2022-03-12, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Det finns de som redan har flytt ja. De som har råd och har en utbildning som är gångbar utomlands.
Om du läser mitt inlägg lite noggrannare så ser du att jag skrev 'kommer att' det vill säga någon gång i framtiden. De har inte känt av det tillräckligt mycket ännu. Den vanliga ryssen kommer till insikt snart och då kommer inte Putin att vara deras favoritpresident,
När putin är klar med ukraina väntar moldavien och belarus då har ryssarna 80 procent av europas yta, så dom klarar sig nog.
Citera
2022-03-12, 07:00
Medlem
qwerty-66s avatar
Intressant intervju av före detta oligark hur man stoppar Putin. Vi behöver öka den ekonomiska pressen

https://youtu.be/kVZzznCmF-Q
Citera
2022-03-12, 07:07
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
När putin är klar med ukraina väntar moldavien och belarus då har ryssarna 80 procent av europas yta, så dom klarar sig nog.
Då har även du insett att vi har en ny Hitler som är på gång. Den här gången kommer inte den demokratiska världen vänta lika länge.
Det är inte svårt att förstå varför tok-högern beundrar Putin.
Senast redigerad av Drooid 2022-03-12 kl. 07:32.
Citera
2022-03-12, 07:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ytterligare en rysk bandhaubits och ett par stridsvagnar förstörda/erövrade av UA, den här gången territorialförsvaret.

https://mobile.twitter.com/UAWeapons/status/1502428796317835270
Citera
2022-03-12, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Alltså just det här har jag så svårt att tänka mig, hur kommer folk här att reagera om vi blir anfallna? Jag har bara så svårt att se svenska killar plötsligt ta order och börja kriga. Kommer svenska folket att slåss för Sverige? Jag kommer att dra därifrån

Att mäta någons försvarsvilja är svårt. Det är bara att titta på Putins misstag.
Citera
2022-03-12, 07:11
Avstängd
at0m3ns avatar
Det är välkänt att ukrainska TB-2 baryaktar drönare kom från Turkiet till Polen på den polska "RZESZOW-JASIONKA" civila flygplatsen cirka 75 kilometer från ukrainska gränsen
vanligtvis av ukrainska AN-124 (UR-82072). Polska flygplatsen är en hemmabas för ukrainska TB-2-drönare och de använder kortare Runaway i södra delen av flygplatsen när de lyfter för uppdrag i Ukraina. Eftersom flygplatsen är baserad i närheten av Lviv, skickar också USA försändelser av militärt bistånd till Ukraina via samma flygplats, men de använder Standard Long runaway i norra delen av flygplatsen!

Kollade på lite klipp inatt där TB-2 Baryaktar fick operera och helveteeeeeeeeee säger jag bara den är
dödlig....

https://www.youtube.com/watch?v=nipEyfaPCgM&ab_channel=Trendingnews Baryaktar in action.

Tänk er några AGM-65G på det!
Hade gjort susen i Ukraina.
Senast redigerad av at0m3n 2022-03-12 kl. 07:14.
Citera
2022-03-12, 07:15
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer

Belarus är väl redan en rysk lydstat mer eller mindre?
Citera
2022-03-12, 07:20
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Moldavien kommer oundvikligen bli ytterligare en bufferstat mot NATO för att hindra ytterligare expansion österut. Lär inte krävas jättemycket övertalning för att få de att gå med på kraven, dels för att de har vad, 2.5 miljoner invånare eller något senast jag kollade och är dessutom väldigt fattigt. Efter det har Putin skapat en ny järnridå som är en no-go för NATO. Sedan kommer han väl vända sig inåt för att fokusera all energi på ekonomin.

Vitryssland är redan under rysk kontroll funktionellt sätt. Putin säger "hoppa" och Lukashenko frågar "hur högt?".
Om Putin varit smart hade han kärnbombat Polan och sedan hade inga mer vapen kommit in till Ukraina.
Citera
2022-03-12, 07:24
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Om Putin varit smart hade han kärnbombat Polan och sedan hade inga mer vapen kommit in till Ukraina.

Då Putin är smart så lär han inte ta dina påståenden på allvar.

Förstår inte varför ni muppar inte tror att Putin redan tänkt igenom scenarier som för er låter självklara. Det är för att de inte är självklara utan snarare korkade, men ni är för korkade för att inse hur korkade era påståenden är.

Polen är med i NATO, kärnbomba Polen hade lett till att hela NATO hade blandat sig i det och de hade kärnbombat tillbaka och vi ser jordens undergång för mänskligheten. Då får man plötsligt mer att oroa sig för än eventuella skitvapen som går igenom Polen.
Citera
2022-03-12, 07:30
Medlem
Gusselbys avatar
Det bästa Putin kan göra nu är avbön och att avgå. Han kan säga att han har blivit missledd, att han har fått fel information (även om det är hans eget fel att det blivit så).

Be framförallt ukrainska folket men också världen om förlåtelse och säga att han förstår och accepterar omvärldens reaktioner och dess följder.

Om jag tror att det kommer att hända? Nja och njet. Tyvärr.
Citera
2022-03-12, 07:35
Medlem
Hur kommer de som investerat så mycket i nazistnarrativet att hantera ett slut på kriget där "nazistfrågan" inte tas upp alls? Ryssarna har redan börjat avlägsna sig från de termerna och när det hela väl är slut kommer en "avnazifiering" inte vara något som nämns överhuvudtaget.

Kommer man lydigt att uppdatera sitt narrativ, eller kommer man tvingas erkänna att Putin trots allt inte har något emot nazister i sina grannländer? Vad tror ni?
Citera
2022-03-12, 07:41
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Tror ni det kommer bli billigt framöver med hushållsnära tjänster? Finns nog många ukrainskor som behöver jobb rätt snart.
Nej. Har du vett att skämmas?

Däremot tror jag att många kommer att vilja komma igång och jobba så snart som möjligt, om inte annat så för att få tänka på något annat en stund på dagen. Om de sedan hittar något jobb är osäkert. Vi borde kanske unföra något liknande beredskapsjobb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in