2022-03-12, 15:53
Medlem
arbetets avatar
The Jerusalem Post:

Bennett advises Zelensky to surrender to Russia, Zelensky refuses - Ukrainian official
Vladimir Putin made an offer to end the Russian war with Ukraine, but it includes many Ukrainian sacrifices
Prime Minister Naftali Bennett told Ukrainian President Volodymyr Zelensky that he recommends Ukraine take the offer made by Russian President Vladimir Putin to end the war - which includes many Ukrainian sacrifices - in a phone call on Tuesday, according to an official in Ukraine's government.

According to the official, Zelensky did not take Bennett's advice.

The source claimed that the phone call was initiated by Bennett. "If I were you, I would think about the lives of my people and take the offer," Bennett reportedly said.

Zelensky's response was short: "I hear you," he said.

According to the report, the Ukrainian president and his people did not like the advice.

"Bennett told us to surrender," said the official. "We have no intention of doing so. We know Putin's offer is only the beginning."
https://www.jpost.com/israel-news/article-701041
Citera
2022-03-12, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Biolabben är fejk enligt FN.

Scott ritter är betald av lill prutte.

UN rejects Russia’s unproven claim of biological weapons activity in Ukraine

The United Nations says it has found no evidence to support allegations made by Russia that Ukraine was operating biowarfare laboratories with support from the United States.
Russia called the meeting of the UN Security Council on Friday to discuss its alleged discovery of 30 biological weapons labs in Ukraine.

The US and Ukraine have both separately rejected these unproven claims.

Det fetstilta av mig
Hahaha At Scott Ritter skulle vara betald. Det är ju bara gravt utvecklingsstörda som skriver som du gör.

Vad gäller biolabben så är det självklart att de nekar..

Du får ju dock tro vad du vill
Själv vet jag inte.

Edit: Hade inte Nuland till och med erkänt biolabben?
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
The Jerusalem Post:

Bennett advises Zelensky to surrender to Russia, Zelensky refuses - Ukrainian official
Vladimir Putin made an offer to end the Russian war with Ukraine, but it includes many Ukrainian sacrifices
Prime Minister Naftali Bennett told Ukrainian President Volodymyr Zelensky that he recommends Ukraine take the offer made by Russian President Vladimir Putin to end the war - which includes many Ukrainian sacrifices - in a phone call on Tuesday, according to an official in Ukraine's government.

According to the official, Zelensky did not take Bennett's advice.

The source claimed that the phone call was initiated by Bennett. "If I were you, I would think about the lives of my people and take the offer," Bennett reportedly said.

Zelensky's response was short: "I hear you," he said.

According to the report, the Ukrainian president and his people did not like the advice.

"Bennett told us to surrender," said the official. "We have no intention of doing so. We know Putin's offer is only the beginning."
https://www.jpost.com/israel-news/article-701041
Du ljuger. Men det är ditt jobb att ljuga.

https://www.reuters.com/world/europe/israel-not-pushing-ukraine-yield-russian-demands-ukraine-adviser-says-2022-03-12/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blerran
1 300 ukrainska soldater har stupat sedan krigets start.
Det säger Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj i ett uttalande, rapporterar Sky News.

vad tror ni är det lika många för ryssarna?

hur många ryssar har dött vet ngn det ungefär?

Med tanken på hur odugliga ryssarna varit militärstrategiskt (och taktiskt) så inte under 1 mot 10 ratio.

så runt 13`000+
Citera
2022-03-12, 15:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
1 300 ukrainska soldater har stupat sedan krigets start.
Det säger Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj i ett uttalande, rapporterar Sky News.
vad tror ni är det lika många för ryssarna?
hur många ryssar har dött vet ngn det ungefär?

Ukraina hävdar över 12000 döda ryssar. Det är kanske lite överdrivet men säkert har närmare 10000 dött då ryssarna själva erkände 1200 döda officerare för flera dagar sedan. Jag tror att fler än 1300 ukrainska soldater har dött.
Citera
2022-03-12, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Det fetstilta av mig
Hahaha At Scott Ritter skulle vara betald. Det är ju bara gravt utvecklingsstörda som skriver som du gör.

Själv vet jag inte.

Det spelar väll ingen roll om de nekar om där finns bevis att gå på, eller åtminstonde något att undersöka.....
Citera
2022-03-12, 15:57
Medlem
arbetets avatar
Kanske en förklaring till nattens attack mot "Hotel Ukraini" med alla mercenaries::

Russians With Attitude
@RWApodcast
"Convoys with foreign weapons, which are thoughtlessly being supplied to Ukraine, will become legitimate targets for the Russian Armed Forces", says Russia's Deputy Foreign Minister Ryabkov
https://twitter.com/RWApodcast/status/1502585060263960580?s=20&t=SVBIR7cH867kkNLSCUaLRQ

Sett flera rapporter om detta men att det också skulle gälla transporter utanför Ukrainas gränser får man nog ta med en nypa salt.
Citera
2022-03-12, 15:58
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Vi ligger i topp bland världens länder när det kommer till hur många som är beredda på slåss för sitt land.

https://omni.se/sex-av-tio-redo-att-forsvara-sverige-vid-en-invasion/a/bGBq5q

Sen är det väl en fördel för oss om ynkryggar som dig åker direkt hem till Ryssland.

Slipper vi bekymret med att skicka hem dig i en kista.

Så du tycker att alla flyktingar som lämnar landet istället för att stanna kvar och slåss förtjänar en kula i huvudet?
Ställer du upp dig vid gränsen och skjuter av alla fega kvinnor och barn som flyr från Ukraina nu då?
Citera
2022-03-12, 15:59
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Det fetstilta av mig

Själv vet jag inte.

Edit: Hade inte Nuland till och med erkänt biolabben?

Ritter är känd sedan lång tid varit lakej för Putin, dessutom:
He is a convicted child sex offender for unlawful contact with a minor, criminal use of a communications facility, corruption of minors, indecent exposure, possessing instruments of crime, and criminal solicitation

Men det är inget märkvärdigt då Putin har sex med håriga män, han visar gärna sin överkropp.
Citera
2022-03-12, 16:01
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Du menar att judarna ljuger. Varför skulle de göra det?
Kan du läsa? Jag sa att du ljuger och och postade en länk, där båda förnekar att något snack som du påstår har ägt rum. fortsätt med det. Du är skamlös.
Citera
2022-03-12, 16:01
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Kanske en förklaring till nattens attack mot "Hotel Ukraini" med alla mercenaries::

Russians With Attitude
@RWApodcast
"Convoys with foreign weapons, which are thoughtlessly being supplied to Ukraine, will become legitimate targets for the Russian Armed Forces", says Russia's Deputy Foreign Minister Ryabkov
https://twitter.com/RWApodcast/status/1502585060263960580?s=20&t=SVBIR7cH867kkNLSCUaLRQ

Sett flera rapporter om detta men att det också skulle gälla transporter utanför Ukrainas gränser får man nog ta med en nypa salt.
Känns EXTREMT märkligt om man inte försökt förhindra dessa innan, att man helt enkelt bara struntat i att förgöra dessa. Det är klart som korvspad de menar transporter utanför Ukrainas gränser. Kan inte tänka mig något annat.
Citera
2022-03-12, 16:02
Medlem
Citat:
off fyfan många 😳 ukraina e fan starka asså 😳

Egentligen inte, (nåja, de har en förmåga i paritet med vad man kan förvänta sig av en synnerligen motiverad och erfarn försvarsmakt).

Det bygger främst på ryssarnas , helt bizzara, militära strategi och taktik i den här konflikten.

1-3 till 1-5 hade jag förväntat mig om inte ryssland anföll med båda nävarna uppkörda i röven.

Det är nästan en välsignelse för dem att deras operativa alternativ tog slut så snabbt som de gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in