2022-03-12, 10:48
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Nej dom falska judarna attackerade först med sin puppet!

Det är INGEN som tror på dina galna påstående och idiotiska fantasier . Du förlöjligar bara Ryssland ännu mer än de redan gjort själva.
Citera
2022-03-12, 10:49
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tungt artilleri mot ett kärnkraftverk? Hur tänker man då?

RYSKA ATTACKEN MOT KÄRNKRAFTVERKET VAR NÄRA KATASTROF

Förra veckans ryska attack mot kärnkraftsverket i Zaporizjza, som är Europas största, var mycket farligare än vad de första bedömningarna antydde. Det uppger NPR som analyserat filmer och foton från attacken.

En säkerhetskamera från kärnkraftsverket visar bland annat att hur ryska styrkor upprepade gånger avfyrade tungt artilleri mot anläggningens reaktorbyggnader, som innehöll farligt kärnbränsle. En annan film inifrån anläggningen visar skador och att ett möjlig ryskt artilleri slog ner endast 75 meter ifrån reaktorbyggnad 2 i Zaporizjza.
Vansinnigt. Tycker fler rapporter på sistone visar att de faktiskt är beredda på att lägga grunden för att legitimera användandet av både kem- och kärnvapen.
Citera
2022-03-12, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tungt artilleri mot ett kärnkraftverk? Hur tänker man då?

RYSKA ATTACKEN MOT KÄRNKRAFTVERKET VAR NÄRA KATASTROF

Förra veckans ryska attack mot kärnkraftsverket i Zaporizjza, som är Europas största, var mycket farligare än vad de första bedömningarna antydde. Det uppger NPR som analyserat filmer och foton från attacken.

En säkerhetskamera från kärnkraftsverket visar bland annat att hur ryska styrkor upprepade gånger avfyrade tungt artilleri mot anläggningens reaktorbyggnader, som innehöll farligt kärnbränsle. En annan film inifrån anläggningen visar skador och att ett möjlig ryskt artilleri slog ner endast 75 meter ifrån reaktorbyggnad 2 i Zaporizjza.

75 meter!? Ryssarna för krig på neandertalarnivå.
Citera
2022-03-12, 10:52
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Liten, men enormt stor symbol som är i faggorna att införlivas:
https://twitter.com/EmineDzheppar/status/1502545496614789126?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1502545496614789126%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.theguar dian.com%2Fworld%2Flive%2F2022%2Fmar%2F12%2Fukrain e-news-russia-war -ceasefire-broken-humanitarian-corridors-kyiv-russian-invasion-live-vladimir-putin-volodymyr-zelensk iy-latest-updates-live
Haha. De förevigar sina lögner via frimärken. Finns det verkligen inget verkligt exempel på hjältemod ukrainarna kan använda? "Jag skiter i om det är sant, det är för hjältemodigt ändå."
Citera
2022-03-12, 10:53
Medlem
Lukasjenko och Putin är begreppsmässigt överens
om steg för ömsesidigt stöd mitt i sanktionerna

https://tass.com/economy/1420987

Två helt galna despoter som stöttar varandra
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Låter lite som NATO rassel för att motivera till mer köp av amerikanska motmedel när det visat sig att det ryssen nu visar upp inte är så värst imponerande då det har svårt med stridsmedel som länder hade lagt undan och var nära på att kassera.

Kan nog stämma. Men deras dominans över det ukrainska luftrummet med nattliga manglingar ger dem en enorm fördel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Bara för att hon fött en dotter betyder väl inte det att det inte var en fejkat fotosession.

En känd fotograf för propaganda tog bilderna. Kvinnan spelade två olika kvinnor. Ombytt och sminkad mellan tagningarna.
Byggnaden skulle varit övergiven sedan länge då den användes av ukrainska styrkor som gömmer sig bland civila befolkningen.

Det är propaganda från båda sidor. Så enkelt är det.

För att bekämpa inkräktarna är alla medel tillåtna.
Citera
Medlem
Brutalt

Ukronazis gömmer ammunition i hus men blir totalt vaporized av en rysk drone. The eye in the sky sees everything.

https://t.me/RtrDonetsk/3287

Bestraffning av gud
Citera
2022-03-12, 10:54
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Rysk officer i fångenskap: https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1502557891856945154
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Är det tillåtet i krig att lägga ut liknande videor på fångar? Jag anser att det är olämpligt. Dessutom ser just denna fånge drogad ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det är krigsbrott.

Fast enligt Ryssland så pågår inget krig i Ukraina. Så sett ur rysk synvinkel är det inget krigsbrott. För det krävs ju ett krig, till att börja med.
Citera
2022-03-12, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Sedan tillkommer att näst intill alla oligarker och rysstoppar har sina barn i västerländska toppskolor. Tror inte de är så förtjusta i tanken att mörda sina egna barn. När det väl kommer till kritan kommer de inte trycka på någon knapp.

Bra analys. Jag instämmer.
Jag tror att Putin håller sig från nukes, av flera skäl.
Citera
2022-03-12, 10:55
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Lukasjenko och Putin är begreppsmässigt överens
om steg för ömsesidigt stöd mitt i sanktionerna

https://tass.com/economy/1420987

Två helt galna despoter som stöttar varandra

Stöttar varandra är nog inte rätt benämning. Lukasjenko är ju Putins knähund så han säger och gör bara det som Putin redan beordrat honom att göra.
Citera
2022-03-12, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Ja du vet ju såklart att det var Ryssland som sköt först!
absolut! dem ville ju detta... du kan inte förneka hur än mycket du vill! jag gillar inte USA ,NATO ,EU, USSR eller Kina...

Men det var ryssland som invaderade och det är inte okej på några plan.. just nu är det ryssland som jag anser handlat fel och dessutom hotat hela världen med kärnvapen. Komigen! det är något som är fel här! till och med du måste ju inse att det är lite väl tokigt ellerhur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in