2022-03-11, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Mariupol ikväll. Helvetet på jorden medans de sista Azovsoldaterna drunknar i elden

https://t.me/mariupolnow/2040

Hur många av de 400st från Sverige är i liv är frågan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Jo än sålänge så har dem varit väldigt humana sett till vad de skulle ha kunnat ställa till med. Han trodde ju folket skulle jubla när dem kom. Kanske kommer han ändra sig, kanske inte? Han ser ju dem som ryssar, så jag tror inte han är ute efter civila dödsoffer. Men fortsätter kriget så kommer han nog sluta bry sig.

Du måste titta på ett annat krig än resten av världen. "Väldigt humana"
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Ja, Irak + Syrien + Libyen + Afghanistan.

(Mellanöstern + Afrika + Asien) för att vara tydligare.

Nä och jag försvarar inte invasionen heller, utan jag menar att stormakter gör vafan dom vill.

Ja då är vi eniga, och konstigt att du blir kallad rysstroll här isf?
Citera
2022-03-11, 23:40
Medlem
Jag hoppas ni är medvetna om att det kan finnas väldigt Putinvänliga skribenter på detta forum, vars syfte är att sprida desinformation och felaktigheter för att sätta Ryssland i en bättre dager. Var på er vakt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Kollade på den bäst uppdaterade kartan: https://liveuamap.com/

Ser ut som ryssarna än så länge är helt fast, inga avancemang alls vad gäller exempelvis Kiev, Kharkiv, Mariopol. Fortfarande efter 2.5 veckor är den största staden som ryssarna har tagit Kherson som är Ukrainas 17:e största stad.

Vilket jättefiasko detta är! Det som dock oroar är att fiaskot gör att ryssarna sätter in ökat bombardemang mot civilbefolkningen. Jag lyssnade på Studio Ett idag, expertisen berättade att Ryssland troligtvis har slut på sina mest moderna precisionsvapen. Så vi får mer tänka oss hur det bombades under WWII. För det är där Ryssland är rent teknologiskt.

Många har kanske en bild av USAs insatser med högteknologiska vapen precis exakt mot målet, boom utan civila offer. Men tyvärr är inte Ryssland alls där. Det Ryssland har kvar nu är WWII status.
Jag tycker ryssarna är ändå rätt så fokuserad på militära mål. Om rapporten från deras försvarsdepartement är sant då är det inte mycket militärmakt kvar i Ukraina.

"Strikes against Ukrainian military infrastructure are continuing. Since the launch of the operation, Russian forces have incapacitated 2,911 military facilities in Ukraine," Konashenkov noted.

The Russian operation has disabled 97 planes, 107 unmanned aerial vehicles, 141 anti-aircraft missile defense systems, 86 radar stations, 986 tanks and other armored combat vehicles, 107 multiple rocket launchers, 368 field artillery and mortars, and 749 special military vehicles.

https://tass.com/defense/1419949
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Det är alltid ett jävla tjat om att skicka stridsplan till Ukraina men att NATO inte vill då detta skulle riskera starta WW3.

Men varför skulle inte Ukraina kunna KÖPA stridsplan? De måste väl för fan få köpa vad de vill? Har de inte pengar så kan ju väst skicka bistånd i form av pengar.

Det är helt ok enligt krigets regler....

Det kommer inte att utlösa atomkrig . Kanske.
Citera
2022-03-11, 23:42
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Kollade på den bäst uppdaterade kartan: https://liveuamap.com/

Ser ut som ryssarna än så länge är helt fast, inga avancemang alls vad gäller exempelvis Kiev, Kharkiv, Mariopol. Fortfarande efter 2.5 veckor är den största staden som ryssarna har tagit Kherson som är Ukrainas 17:e största stad.

Vilket jättefiasko detta är! Det som dock oroar är att fiaskot gör att ryssarna sätter in ökat bombardemang mot civilbefolkningen. Jag lyssnade på Studio Ett idag, expertisen berättade att Ryssland troligtvis har slut på sina mest moderna precisionsvapen. Så vi får mer tänka oss hur det bombades under WWII. För det är där Ryssland är rent teknologiskt.

Många har kanske en bild av USAs insatser med högteknologiska vapen precis exakt mot målet, boom utan civila offer. Men tyvärr är inte Ryssland alls där. Det Ryssland har kvar nu är WWII status.

Vad kul med ett inlägg som handlar om kriget som omväxling. Jag tror dessvärre att expertisen är rätt ute. Ryssarna lär gå hårt åt städerna före dom går in. Kosta vad det kosta vill i civila liv. Känns som dom vill avsluta det här så fort som möjligt.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Det är alltid ett jävla tjat om att skicka stridsplan till Ukraina men att NATO inte vill då detta skulle riskera starta WW3.

Men varför skulle inte Ukraina kunna KÖPA stridsplan? De måste väl för fan få köpa vad de vill? Har de inte pengar så kan ju väst skicka bistånd i form av pengar.

Jag håller med och är väldigt förvånad att det inte är löst ännu. Ukraina kan köpa på krita, ryska stulna oligarkers pengar är frusna så de lär kunna betala det när det är dags för skadestånd. Vi kommer inte kunna räkna med ett skadestånd från ett kollapsat Ryssland på 60 år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej så är det säkert.

(Däremot tror jag att Kineserna gärna vill köpa upp alla noterade tillgångar när Moskvabörsen öppnar. Till reapriser . . . .. . . . )

Ställer mig tveksam till det. Det är ett enormt vågspel att gå in i ryska bolag för tillfället och det kommer nog dröja länge tills Kina vägar investera där.

Kina är helt enkelt inte så starka som vissa tror.
Citera
2022-03-11, 23:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Hur stor är risken att kärnvapen kommer användas ?

Om krigslyckan inte kan vändas, vad ska man då använda? Jag tror det är kontraproduktivt. Bättre att ryssen går hem och slickar sina sår, Putin bör få en kula i huvudet. Putin har tappat det helt enkelt, till viss del förståeligt, men krig är inte ok.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Det gick inte riktigt som planerat?

U.N. says no evidence to back Russian claim of Ukraine biological weapons program

Russia called the meeting of the 15-member U.N. Security Council to reassert through its envoy Vassily Nebenzia, without providing evidence, that Ukraine ran biological weapons laboratories with U.S. Defense Department support.

Member countries called the claim "a lie" and "utter nonsense" and used the session to accuse Russia of deliberately targeting and killing hundreds of civilians in Ukraine, assertions that Russia denies in a 15-day offensive it calls "a special military operation."

https://www.reuters.com/world/un-says-not-aware-any-biological-weapons-program-ukraine-2022-03-11/

Nej, rätt givet. Gräsändernas epidemiologiska kartläggning i Ukraina måste upphöra enligt Ryssarna. Man hoppas de som svalde den rannsakar sig själva.

Kartläggning
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Mariupol ikväll. Helvetet på jorden medans de sista Azovsoldaterna drunknar i elden

https://t.me/mariupolnow/2040

Så bra då. Nu när Azov är borta kanske du kan erkänna Ukrainas rätt till självständighet och självförsvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in