2022-03-11, 22:58
Medlem
SS70s avatar
Lite AA eld ifrån kiev för en stund sedan
23:45:38 på live streamen, Cam 11
https://www.youtube.com/watch?v=vHK2MWRVFWY
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Har hört er Ivans säga det ett tag nu, men ni verkar ju samtidigt heja på när civila beskjuts.
Nej det gör vi inte Putin vill inte heller se civila döda.
Låt Ukraina dra ut dom civila ur landet så ska du få se på fyrverkerier du inte skådat tidigare.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoOneSomeOne
Och du tror på allvar att han blev demokratiskt vald? Varför blev det en statskupp? Dom ville inte tillbaka till Sovjet.

Gnistan till protesterna var ju att Janukovich blev pressad av Putin att inte skriva på samarbetsavtalet med EU som det fanns stort folkligt stöd för. Ukrainarna ville helt enkelt inte ha en president som låter sig kuvas av Putin. Sen att han brutalt slog ned protesterna fick gnistan att antända en revolution i stället.
Citera
2022-03-11, 22:59
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgrego
https://www.theguardian.com/global-development/2021/sep/07/us-airstrikes-killed-at-least-22000-civilians-since-911-analysis-finds
Det är sjukt relevant. Men antar att du inte kopplar din egen dubbelmoral

Du kanske inte såg vad jag skrev? Har USA använt artilleri mot civila bostadsområden?

Igen då, se vad detta delforum heter
Citera
2022-03-11, 23:00
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Eftersom Putin vurmarna förstår att de inte kan försvara invasionen på något vettigt vis så ägnar de sig åt whataboutism eller kritik (oftast obefogad eller konspiratoriak sådan) av Ukraina.

För det går ju inte att erkänna för sig själv eller andra att man kanske hade fel om den nya ryska tsaren så då går rationaliseringsmaskineriet på högvarv istället.

Som någon skrev tidigare i tråden, om en meteorit var på väg mot jorden så skulle dom försvara den också.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Han verkar psykiskt sjuk på något vis.
Mentalt utmattad? Snart utbränd? Ingen lätt uppgift Ukrainas president har. Tär nog både på fysik och psyke.
Citera
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jag tror att Rysslands fredsvillkor skulle leda till en mer permanent avslutad konflikt.

jag tror att rysslands fedsvillkor är den yttersta komedin vi kan få idag....den är inte bara inbilsk men utomordentligt stigmatiserad från ett perspektiv som dränktes 1984
Citera
Medlem
Frickys avatar
Alltid lika kul att läsa diskussioner kring om Zelensky har varit påverkad utav någon substans under sina senaste intervjuer.

För det första, hur tror ni att ni skulle se ut om ni knappt sovit något den senaste veckan?

För det andra, han befinner sig mitt i krig. Jag bryr mig då iallafall inte om han drar en lina kokain mitt under allt.

Det är isåfall snarare till hans fördel för att orka hålla upp energin.

Det är tråkigt att folk som sitter vid datorn och luktar svett försöker att smutskasta Zelensky genom att påstå att han är påverkad.

Återigen, so what? Vem fan bryr sig.

Jag tror personligen att hans beteende under sina senaste intervjuer är en reflektion över hur människans kropp reagerar under en enorm stress med ett par fåtal timmar sömn över en vecka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Videon verkar borta redan? Går ej se?!
Vad kör du för webläsare?
Ska gå att se utan telegram. Men lättare att bara skaffa konto
Citera
2022-03-11, 23:01
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Azov: Vi är nazister!
Random dude på flashback: Det är rysk desinformation!

Azov strider i alla fall bättre än ryssen, tänka sig att Putin är så rädd för dessa herrar att han måste invandra ett helt land.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Azov: Vi är nazister!
Random dude på flashback: Det är rysk desinformation!

Azov bestod av 300 man som jävlades med mongol-oiderna i östra Ukraina. De måste varit superhjältar varenda en eftersom Putin måste invadera hela landet för att ta hand om dom. Är det inte lustigt hur 300 pers kan få en hel "supermakt" på fall som nu skett?

Dessutom, mongol-oiderna har ju även nazister bland de sina. Se bara på Wagner Group, dessutom beter de sig som fascister.
Citera
Medlem
https://mobile.twitter.com/fr_ng_rs82/status/1502039865080303626/photo/1

Minns ni? Det är från den sidan antimedelklass övriga ruskiterrorister hämtar nyheter från.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in