2022-03-11, 21:23
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Assad kan inte göra ett piss.

Jag tror att det är iranier / Hizbollah krigare som går in i Ukraina men att Assad får den äran.

Iranierna är erfarna av strida i städer.
De har fått stryk i syrien och irak de senaste åren. Väldigt få av dem vill åka som "frivilliga".

Kanske pengarna motsvarande 7000 Dollar lockar ett fåtal. Libanoooon, är i tung kris.
Citera
2022-03-11, 21:23
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Det är en ekonomisk term, du får kolla upp vad det innebär att växa organiskt.

Den kommer att krympa efter sanktionerna, det stämmer men det var inte vad som diskuterades.
Någon idiot, kanske du, sa att Ryssland som stat var fattig och då förklarade jag varför det inte stämde.

Framtiden ser inte bra ut för Ryssland, det har jag inte sagt men staten sitter på mkt deg.

Ja, Nordstream 2 projektet är nere, för tillfället men det var ett exempel.. herregud.

Det har jag inte sagt, jag har sagt som att Ryssland som land är fattigt. Vad menar du att alla pengar rika Ryssland har använts till då? Inte till befolkningen som generellt sett har en levnadsstandard långt under Västeuropa, inte till infrastruktur det mesta av Ryssland är förfallet vad det gäller t.ex. vägar, inte till militären som inte ens bytt däck på sina 30 år gamla lastbilar så att de får köra på fälgarna till Ukraina. På vilket sätt yttrar sig Ryssland välstånd?

Sätter en röding på att du aldrig varit i Ryssland.
Citera
2022-03-11, 21:24
Bannlyst
Är det inte ett faktum att Rysslands rekrytering av iranier/Hizbollah-krigare är ett tecken på att Ryssland har haft problem med kriget?
Citera
Medlem
Driftstopps avatar
Syrier är apor med ak47:a de är inget, däremot är tjetjenierna från ahmat Sila något man ska akta sig för, de är tränade sen barn åldern. Där ingår i elit bataljongen och har tränats i 10+.

Det finns ett stort antal som är nära kiev nu.
Underskatta inte dessa, trots att de är jiadister och smuts så är de elit soldater.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
En kula döda vem som helst ingen är odödlig dessa araber har varit i krig i flera år i Syrien så dom har lite erfarenhet.

Det jag menar.
Och vadå rädd för araber?
Hade araberna varit lika mäktiga som Ryssland hade USA aldrig gått till attack så sluta vara en hycklare.
Jag har sagt detta tidigare och säger det igen, araber är inget utan rysk flyg vid fronten.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Han har iofs använt television som påverkansverktyg sedan han tillträdde, så om den teorin stämmer så kommer fler liknande uppträdanden i rysk statsmedia löpande.
Men jag tror tyvärr inte detta är reellt. Hans kampanj är vad den är, och han kommer inte kunna trixa sig ur med folkligt stöd i behåll.

Jag ställer dock upp på att hoppas, iaf.

Jag tror inte att det finns på kartan att man låter något ofiltrerat får komma ut på bästa sändningstid i stats-tv. Så det måste finnas en tanke med detta.
Som sagt, vi får hoppas och se.
Citera
2022-03-11, 21:25
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Assad kan inte göra ett piss.

Jag tror att det är iranier / Hizbollah krigare som går in i Ukraina men att Assad får den äran.

Iranierna är erfarna av strida i städer.

Ja, men som tur är de mentalt instabila och rejält nojiga.. De är på helspänn i behagliga ökenstaden, tänk när de hamnar i Ukrainska skogen.. Mörkt, kallt, vargar, björnar, bjärvar you name it.. Kommer bryta ihop och åka hem.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Underskatta inte dom, dom har redan varit i krig i årtionde..

Somalierna har varit i krig ännu längre. För att inte tala om vissa pygméer i södra Afrika och stammar i det inte av Amazonas som har en teknologisk nivå på nivån av träpinnar och blåsrör.

Om nu de aktuella getknullarna är så makalösa stridsmän och utgör så fantastiska förband, varför förlorade de då kriget på varje front mot en improviserad milis före det att ryssarna klev in? Sorry, men jag köper inte det mediala eller ryska narrativet om att det här är elitförband.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ryssland tillverkar sin militär som används och exporterar rätt mkt vapen, Man har haft problem med logistiken men rent militärt och krigsmässigt verkar det inte gå vägen för Ukraina, det är väl därför man ber NATO å stänga ner luftvägarna.

För Ryssland menar du? Att under 2 veckors fredsopererande aktiviteter (hade du nämnt ordet krig i Ryssland hade du åkt in i en fängelsehåla) endast lyckats bomba civila och stöka runt på landsbygden är den typen av framgångar som renderar skrattsalvor här i väst.
Citera
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Assad som någon skrev, vilket är korrekt, skickar in sunni muslimer än sin egen shia medlemmar. Bli av med sina tredje klassens "soldater".

Garbage so to speak.

De är inte där som muslimer,sunni eller shia...de är där för att de inte har något annat att göra.Bättre att benämna dem med sitt riktiga namn ok....skippa religion och landmärken och kalla dem vad de faktiskt är - rövhål
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Syrier är apor med ak47:a de är inget, däremot är tjetjenierna från ahmat något man ska akta sig för, de är tränade sen barn åldern. Där ingår i elit bataljongen och har tränats i 10+.

Det finns ett stort antal som är nära kiev nu.
Underskatta inte dessa, trots att de är jiadister och smuts så är de elit soldater.
Doppa kulorna i grisfett som Azov medlemmar gör mot islamisterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ryssland tillverkar sin militär som används och exporterar rätt mkt vapen, Man har haft problem med logistiken men rent militärt och krigsmässigt verkar det inte gå vägen för Ukraina, det är väl därför man ber NATO å stänga ner luftvägarna.

Det verkar heller inte gå vägen för Ryssland då Putin är öppen för hjälp av legosoldater. Pinsamt att Ryssland inte kan vinna kriget själv mot Ukraina om man nu vill kalla Ryssland för supermakt😁😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in