2022-03-11, 22:10
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Är det därför Zelensky gråter ut till NATO om att stänga luftrummet? För att han vinner kriget? Haha jag återkommer till dig när Ryssarna tar kiev.

Han kanske inte tycker att det är okej att de släpper bomber på sjukhus och liknande. Bara en tanke.
Citera
2022-03-11, 22:10
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Varför skulle dom vilja döda Zelensky? Vad vinner dom på det? Dom skulle bara få världsopinionens ilska på sig än värre då dom är angriparna.
Det där kan jag ju lova dig att Ryssland fullständigt skiter i för tillfället. Det blir inte värre för Ryssland internationellt än det redan är. Zelensky har visat sig vara karismatisk och har nog bidragit ganska mycket till stödet från omvärlden, antalet frivilliga som slutit upp med Ukraina m.m. Att Putin vill döda Zelensky råder det inga tvivel om och mig veterligen så har ryssarna försökt skicka mordkommandon efter honom.

Ukraina hävdar själva att Ryssland försökt sig på 12 attentat mot Zelensky hitills.

Till dom som säger att ryssarna borde ha koll på Zelensky ber jag er fundera på nedan från USA's jakt på Saddam Hussein och ha i åtanke att de amerikanska resurserna i Irak var betydligt mindre begränsade än de ryska resurserna i Ukraina idag plus att Saddam rörde sig inom ett ockuperat land medans Zelensky rör sig fortfarande i fria delar av Ukraina.

Citat:
Between July and December 2003, JSOC's Task Force 121 carried out twelve unsuccessful raids to find Saddam Hussein, together with 600 other operations against targets, including 300 interrogations. On 1 December 2003

Det tog alltså amerikanerna ett halvår med ett specialförband helt dedikerade till att hitta Saddam, 13 "raids" och mängder av förhör där, lets be real, man torterade skiten ur irakier.
Citera
2022-03-11, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Om den här skiten på något sätt slutar utan att världen brinner upp, hur fanken ska världen bete sig mot Ryssland när fred åter råder? De företag och som söker sig tillbaka till Ryssland, förutsatt att Putin tillåter det, lär ju fjäska något oerhört. Andra kommer bli förbannade på dessa och fortsätta ha ytterst liten aktivitet med landet i fråga. Men förr eller senare kommer alla försöka komma in på ryska marknaden igen Eller??
När Putin inte är kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Jag tror på NLAW. Jag tror inte att Javelin funkar på så kort håll. Och det ser ut som att den exploderar ovanför och delar roboten fortsätter och landar på andra sidan vägen.
Man skulle tro att du sålde grejorna - Visst är det fint fixat - det går så snabbt att du inte hinner se att roboten attackerar uppifrån -
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Dom kommer ta över Kiev snart helgen kommer vara extrem.
Hammer time väntar.
Citera
2022-03-11, 22:12
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Något som inte stämmer med de uppgifterna.

Motor i en MIG-29 håller bara 10 timmar om du öser på lite grann.

Så om de flyger sina plan 5-10t per dygn. Så skulle de behöva ett helt galet stort lager av motorer.

Menar du att dom byter motorer efter 10 timmar? Du kan inte så mycket om stridsflyg va?
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Artilleri som inte exploderat i Mykolaiv ikväll. Funkar nåt i Röda Armén som det ska?

https://twitter.com/CoindogeDoge/status/1502391006150512644
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Kan bli svårt att fly när staden är eller blir helt omringad. Dessutom lär rysk underrättelsetjänst ha ett hum om var i Kiev Zelensky gömmer sig.

Vill de ta honom levande, kan det dra ut på tiden. I annat fall skulle det inte förvåna mig om de sätter in en djuppenetrerande bomb.

Hälsa dina gubbar att landet inte står och faller med en person. Till skillnad från ditt Sovjet.
Citera
2022-03-11, 22:13
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hammer time väntar.
Japp.
Citera
2022-03-11, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banan74
Mycket riktigt så exporterar Ryssland mycket vapen, men mestadels till andra fattiga tredje världen länder som inte har råd med bättre.

Logistikproblemen i kriget mot Ukraina är särskilt beklämmande då det rör sig om ett grannland. Jag skulle ha svårt att tänka mig att tex. USA skulle få logistikbekymmer om dom mot förmodan skulle få för sig att invadera Mexiko.

När man som en supermakt försöker invadera ett militärt underlägset grannland och misslyckas så gruvligt som Ryssland nu gör så har man betydligt större problemet med sitt system. Det Ryssland nu visar omvärlden är att förutom kärnvapen har Ryssland inget som andra länder militärt behöver oroa sig för. Ineffektivt och inkompetent.

Nu har jag inget emot dig Killer, du råkade bara vara den som hade kommenterat sist när jag loggade in efter jobbet. Men Störst är inte alltid bäst, en lärdom som jag tror kommer att uppstå efter debaclet som nu rullas upp inför omvärldens häpna miner,

Ryssland Exporterar till bla Kina, Indien å Turkiet, varav alla har rätt starka ekonomi.

Detta kriget är väldigt konstigt måste jag säga, det känns som att man invaderade med bromsarna nedtryckta, men gick inte fullt ut hela vägen vilket är väldigt konstigt.

Från mitt perspektiv ville man alltså inte gå in och förstöra eller döda Ukrainare men man blev tvungen till kriget och därav var man inte riktigt förberedd men jag tror att Ryssarna nu kommer att lösa problemen och agera annorlunda.

Vi får ha i åtanke att det är drygt 200.000 Ryska soldater som invaderar ett land på 44 miljoner människor, största landet i Europa och man har tagit en del länder och områden på bara två veckor.

Ukraina har 220.000 soldater + 240.000 reserv + XX antal civila som valt att slåss, Ryssarna är alltså i underläge om man bara kollar på antalet soldater.

Från intervjuerna ser det ut som att Ukraina förlorar då Zelensky desperat försöker få NATO att stänga Ukrainas luftrum och på det sättet få in dem i kriget. Men återstår å se.
Citera
2022-03-11, 22:14
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Något som inte stämmer med de uppgifterna.

Motor i en MIG-29 håller bara 10 timmar om du öser på lite grann.

Så om de flyger sina plan 5-10t per dygn. Så skulle de behöva ett helt galet stort lager av motorer.

Så här säger Klimov själva om rd-33 maskinerna:
https://www.klimov.ru/en/production/aircraft/RD-33MK/
Citat:
The service life of the engine is a long 4,000 hours;
Citera
2022-03-11, 22:14
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Om den här skiten på något sätt slutar utan att världen brinner upp, hur fanken ska världen bete sig mot Ryssland när fred åter råder? De företag och som söker sig tillbaka till Ryssland, förutsatt att Putin tillåter det, lär ju fjäska något oerhört. Andra kommer bli förbannade på dessa och fortsätta ha ytterst liten aktivitet med landet i fråga. Men förr eller senare kommer alla försöka komma in på ryska marknaden igen Eller??

Vi är i ett nytt kallt krig och kommer att vara det så länge Putinregimen sitter kvar och så länge Ryssland ockuperar någon del av Ukraina. Och så länge detta är fallet kommer sanktionerna ligga kvar. Övertygad om att sanktionerna kommer att skärpas ytterligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in