2022-03-12, 00:11
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Norrland?

Tror du menar nog Jesper Söder men han är från Trollhättan och är just/va legoknäck å härjade mot ISIS.

Nej, hmm, vad tusan hette han. Shiller, killing. Shilt?
Citera
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Ok, nä jag missade det. Har druckit öl så visst.
Det är lätt hänt
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Nä, Staten som äger gas å olja firmorna.

Även om det finns oligarker som äger några stora firmor måste dom betala skatt till staten och pengarna ligger i ryska statsbanker.

Nej Oligarkerna tar pengarna. Hur tror du dom har råd med yachter som kostar 5-7 miljarder dollar? Det har knappt Elon Musk råd med. Dags att vakna upp?
Citera
Medlem
Frickys avatar
Vi leker med tanken att Ryssland skulle börja bli mer aggressiva mot västvärlden med sina kärnvapen.

Hur tror ni att Kina hade agerat? Bara tittat på?

Jag tror att Kina är våran räddare i nöden om vi någonsin kommer hamna i en situation där västvärlden blir en måltavla för Putins kärnvapen.

Vi vet att Kina och Ryssland har en bra relation med varandra så jag känner ändå lite hopp för att Kina skulle kunna rädda den panikartade situationen.
Citera
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Stod i kommentarerna i en av twittrarna filmen var länkad i.
Sedan ser man ju att stridsvagnen längre bak sköt mot dom.
Man ser ju också eld avfyrad från vänster om bilden, det är ett betydligt större ukrainskt kompani än de som avfyrar missilen. Med tanke på att vi kan se bilderna från utrbända fordon idag torde det iaf ha varit en strategisk ukrainsk seger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Tack för länken kompis!

"Kina har också meddelat att man kommer att skicka humanitär hjälp till Ukraina."

Haha, den var ganska kul dock. Kommer ALDRIG ske från Kina.

Hoppas att jag har fel.
Ja jag vet inte vad det är värt men Kina verkar inte köpa Putins upplägg i Ukraina rakt av . . . omss . . .
Citera
2022-03-12, 00:12
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Putin kommer dra sig ur med svansen mellan benen. Finns inte en chans att han kan dra ut på det här kriget i längden. De ryska trupperna har visat sig vara rent ut sagt värdelösa på att anpassa sig till modern krigsföring.
https://www.youtube.com/shorts/ykpvkm9P0N8
Dom verkar ha roligt iallfall.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Stod i kommentarerna i en av twittrarna filmen var länkad i.
Sedan ser man ju att stridsvagnen längre bak sköt mot dom.
Ja, ni kanske vet mer men skytten/skyttarna verkar ha sänkt en vagn och mejat ner flera soldater.
Det är i a f så attacker mot konvojer ser ut med stora framgångar.

Tanks är extremt sårbara även mot mindre enheter med rätt utrustning.
Oavsett ett väldigt tydligt klipp på hur kriget ser ut.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Sånt här är intressant! Är detta för att ge sken av en opposition, eller är det helt enkelt så att det finns en splittring i statsapparaten?

Det finns många ryssar som växte upp under sovjettuden och minns mycket väl hur det var. alltid använde en mask officielt. Dom pratade mer öppet bara dom var säker. Tror det är oerhört svårt att veta om det är masken som vi ser som spricker.
Sånna här saker kan vara rena "misstag" att det slipper ut men det kan också vara medvetet att nån låter det gå ut.

I princip är ryssland tillbaka till 1980 där Putin trivdes bäst. Men med internet sä är det en katastrof och med en stor grupp som aldrig upplevt sovjet.
Senast redigerad av raskens 2022-03-12 kl. 00:14.
Citera
Medlem
SS70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Hellre göra en insats och dö som en hjälte för sitt land än skita ner sig i ett dike på främmande mark som de stackars ditlurade mongolska ungdomarna gör.
Absolut, helt rätt.
Citera
2022-03-12, 00:13
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Snart blir det ingen Instagram för ryssarna heller.

"The Prosecutor General’s Office demanded to block Instagram and filed a lawsuit to recognize Meta as an extremist organization on the territory of the Russian Federation"

https://www.perild.com/2022/03/11/the-prosecutor-generals-office-demanded-to-block-instagram-and-filed-a-lawsuit-to-recognize-meta-as- an-extremist-organization-on-the-territory-of-the-russian-federation/

Men det är väl helt fel väg att gå??
Nu är det viktigare än någonsin att ryska folket kan kommunicera med omvärlden. Man borde säkra att de har fritt internet och all sociala medier.
Citera
2022-03-12, 00:13
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Du är hal som en ål, kandidera till duman, där skulle du passa bra. Du kan inte svara mao?
Jag gav dig en tydlig vink att bara du formulerar frågan neutralt, får du ett utförligare svar. Varför gjorde du inte det?
Citat:
I den filmen du länkade syns det att det inte är pansarskott 86 som används. Jag har koll på RB57 och AT4, har du?
Det finns en uppsjö bilder på RB57 och AT4 i hög upplösning som alla kan ta del av. Frågan gäller tolkningen av det vi ser i den lågupplösta videon.

https://www.youtube.com/watch?v=Lvfoj7AahaM&t=2s

Du hävdar att det med all säkerhet inte är den här pjäsen
https://sv.wikipedia.org/wiki/Pansarskott_m/86#/media/Fil:AM.126306.jpg
Jag är inte lika säker. En tolkningsfråga.
Påståendet om ukrainska truppers modus operandi gäller fortfarande.

Citat:
Hal som en ål ja, har Ukraina invaderat Ryssland eller har Ryssland invaderat Ukraina? Vem är det anfallande parten? Den frågan måste du kunna ge ett rakt svar på? Eller?
Märkligt att du känner dig tvungen att ställa frågan. Ryssland har gått in i Ukraina. Känner du till någon i tråden som påstår motsatsen?

Citat:
Jag hade lite större tankar om dig, har alltid gillat dig på ett märkligt sätt.
Trist att man måste tycka lika för att bli omtyckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in