var där?
Jag har sett civila irra in i en stridszon för att de fått fel uppgifter om hur kriget går.
Det MÅSTE undvikas, och då MÅSTE man ifrågasätta ALL propaganda från båda sidor!
Detta är ingen lek, inte ett av dina TV-spel eller filmer.
Här, du kommer inte att ta till dig detta, men försöka duger.
https://www.youtube.com/watch?v=s4Kttb1WaJE&ab_channel=WION