Citat:
Ursprungligen postat av
MrLevaLivet
Haha, men du gjorde ändå en fin vinst när du klev ur i Jan

Åhå en senior Mafia brother, nice!
Ok, bra, blev orolig att du hade gått och blivit full blown FOMO under rådande osäkra omständigheter med planen att kasta in pengapåsen i en sk YOLO
Ja, och 18:e Mars är det quadrople witching day. Det där med witching day fattar jag dock inte hypen kring nu, verkar inte vara något speciellt att nyttja där. Om du/någon tycker något där, dela gärna med er. Känns som att allt överskuggas av FOMC samt vad Putin hittar på. Vi har dessutom ECB som kommit ur garderoben med höknäsa och pratar om att dra ned stödköp till sommaren, ack denna skenande inflation. Who saw it coming förutom The Bajsis

Samt en marknad som reagerar på dagsrubriker. These are mysterious times, så det gäller att watch our asses och hänga med i nyhetsflödet.
Det är väl att optioner löper ut, Bajsis har skrivit om det i en annan tråd och jag har läst en del om det på Vitards. Inte grottat in i det mer än att vara uppmärksam på hög volla och senast när det var quad witching day så slaktades stålaktierna ordentligt.
Jag tror - spekulerar - i att hela finansmarknaden kommer testas i sina grundvalar närmsta månaderna och bara för att ta på min nyputsade foliehatt så tycker jag mig se ett mönster med "the great reset", det "ska" krascha snarare förr än senare. Kan rekommendera att läsa Klaus Schwabs böcker, det är som att läsa dystopiska skräckböcker som ligger som en guideline för framtiden.
Därav att jag klev ur, tyckte att allting hände för snabbt. Corona ut genom bakdörren och in kliver Ryssland och startar ett krig i Europa. Lita inte på slumpen som GW brukar säga...
Men! Tror fortfarande på ZIM och att kursen kan röra sig upp mot 100-120 dollar gott och väl. Än så länge printar dom pengar likt inget annat. Faller kursen ned till 70-75 dollar innan x-dagen kommer jag gå in ordentligt. Likaså tror jag att SSAB och NHY kommer fortsätta uppåt ett tag till och ganska snart kommer ganska ordentliga utdelningar där med.
Min tanke är inte direkt långa positioner... tänkt att skala in mig på röda dagar och hålla till sommaren isch. Nu är det gambling för egen del, långt ifrån samma belopp som jag sålde av nyligen som jag kommer gå in med.
Sett att du köpt på dig en del grön energi... ägde NEL, Powercell, Cell Impact, Orsted och Vestas 2020. Följt NEL och Powercell och haft flera lägen att gå in sista månaderna i NEL när det dippat ned mot 12nkr och Powercell kring 130-140 sek. Inte haft mage att gå in dock, det var innan Ukraina. Bolagen gör inte några vinster och trodde att det skulle fortsätta drilla nedåt. Hoppas du gjort en slant