2022-03-12, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
This is bad:

The Sirius Report
@thesiriusreport
Escalation

Russian Foreign Ministry:

Our proposals on security guarantees, previously sent to the US and NATO are no longer valid because everything has completely changed.
https://twitter.com/thesiriusreport/status/1502585461239332870?s=20&t=PzIdzLmbDFD2InXs6grNWg

Putin har slutat förhandla, punkt.

Ryssland kommer bara att påverkas av våld.
Han kommer att göra en Hitler och bedriva das totales krieg på sitt eget sätt.

Fy fan vad lös i magen man blir.

Ukraina är bara en del av en superkonflikt, vars struktur är helt okänd, iaf för oss gräsrötter.

Av någon störd anledning, vill Putin kriga mot Väst, fullständigt öppet.

I ett sånt krig finns ingen vinnare.

Ukraina är redan en militär häxkittel och det kommer att bli mycket värre innan det blir bättre.

Och till alla sossehatare, vill jag bara säga: var jävligt glada att vi bytte statsminister. Vi vill inte ha Löfven i detta läge. Vem som helst är bättre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Totalt skitsnack, då ingångsvärden för Putin´s aggression ligger långt bortom något som USA någonsin utfört.
Endast två veckor in, och så många bekräftade civila döda redan...
Ryska armen har slagit något slags tragiskt rekord här.

Likheterna med hur Hitler härjade är fler, än olikheterna.

Skojar du? Eller jobbar du för stratcom?

Hur många civila dödsoffer hade vi 2 veckor in I invasionen av Irak 2003(vi bortser från de 500 000+som dog av amerikanska bomber och sanktioner mellan 92 och 2003). Var det fler än 500 st? Ja eller nej?

Har folk alltid varit så hör oärliga eller är det något som kom med Pandemin (TM)?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är öht inte relevant i denna tråd.
I synnerhet inte mot mätning av en invasion som pågått i två veckor.

Det är sant, Ukraina är till ytan lika stort som Tyskland, Frankrike och halva Polen med en befolkning på 40 miljoner och en armé på 200.000 man, med luftvapen, artilleri m.m.

När Ryssland vinner om en månad med minimalt civila förluster och infrastruktur som inte är mattbombad ala M.Ö kommer detta krig gå till historien som ett strategiskt mästerverk.

😎
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Kurd tyst med dig sa jag din kalb, du har inget land och borde således inte uttala dig.

Håll dig till ämnet, kompis.

Om alternativen var att inte ha något land eller att ha Yemen så hade jag ju valt det förstnämnda också.
Citera
2022-03-12, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Det borde dom tänkt på innan dom började slakta Ukraina, nu kommer alla bli medlemmar i Nato så fort det går!
Kärnvapen krig närmar sig ....
Citera
2022-03-12, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Putin har slutat förhandla, punkt.

Ryssland kommer bara att påverkas av våld.
Han kommer att göra en Hitler och bedriva das totales krieg på sitt eget sätt.

Fy fan vad lös i magen man blir.

Ukraina är bara en del av en superkonflikt, vars struktur är helt okänd, iaf för oss gräsrötter.

Av någon störd anledning, vill Putin kriga mot Väst, fullständigt öppet.

I ett sånt krig finns ingen vinnare.

Ukraina är redan en militär häxkittel och det kommer att bli mycket värre innan det blir bättre.

Och till alla sossehatare, vill jag bara säga: var jävligt glada att vi bytte statsminister. Vi vill inte ha Löfven i detta läge. Vem som helst är bättre.

Så mycket desinformation I detta inlägg. Jag orkar inte ens
Citera
2022-03-12, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Dom har redan sats in och får i röven som ryssen. Skitfolk

Nej haha, de chillar runtomkring Kiev.

Iofs startade man en stor offensiv inatt mot Kiev så vi lär snart se klipp på Tjetjener och deras krigsbyten (Fikusar från Reddit kanske?)
Citera
2022-03-12, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Du tar lätt på detta förtryck. Det är noterat.

Fy fan.

Vilket förtryck? Din okunskap om hur man hämtar information?
Citera
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Detta krig kommer inte ens pågå i 8 veckor 😉

Mycket möjligt. Men sen får vi nog se ett gerillakrig som kommer att pågå några år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jag kan sympatisera med deras nationalism men jag ser konflikt mellan vita folk som onödig. De används som brickor i ett större spel nu. Av krafter som vill avsätta Putin för sina egna ändamål.

Jag skrev lite fel. Jag menar hjältarna. Tänk vilken stridsmoral Azov har. Självklart kan inte Ukraina klara sig utan sådana fantastiska människor.

Du borde ta avstånd från alla kräk som nu Ryssland vill ha in som syrier, tjetjenier, hamas och liknande AVSKUM.
Citera
2022-03-12, 12:31
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Ryssland varnar återigen Sverige för att ansluta sig till Nato och säger att det skulle kräva "vedergällningsåtgärder", skriver TT.

– Det är uppenbart att Finlands och Sveriges anslutning till Nato, som i första hand är en militär organisation, skulle få allvarliga militära och politiska konsekvenser som kräver att man reviderar hela skalan av relationen till dessa länder och vidtar vedergällningsåtgärder, säger Sergej Beljajev på ryska UD till Interfax.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina

https://www.gp.se/nyheter/sverige/ryssland-upprepar-varning-till-sverige-1.67698842å
Hmmm... Oroväckande. Vi vet ju ej vad eller hur dessa förestående attacker är tänkta att se ut. Kanske väljer de att släppa kemiska stridsmedel över storstäderna, bomba kärnkraftverken, eller avfyra en strid ström av kärnvapenbestyckade robotar.

Något att tänka på när en ska rösta senare i år. Jag lär göra det i alla fall. Och då kanske en röst på högerblocket kan vara det absolut sämsta tänkbara valet.

(FB) Den stora opinionsundersökningstråden - Redux
Citera
2022-03-12, 12:32
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Om den goda sidan vinner så är det så.Bara för att din sida förlorar behöver du inte sätta gråten i halsen. Som jag sa tidigare man ville lösa det diplomatiskt men skådespelaren Zelensky och Marionetten Biden hade andra planer.

Du verkar mer sur över att Putin backar upp det han säger. Vad tycker du han borde ha gjort låta nato trampa in på hans territorium bara?

Bra, då vet jag. Det tog ett tag innan du vågade uttrycka dig tydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in