2022-03-12, 17:31
Medlem
Mi-Mas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Detta är bara konsekvens tänk made in sweden om vad fynd i ukraina kan leda till.

Så det du tror dig se hos mig finns inte ens i verkligheten.

Det som verkligen finns är att Putin varnade att han inte kommer tolerera att ukraina och georgien blir medlemmar i nato,

Analysera detta i stället om du klarar det. Använd både fingrar och tår..

Säger dom något så kommer detta också att hända.

Jag tror bara du är skitnödig för att detta i slutändan kan drabba dig och mig...

Det klarar jag absolut, det jag däremot har svårt med är att få ihop din menings uppbyggnad ,kanske bättre om du skriver på engelska...

Låt dom då, vi ska alla dö, och hellre dö än att leva under en tyrann som känner sig så liten så denne måste hota med kärnvapen. Det är en liten människa.

Jag tycker fan uppriktigt synd om dig.
Citera
2022-03-12, 17:32
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
I moskén som bombades av Ryssland uppehöll sig ett 80-tal personer bland annat även turkiska medborgare.

Försöker ryssarna reta upp turken?
Finns väl en viss risk för att kyrkorna tillhörande den där ortodoxa snubben som stödde Putins krig, bombas i Ryssland snart.
Citera
2022-03-12, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Tyvärr stämmer inte det, sjukhuset var igång och låg i Mariupol, tre barn dog. Du kan ta reda på allt genom en enkel Googling på tex bombning sjukhus Ukraina. Annars får gärna visa dina källor som visar på motsatsen.

Hur kan det komma sig att dessa 300 i Azad som hela Ryssland håller på att skita ner sig av rädsla för finns precis överallt där det bombas?

Azov-soldater kan vara på flera ställen samtidigt. Därför Ryssen är så rädd för dem.
Citera
2022-03-12, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Tyvärr stämmer inte det, sjukhuset var igång och låg i Mariupol, tre barn dog. Du kan ta reda på allt genom en enkel Googling på tex bombning sjukhus Ukraina. Annars får gärna visa dina källor som visar på motsatsen.

Hur kan det komma sig att dessa 300 i Azov som hela Ryssland håller på att skita ner sig av rädsla för finns precis överallt där det bombas?

Jag vill att du först visar dina källor på att patienter dog i attacken. Sedan kommer jag att motbevisa dem.

PS
Du märker den fullständiga frånvaron av uppbackning till dig? Det är för att de andra redan vet och vill att du ska hålla käften.
Citera
Medlem
Citat:
Detta spelar ingen som helst roll för honom, när nycklarna skall vridas och knappar skall tryckas...

Meditera över det, min unge vän...

Det är väl snarare så att man nu efter att ha stoppat de hemska biovapenlabben vilket såklart var den verkliga bakgrunden till invasionen, kan man dra sig tillbaka utan att förlora ansiktet inför den ryska befolkningen.
Kanske kommer vi se filmer som visar hur Putin själv springer in och neutraliserar judenazister i de hemska biolabben.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
En 70km lång konvoj, som fånar som du påstod hade slut på bränsle (eller något) har nu omringat Kiev (med förband söderifrån) efter de hade chillat och haft grillfest i över en vecka 🤣

Många ryska soldater blev utbrända bokstavligt efter överfall på konvojen. Nu har dom blivit tvunget att dela upp den för att inte vara sittande ankor på en skjutbana för drönare och anfall från flanken. Mycket rep av fordon på grund av undermåligt underhåll. Det har ha blivit ett antal punkteringar för dom. Många saboterade sina egna fordon för att slippa strida. Ojdå... motorn blev utan olja...
Moralen är obefintlig att kriga mot sina grannar.
Citera
2022-03-12, 17:34
Medlem
NixonGonzaless avatar
Citat:
Du är rolig du, tror du att detta är någon fotbollsmatch du skall heja på?

Fattar du dåligt, om detta händer, så finns inte jord kvar att leva på och detta betyder att ditt unga liv tar slut och mitt gamla..

Förstod du inte min text "Det är omöjligt att vinna ett kärnvapenkrig, civilisationen som vi känner den upphör då att existera" För att förtydliga så innebär det i princip utplånande av jorden och dess liv. Hur vida mitt liv är ungt eller gammalt, lämnar jag till betraktaren. Vissa anser det va ungt medans andra det motsatta. Din ålder anser jag ovidkommande och har heller inget intresse av det.
Citera
2022-03-12, 17:35
Medlem
anonym-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag vill att du först visar dina källor på att patienter dog i attacken. Sedan kommer jag att motbevisa dem.

PS
Du märker den fullständiga frånvaron av uppbackning till dig? Det är för att de andra redan vet och vill att du ska hålla käften.

Äh, jag nappar. Här har du CNN med bild, film och satellitfoton:
https://edition.cnn.com/2022/03/10/europe/russia-invasion-ukraine-03-10-intl/index.html
Citera
2022-03-12, 17:35
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
KA-52 RF13409

Intressant också att det står Kherson regionen viiket betyder att det finns ukrainska jägarförband som opererar i området vilket gör att ryssen inte kan slappna av.
Citera
2022-03-12, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Länka gärna källa att Kina röstade för Ryssland invasion i FN.

"Ryssland är mer än en allierad." - Kina för ca 1 vecka sen.

😉
Citera
Medlem
Min gissning är att det flygs in M142 HIMARS system till Litauen som de gjorde till Gotland i 25 oktober 2021.
https://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2021/10/amerikanskt-raketartilleri-och-specialforband-ovar-pa-gotland/
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/foi-expert-om-amerikanskt-artilleri-i-sverige-stark-signal-till-ryssland
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hoppas han lyckas hålla sig kvar ett tag till, ryssarna måste lida större förluster i Ukraina innan de tvingar retirera. Folkliga motståndet i Ryssland måste hinna bli större.

Ryssland har så oändligt mycket att ta av bara, så ryssarna kan "vinna" även om dom förlorar material och manskap 5:1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in