2022-03-11, 21:30
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Var hittar man info om detta eller är det bara trådsanning? Är säkerhetsläget så pass bra i Syrien att man kan kosta på sig att skicka 16000 soldater?
Säker eller inte. Araber är skräpsoldater. Assad skickar iväg sunni muslimer och inte sin egen sort.
Citera
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
2.8 mill flyr nu mot Sverige och Tyskland.

Ja, ingen verkar vilja fly till Ryssland i alla fall. Antagligen får vi se en större flyktingvåg från Ryssland till EU snart. Redan nu verkar en tredjedel av ryska befolkningen vilja fly landet. Vänta några månader till när landet har kollapsat och ryssarna får köa för bröd och vodka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Syriska ”stadsskyttebataljoner”? 😆 Stadsskyttebataljoner var svenska militära förband som var särskilt tränade, utrustade och organiserade för strid i bebyggelse. Jag tror inte att en hoper getknullare från öknen med gedigen erfarenhet av att i olika milisformationer rusa in i andra milisformationer, antagligen i det ömsesidiga hoppet om att uppnå martyrdöden och i deras himmel få varsina 72 getter att förlusta sig med, riktigt uppnår den nivån. Detta sagt med all vederbörlig respekt för nyss bemälde getknullare.

Korrekt, gjorde min värnpliktstjänst i Borås för länge sen, stadsskytte. Anpassad för svenska förhållande och svenskt försvar.
Syriska lycksökare kommer nog få en del problem med verkligheten, ungefär som om jag skickades i anfallskrig i ett fjärran land, big No No
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Somalierna har varit i krig ännu längre. För att inte tala om vissa pygméer i södra Afrika och stammar i det inte av Amazonas som har en teknologisk nivå på nivån av träpinnar och blåsrör.

Om nu de aktuella getknullarna är så makalösa stridsmän och utgör så fantastiska förband, varför förlorade de då kriget på varje front mot en improviserad milis före det att ryssarna klev in? Sorry, men jag köper inte det mediala eller ryska narrativet om att det här är elitförband.
Getknullare?
Vad pratar du om?
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
De använde väl något biologiskt vapen när de hade hand om den där gisslan-situationen i teatern när Tjetjenierna a vart i farten?
Opioiden som användes i Beslan är ett narkotikaklassat preparat och verkar lugnande, sövande.
Dessutom användes inte gasen i krigssammanhang mot soldater eller civilbefolkningen, utan mot terrorister. Genevekonventionen är inte tillämplig då.

Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Någon starkt opiumderivat som hade ihjäl större delen av alla som befann sig där om jag inte missminner mig. Än idag vet ingen vad de egentligen använde.
Inträffade dödsfall berodde inte på gasen i sig, utan på hemlighetsmakeriet kring identifieringen av den aktiva substansen (bl a carfentanil). Sjukhuspersonalen fick förlita sig på trial-error-metoden för att hitta rätt antidot, vilket var anledningen till att många dog helt i onödan.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Har väl ändå inte inträffat. Skriver du om historien?

De förstörde mycket av Stalingrad, där Putin för övrigt föddes några år senare. Kanske det som ligger till grund? Taskig barndom helt enkelt.
Citera
2022-03-11, 21:31
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Kina pytsar in pengar i Ryssland=Kina får mer inflytande=Kina dominerar "Världsön"=Kina dominerar världen.

Är det här Kinas stora chans att ta över världsscenen?
https://www.di.se/nyheter/kinas-premiarminister-relationen-med-ryssland-ar-bergfast/

Det är ju en klassisk kinesisk strategi som fungerat bra tidigare. Tror inte de hjälper Ryssland för att vara ”schyssta”.. Snart sitter ryssarna i knät på Kina.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det är det ni hoppas på? Ingen tanke på att Zelensky har en plan B…? Svårt att tänka sig att ledningen flyttar sig?
Aktuellt berättade nyss att Ryssarna gjort flera trupp anfall mot Kiev där Ukraina lyckades få Ryssarna att retirera tillbaka igen.

Det går trögt för Ryssland och putin blir mer och mer sliten och svullen i ansiktet jämfört med för ett par veckor sedan.

Putins svullna slitenhet gör honom nog mer impulsiv och farlig, men ökar risken för misstag som Ukraina kan utnyttja.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Spelar mindre roll USA hade aldrig attackerat Irak om Irak haft kärnvapen och en stor armee.
De försökte tills judarna utplånade Osirak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Som Sverige då, fast även postnord skulle sköta logistiken bättre.

Ja som Sverige, Ryssarna är ledande inom hypersonic teknologi osv.

https://www.military.com/equipment/weapons/why-russias-hypersonic-missiles-cant-be-seen-radar.html

Nja, problem uppstår utanför Ryssland där man inte har tillgång till järnvägen.
Ryssarna kanske hoppades på att det skulle bli som när man tog krim.
Citera
Medlem
Jag tror inte Putin blivit lurad av någon annan än sig själv. Jag har lite svårt att tro det men börjar mer och mer tro att Putin har en hjärnskada. Ointelligent räcker liksom inte.
Citera
2022-03-11, 21:32
Medlem
OlleLisss avatar
Ledare av Wagnergruppen Dimitry Utkin, född 1970 i staden Asbest. Låter inte som en snubbe man vill leka med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in