2022-03-12, 00:16
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Rättfärdigar inte nåt! Smuts våldtar kvinnor, fega parasiter!

Jag sade inte att det var rätt. Rättfärdigar inte det heller. Men för den sakens skulle innebär det inte att det är en verklighet.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, för hur ska ryssarna klara sig utan McDonalds, H&M och Coca Cola?
Du menar att ryssarna nöjer sig med maten så länge skylten visar att det är från "McDonalds"?

Inte direkt så att McDonalds kommer leverera deras råvaror till sina restauranger i Ryssland när dom har lämnat sin verksamhet i landet.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Ollonskallen Nebenzya försöker få folk att tro att Ukraina utvecklar någon sorts bio-vapenvirus som har 50% dödlighet som ska spridas med flyttfåglar. Och utrota mänskligheten eller nåt, får man väl anta...

Andra supervapen som Ukraina utvecklar ska spridas med fladdermöss, flugor, och någon annan insekt......

Jag lyssnade när han talade i FN och det var ett totalt bisarrt tal. Något så skevt och verklighetsfrånvänt kan bara komma från Ryssland.

Att fästingar kan ge lyme disease, beror på att en tysk biovapenforskare
utvecklade skiten.

Djur som bärare, är intet nytt.

Vi får vänta och se om Ryssarna ljuger eller inte. Det lär komma fram.
Citera
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Tack för länken kompis!

"Kina har också meddelat att man kommer att skicka humanitär hjälp till Ukraina."

Haha, den var ganska kul dock. Kommer ALDRIG ske från Kina.

Hoppas att jag har fel.

Kina har ju agerar lugnt och ganska väntat här. Inte för hårt mot Ryssland, men ändå markerat för att hålla väst nöjda.

De vet att att de har Ryssland runt sitt lillfinger. Rysslands ekonomi som var liten och sårbar innan kriget är nu helt beroende av Kina. Kina ser nog Putin just nu som en stökig tonårsson med för mycket testosteron.

Kina vill gärna ha tlllgång till Rysslands naturtillgångar, men vill nog gärna se en lite lugnare ledare, som ändå bibehåller ett avstånd från väst, men inte skapar för mycket oro.

Västvärlden är viktigare för Kina än Ryssland. De kommer dock försöka få ut så mycket av Ryssland de kan. De ser nog gärna en Putin light i Kreml.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Vill du föra en saklig diskussion eller tycker du detta ska vara en retorisk lek bara?
Stryk dina termobariska bomber då och svara på resten av frågan?
För att inte dubblera inlägg i samma ämne får du hålla tillgodo med de jag postar till en annan medlem (vf).
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Är dom redan hemma igen?

Han påstår det men jag kan iaf inte hitta några källor på att det stämmer.
Citera
2022-03-12, 00:17
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Är det verkligen så en befrielsearmé ska bete sig? Dessutom verkar de flesta mongol-oiderna vara oskulder så frågan är hur det egentligen gick?

Vad har det med saken att göra? Det är något som sker i krig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Jag skiter väl i om du köper det eller inte. Det bara är så.

Ledsen för jag kränkt din verklighetsbild, men lev i verkligheten.

Du kanske argumenterar utifrån hur du själv skulle uppfört dig som soldat i ett krig?
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Man slog ut en vagn och blev sedan ihjälskjutna.

Bildanalys enligt följande:

Två skyttegrupper.
En i främre läge ca 30 m från vägen, samt en i ett bakre läge.
De syns inte i bild då de är utanför utsnittet men bedömt 60-100m från vägen.

De gör ett samtidigt eldöppnande med två RPG där det ena går in i trädet precis vid främre grupp och missar därmed sin vagn. Främre grupp träffar dock och slår ut en vagn.

I den Ryska kolonnen gör man en urlastning och det är relativt tydligt från bilderna att vi har 6-8 som får avsluta sina liv på asfalten då skyttegrupperna levererar välriktad eld med small arms fire från både grupp 1 och 2.

Vi har ytterligare en som tar sin försvarsposition på fel sida vägen bakom en skylt så vi kan utgå från att han är jättedöd han med då han råkade springa mot anfallarna.

En ryss ser man hasa sig över vägen då benen inte bär längre.

I vagnen får vi anta att skytt, förare och vagnschef gör karriär som grillbiff.

Det ser ut som att 2-3 skyttesoldater tog sig ur, men det innebär också att ev så var det 5 till som inte gjorde det i den vagnen.

Så det vi ser tydligt på bild är ca 10 döda ryssar men även rimligt att anta att det var ca 15 mongoler totalt som dog på ett par sekunder där.

Det är fint jobbat för två skyttegrupper som antagligen visste att de också skulle bli nedkämpade en stund efter eldöppnandet.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Det där var ju närmast ett självmordsuppdrag.
Jag har varken sett någon kommentar på att de ska ha dött eller antagit att de borde gjort det p g a moteld. Oavsett så fällde de flera fiender.

Sen vill man veta mer, som vad hände sen typ.
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Jag sade inte att det var rätt. Rättfärdigar inte det heller. Men för den sakens skulle innebär det inte att det är en verklighet.
Då ber jag om ursäkt.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuffWett
Att den gemene ryssen är så pass förtyckt och hjärntvättad, att de låter sig ständigt rånas till att försörja dessa korrupta kommunistsvin är helt obegripligt i dagens moderna samhälle.

Det är svårt att skylla på gemene ryss som lever under ständig propaganda!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in