2022-03-11, 21:06
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Biologiska vapen?
Jag vet att propagandan har "varnat" för elaka ryssar som kan ta till kemiska/biologiska vapen, men syftet är förstås att skrämma upp folkopinionen och exotisera ryssar i allmänhet.

Aldrig någonsin har ryska eller sovjetiska trupper satt in vare sig biologiska-, kemiska- eller kärnvapen, vilket inte kan sägas om dem som "varnar", dvs USA, som har både kärnvapenanfall, napalm, och Agent Orange på sitt konto.
De använde väl något biologiskt vapen när de hade hand om den där gisslan-situationen i teatern när Tjetjenierna a vart i farten? Någon starkt opiumderivat som hade ihjäl större delen av alla som befann sig där om jag inte missminner mig. Än idag vet ingen vad de egentligen använde.
Citera
2022-03-11, 21:07
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Man tycker att de skulle tänka sig för.

De riskerar att strida i något de aldrig har varit i närheten av.

En extremt viktig faktor är förstås att livet i länderna där soldaterna kommer ifrån inte är så bra. De slåss för en spottstyver jämfört med soldater från Europa.

På något vis tycker jag synd om dem.
Gör faktiskt jag också, de borde åka hem till frugan och barnen.
Citera
2022-03-11, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Har du underlag på detta? Att Syriska krigare finns i Ukraina? Eller tror du på allt Ukrainarna säger?

Här ser du hur en rysk BTG är organiserad. Problemet är saknaden av infanterister

https://www.globalsecurity.org/military/world/russia/army-btg.htm

Ryssland har försökt omorganisera sin arme sedan innan 1990. Då mest i teorin. De började på riktigt efter 2008 - Efter kriget 2008.

Deras stora problem är mobilisering, Så de byggde upp en arme av yrkessoldater. Men det verkar delvis ha varit på papperet. Min gissning är att Generalerna har fixat en massa spöksoldater och skickat pengarna till Cypern i stället. Ryssland är korrupt.

Jag tror inte det har dykt upp några syrier. Men det borde vara logiskt att de kommer så småningom om. Men det kan bli komplicerat att transportera dem.

1 De har krigat med ryssar tidigare så de vet hur man gör.

2 Assad är skyldig Ryssland pengar (Sitt liv)

3 Assad kan också bli av med enheter han inte vill ha.

4 Syrierna borde vara trännade för strid i bebyggelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Vad yrar du om? Växer organiskt? Din åsna, har du ens varit i Ryssland? Det är till 95% ett u-land, det är ju bara att se på deras militär och deras utrustning. Och det var INNAN kriget, nu är de tillbaka till tomma butikshyllor och att köa för en limpa och en flaska vodka i vinter.

Växer inte deras ekonomi eller vad är det du inte förstår?

Du kanske är inkompetent och inte förstår dig på ekonomiska termer, my bad.

Att växa organiskt innebär att staten tar pengarna och fördelar pengarna så att pengarna kan växa, Ryssland invsterade ex i nordstream 2 för att kunna få en avkastning på pengarna.

Ryssland har varit i en ekonomisk krig med västvärlden länge och man får inte tillgång till massiva lån med låga räntor, något resten av västvärlden har tillgång till. Därav växer man organiskt.
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Ja, helt korrekt.

Två problem bara.
1. En stor mängd vanliga ryssar kommer få lida.
2. Kärnvapen, som dessutom fungerar (säkert iaf några av dom), till skillnad från Kims experimentraketer.

Det är snarare ett problem, kärnvapnet, att ryssar får lida bryr jag mig det minsta om. De som verkligen lider är den ukrainska befolkningen.
Citera
2022-03-11, 21:09
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
De använde väl något biologiskt vapen när de hade hand om den där gisslan-situationen i teatern när Tjetjenierna a vart i farten? Någon starkt opiumderivat som hade ihjäl större delen av alla som befann sig där om jag inte missminner mig. Än idag vet ingen vad de egentligen använde.
Fentanylgas.
Citera
2022-03-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Dom två bäst försvarade städerna. Ryssland har alltför svårt att underhålla sina trupper och till slut måste dom ge upp invasionen.

Man kommer att omringa staden och antingen vänta tills folket ger upp pga brist av mat å el eller så bombar man staden.
Citera
2022-03-11, 21:10
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Dom två bäst försvarade städerna. Ryssland har alltför svårt att underhålla sina trupper och till slut måste dom ge upp invasionen.
Måste? Det finns inga tecken på det.

Citat:
In the city centre, Mykolaiv's governor Vitaliy Kim is standing in fatigues,

"We are winning this fight, but not this war," he says.

The governor said a relatively weak Russian force had underestimated local resistance and expected to "be greeted with flowers", but Russian reinforcements and planes could quickly turn the tide and enable the Kremlin to capture the whole Black Sea coastline.

"We need a closed sky," he said, referring to the idea of a no-fly zone enforced by Nato. The Western alliance has so far rejected such an idea, as it could bring them into direct conflict with Russian planes that entered the area.

https://www.bbc.com/news/world-europe-60711659
Citera
2022-03-11, 21:11
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Man tycker att de skulle tänka sig för.

De riskerar att strida i något de aldrig har varit i närheten av.

En extremt viktig faktor är förstås att livet i länderna där soldaterna kommer ifrån inte är så bra. De slåss för en spottstyver jämfört med soldater från Europa.

På något vis tycker jag synd om dem.

Ja, få röven bortskjuten för 400 USD i veckan är djupt tragiskt, ingen elit direkt. Tror inte de är vana vid de problem kyla etc. kommer att skapa för dem..
Citera
2022-03-11, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Ryska högt uppsatta tjänstemän kände inte till Vladimir Putins krigsplaner och hade inte räknat med det ekonomiska kaos som landet nu hamnat i, uppger källor för oberoende Meduza.

– Att avgå nu likställs med att fly. Och för flykt skulle de skjuta dig, säger en källa nära regeringen.

https://www.expressen.se/nyheter/putins-tjansteman-chockade-vagar-inte-hoppa-av-nu/

Han (Putin) är oberäknelig med andra ord.
Citera
2022-03-11, 21:12
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Ungefär som när gick emot FN och invaderade Irak, med en ursäkt att Irak hade kärnvapen tillverkning. Men sitt du i samma båt som USA, det kommer bli väst världens förfall.

Återigen så ursäktar detta ingenting. Ja USA gjorde något fruktansvärt för 20 år sedan, det ger inte Putin någon rätt att göra det han gör nu.
Citera
2022-03-11, 21:12
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Ungefär som när gick emot FN och invaderade Irak, med en ursäkt att Irak hade kärnvapen tillverkning. Men sitt du i samma båt som USA, det kommer bli väst världens förfall.

Västvärlden står fortfarande upp medan Ryssland sjunker allt djupare ner. Så jag sitter gärna i samma båt som USA än Ryssland.

Ni vatniks är trots allt så gulliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in