2022-03-11, 22:28
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hammer time väntar.

Ja, de har egentligen redan förlorat.

Planen har lyckats.

Liksom koreanerna vet hur det ligger till.

https://www.youtube.com/watch?v=bZIgda01k6o
Citera
2022-03-11, 22:28
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Vet inte vem som tror på att man kan ta det största landet i Europa med 44 miljoner människor på några dagar, det låter väldigt orimligt.

Han heter Putin! Och nej, han räknade väl inte med att ta HELA landet på några dagar men han räknade med att hans armé skulle hälsas som befriare och att han skulle belägra Kyiv och att Zelenskyj skulle vara död/ha flytt efter 48 timmar och att en ny marionettregering skulle vara tillsatt efter 72 timmar.
Citera
2022-03-11, 22:29
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Finns inga sanktioner mer att tillämpa, eu står med byxorna nere nu.

Du är okunnig.

Kasta ut samtliga ryska banker från Swift.
Förbjuda ryska medborgare i Ryssland och företag med säte i Ryssland eller som har ett bestämmande inflytande av sådana att äga eller hantera västvalutor samt förbjuda personer eller företag i tredje land att medverka till att ryska medborgare eller nyssnämnda företag kan äga eller hantera västvalutor.

Där har du några saker som kan göras och som gör ordentligt ont för Ivan. Katastrofalt ont.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriaLandetTibet
Det finns argument för att Putin är en Kina-puppet.

Nja, Ryssland behöver kina och kina behöver Ryssland.
Frenemies.

Det är trots allt Ryssland som säljer vapensystem å naturtillgångar till Kina.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Om Ukraina faller, faller hela Europa.

Zelensky Says 'Europe Will Fall If Ukraine Falls', Even As Russia Claims He's In Poland
https://www.republicworld.com/world-news/russia-ukraine-crisis/zelensky-says-europe-will-fall-if-ukraine-falls-even-as-russia-claims-hes-in-poland-articleshow.html

Vem talar om att Ukraina ska falla…? Jag vet inte vad dream on heter på ryska. Du kan väl fråga.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
rd-33 har dock uppdaterats duktigt genom åren. Jag vet att dom brann slut på kort tid förr.
Men dom snurrar på rätt länge nu för tiden. 4000h tror jag rakt inte, men det är iaf betydligt mer än 10h.

Det var f.ö Ukrainas enda motorverkstad för rd-33-motorer som bombades i västra Ukraina tidigt imorse.

Då har de bara några sorties per fungerande plan.
Men jag läste att de har ett större problem.
De har inte tillräckligt med piloter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Guld är inte cash. En kinesisk affärsbank vill ha cash om den skall vara mellanhand mellan ryska och kinesiska företag, den skulle inte veta vad fan den skulle göra med ett kilo ryskt guld. Internationellt varuarbitrage=handelsfriktion från helvetet.

Ryssland ser aldrig den av den civiliserade världen frysta hårdvalutan igen. Ryssland kommer böla om att det är orättvist, prata tufft och inte kunna göra ett smack.

Om Ivan väljer världskrig så är det Ivans val - inte en ryss kommer överleva det. För den som växt upp under kalla kriget är det inte något nytt med att Ivan hotar den civiliserade världen med kärnvapen. Vi skall hålla vår linje och knäcka Ryssland på samma sätt som vi gjorde med Sovjet. De är återigen fångade i ett krig de inte kan vinna och vi, Väst, kommer att knäcka Ryssland ekonomiskt. Sanktionerna mot Sovjet var ingenting mot vad Ryssland nu är föremål för och kommer att se fram mot.

Även om det var efter det kalla kriget officiellt avslutades så utbildades vi för att försvara Sveriges befolkning mot en enda fiende.
Bara så alla vet så är det samma fiende då som nu. Verkligheten kom ifatt oss.
Ta det till minnet att det aldrig går att lita på ryssen.

Vi kommer knäcka dom ekonomiskt men för guds skull, se till att det finns ett fungerande försvar när kriget kommer!
Det kommer bli jävligt dålig stämning om städerna ska försvaras av folk i 50-årsåldern.
Vi borde kunna försvara oss minst lika bra som Ukraina.
Citera
2022-03-11, 22:30
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Må denna konflikt få ett slut snart.
Men vår korkade sosseregim gör det inte enklare då de skickar både vapen och nu senast en miljard av våra skattekronor till den korrupta gangsterregimen i Kiev.

Ukraina ska fyllas med vapen, så de kan sänka trashryssarna snabbt, och Prutten skjuts i huvudet, och lämnas på en soptipp.

Mer vapen till Ukraina!
Citera
2022-03-11, 22:31
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Aktivitet avslöjar: Attack mot Kiev kan ske i helgen
Svenska experten: Inom dagar Ryska flygvapnet aktiverat ”Oroväckande”

Vi får la se.
Man ska inte underskatta den Ryska armeen många här gör det har jag märkt.
Står dock inte bakom vad dom gjort mot Ukraina.

Det är uppenbart att mongolen i Kreml har överskattat röda armén.
Citera
2022-03-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Absolut kommer man hålla i pengarna, eller föra över dem till Ukraina.

Ryssland är ekonomiskt och diplomatiskt rökt, det blir ingen normalisering och avskaffade sanktioner förrän Putinregimen är borta och Ryssland lämnat hela Ukraina. Det är jag övertygad om.

Att vika ned sig när Ryssland hotar med kärnvapen kommer inte ske.

To be fair, Ryssarna hotade med Nukes OM NATO blandar in sig militärt pga EU:s reaktion samt att Biden är knäpp.

Tror inte att det är en bra ide att ta pengarna från Ryssland.. vad stoppar dem från att ta Finland å Sverige då? EU sätter oss i fara.
Citera
2022-03-11, 22:32
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Nope. Skitmotorer. Kan ju blivit bättre sedan kalla kriget.
Men vad jag vet har inte ukraina fått någon ny variant.

Indien låg länge på bara 17% servicegrad på sina MIG-29.
DVS. Bara 17% av flottan kunde lyfta. Som sagt tveksam till
att U. skulle fått några av de senaste motorerna levererade från R.

Fy fan! i min värld har jag sett MIG-29 som robusta
Citera
2022-03-11, 22:32
Medlem
Intressant artikel idag i expressen med Mikhail Khodorkovsky om läget i ryssland och vad som behövs för att få stopp på kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in