2022-03-12, 12:04
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Lyssna på mig nu din lilla råtta, så länge våra politiker bedriver denna politik som förstår vår nation och våra barns framtid kommer jag ALDRIG någonsin stå bakom dom!

Och jag har bett dig hålla igen, du är en feg råtta som dina landsmän Putin hade massakrerat er som hundar, den enda som är man med kulor kvar är vår kung resten är feminima män!

Vad gör du här då? Flytta till Ryssland! Det verkar jättekul där just nu..

Återigen! Du ställer dig på fiendens sida och det gör dig till landsförrädare.
Citera
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Lyssna på mig nu din lilla råtta, så länge våra politiker bedriver denna politik som förstår vår nation och våra barns framtid kommer jag ALDRIG någonsin stå bakom dom!

Och jag har bett dig hålla igen, du är en feg råtta som dina landsmän Putin hade massakrerat er som hundar, den enda som är man med kulor kvar är vår kung resten är feminima män!

Mitt land är Sverige. Jag vill bo här och föredrar levnadsstandarden väst har att erbjuda. Vad föredrar du? Bagdad? Mogadishu? Moskva?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Vilket jävla fegt skitland Ryssland är, ge sig på och hota småländer. Det vågar man.
Men utmana en riktig motståndare, det vågar man inte.
Putin, svälj din tunga!

Om jag inte missminner mig så invaderade Putin, det är NATO och EU som är fega och skickar kläder och vapen (varav det mesta hamnar hos Ryssarna)..

Mycket ord och lite action från NATOs sida om du frågar mig 😎
Citera
2022-03-12, 12:05
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Rysslands utrikesminister Sergey Lavrov säger i en intervju:

"Sanktioner är en skatt på självständighet"
https://www.youtube.com/watch?v=_wsOMGRLbHo
(runt 54:00)

Jag tycker det var kärnfullt sagt. Självständighet får globalister att se rött.

Invadera ett land är mordförsök på självständighet.
Citera
2022-03-12, 12:05
Medlem
Citat:
Jag kommer från Yemen.....

Hela 20,4 procent av den totala svenska vapenexporten 2020 levererades till den saudiledda koalitionen som strider i Jemen!

Är det mitt fel att ni tog hit mig samtidigt som ni bryr er om mig säljer ni vapen för att mörda mitt folk!
FUCK YOU!

Dom ukrainska männen (och många kvinnor) stannar och slåss när övermakten anfaller men du flydde.
Och nu sitter du full av skam och hat i trygga Sverige..
Citera
2022-03-12, 12:06
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
"Totalt finns alltså drygt 54 900 kvinnor och män i Försvarsmakten. Utöver detta finns det krigsplacerade värnpliktiga vilka kan kallas in med stöd av lagen om totalförsvarsplikt."

Vi skulle kunna mobilisera desto mer än det. Skulle Ryssland få för sig att invadera Sverige skulle tiotusentals soldater och officerare som avslutat sin militära karriär kommit tillbaka.

Att du ens tror att Ryssland "lätt" kan bedriva en lyckad operation med hela Östersjön emellan när man misslyckas grovt med Ukraina där de har absolut perfekta förhållanden med 80% landsgräns emot Ryssland.

Dessutom när en stor del av den Ryska militären är inne i ukraina och har lidit stora förluster. Ryssland har inte kapacitet att bedriva ett flerfrontskrig på länge. De behöver slicka sina sår ett bra tag efter ukrainafiaskot för att kunna lyckas med någon militär operation i framtiden.

Skulle de vara så galna att de invaderar Sverige och Finland två av de mest fria och demokratiska länder i världen så hade vi haft ett tredje världskrig direkt.
Rysslands ubåtar samt slagskepp hade slagit ut hela försvaret.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Det faktum att du (och andra) försvarar uttalade nynazister (som sponsras av judar) är guld värt! 🤣

Själv tycker jag att den ryska desinformationen är underhållande. Speciellt med tanke på att Ryssland satt in nazister för att döda juden Volodymyr Zelenskyj.

Citat:
Dmitry Valerievich Utkin is a GRU special forces officer, where he served as a lieutenant colonel. He is considered the founder of Wagner Group, with his own call-sign reportedly being Wagner.

Utkin has been alleged to have sympathies with the Third Reich by the Latvia-based Meduza and believed to be a neo-Nazi by the British NationalWorld. In 2022 images surfaced of Utkin purportedly showing Waffen SS collar tab and Reichsadler Eagle tattoos on his collar and chest. Additionally, several prominent members of the Wagner group have been photographed or recorded in Nazi uniforms or taking part in re-enactments of WWII events.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dmitry_Utkin
https://twitter.com/StZaryn/status/1438219187470614535/photo/1
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Abbas och Putin träffades nyligen och Abbas lovade att skicka krigare till Ukraina.

Hur utvecklingsstörd är du?

Nu är ingenting av det du säger sant men:

Hur ska han skicka dem till att börja med hade du tänkt. Ett knippe palestinska krigare som chechar in på Ben Gurion airport för att flyga till Ryssland?

Ett knippe palestinska krigare som sitter i ett fordon och närmar sig gränsen för de icke ockuperade områdena?

Hur ska PLO hålla emot på hemmaplan gentemot alla andra fraktioner som vill bli top dog i den palestinska lekparken om de skickar de män de har att kriga på annan plats?

Hur tänker du att detta är en prioritering för PLO och palestinierna?

Svara gärna på alla frågor utförligt inklusive den om nivå på utvecklingsstördhet?
Citera
2022-03-12, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Om jag inte missminner mig så invaderade Putin, det är NATO och EU som är fega och skickar kläder och vapen (varav det mesta hamnar hos Ryssarna)..

Mycket ord och lite action från NATOs sida om du frågar mig 😎

Om jag inte missminner mig så hotar Putin med kärnvapen om man går in militärt och stöttar Ukraina.
Citera
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Rysslands utrikesminister Sergey Lavrov säger i en intervju:

"Sanktioner är en skatt på självständighet"
https://www.youtube.com/watch?v=_wsOMGRLbHo
(runt 54:00)

Jag tycker det var kärnfullt sagt. Självständighet får globalister att se rött.

Genom historien har alla länder som isolerat sig av olika anledningar stannat i utvecklingen. Men Ryssland kanske vill bli ett nytt Cuba eller Nordkorea. Men det kommer bli jobbigt för EU att hantera alla miljontals ryssar som kommer vilja fly landet.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
JUST NU: Ryssland varnar för svenskt Nato-medlemskap

Och det är en video på det hela med svensk musik nu börjar jag bli orolig allvar

https://www.youtube.com/shorts/ykpvkm9P0N8?&ab_channel=madarauchiha :O
Den videon är gammal och kommer från krigets inledning.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Vad är resten enligt dig?
Kockar?

Sjömän, piloter, lastbilschaufförer, kockar osv osv osv.. Läs på lite om vad aktiv service innebär innan du yttrar dig din lilla landsförrädare.

Precis alla källor du kan hitta på nätet uppskattar ryska armén till ca 280 000 man. Visst tillkommer fallskärmsjägare och Spetsnaz, men så jävla mycket trupp har de inte såvida de inte genomför en mobilisering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in