2022-03-11, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Jag får känslan dom är bättre på att skrika hyllningar än att strida i Ukraina.

Han (Putin) rekryterar från Assad de mest erfarna syriska stadsskyttebataljoner i syfte att erövra Kiev.

Men frågan är om inte det är Hizbollah krigare det rör sig om.
Citera
2022-03-11, 21:02
Medlem
Driftstopps avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wj1O2j/ryssland-kan-attackera-kiev-i-helgen

Experten: Ryssland attackerar Kiev i helgen

Obs sosse tidning
Citera
2022-03-11, 21:03
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Det är dina idoler i den ryska armén som just nu står för dödandet.

Putin är inte min idol Nej!
Citera
2022-03-11, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Stora förluster för Ukraina utanför Kiev idag:https://t.me/boris_rozhin/31088

Vi får se när bilderna dyker upp.

Ett sinnessjukt krig, vita mot vita medan globalister och oligarker sitter i bakgrunden och drar i trådarna och skrattar. De som frivilligt åker till detta krig har blivit blåsta, precis som de blev blåsta under 2 år med Covid-19 bluffen.

Hoppas på fred snart men tror det blir svårt med NATO drängen Zelensky och USA´s mystiska biolabb i Ukraina. Detta krig handlar så mycket mer om lite landområden.
Citera
2022-03-11, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wj1O2j/ryssland-kan-attackera-kiev-i-helgen

Obs sosse tidning

Och därav de syriska stadsskyttebataljoner som rekryterats.
Citera
2022-03-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Vad tyckte du när du såg dessa apor med sin bla bla bla språk med ryska flaggor och ett Z?

Första reaktionen?

Syrien leker med elden och ryska soldater där lär åka med i elden. Vore fan på tiden.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ukrainarna är djurvänner, lite mer mat åt gatuhundarna.

Man tycker att de skulle tänka sig för.

De riskerar att strida i något de aldrig har varit i närheten av.

En extremt viktig faktor är förstås att livet i länderna där soldaterna kommer ifrån inte är så bra. De slåss för en spottstyver jämfört med soldater från Europa.

På något vis tycker jag synd om dem.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp

Obs sosse tidning

Det har dessa "experter" sagt i två veckor nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banan74
Ryssland är mycket riktigt rikt på naturtillgångar. Ett extremt fåtal gynnas av detta. Ryssar däremot lider generellt av fattigdom och allmän misär.

Jag har jobbat mycket i Ryssland och man får leta djupt och länge för att hitta ett folk som har blivit så stenhårt fistade i röven av sin lilla klick styrande elit. Kanske ett arv av kommunismen där befolkningen helt enkelt har vant sig vid att behandlas som boskap utan människovärde, vad vet jag.

Men en sak ska stå utan tvivel. Den Ryska befolkningen får inte en rubel av din nämnda försäljning av olja.

Jag har inte sagt att folket är rika?
Någon idiot sa att Ryssland som land är fattigt och jag förklarade att staten sitter på mkt cash.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Finns alltid två sidor på ett mynt, tiden får utvisa vad denna katastrof kommer leda till. Tiden för trygghet i Europa är över, splittringen är total. Tacka din brother USA för det.

Nej det är Putin som har invaderat ett land och mördar dess befolkning i detta nu och här är du och sprider hans propaganda. Katastrofen som du kallar det är hans skapelse.

Europa är mer enat än på väldigt länge tack vara din psykopat polare och varenda vettig människa ser ditt skitsnack för vad det faktiskt är.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Det har gått mer än två veckor sedan invasionen av Ukraina startade. Vi kan därmed konstatera följande att den ryska armén och deras militärförmåga har överskattat något enormt. Den ryska korruptionen har mer eller mindre kört ner allt i botten. Man har inte gjort några som helst större framsteg, en stad har intagits men resten gör hårt motstånd. Ukraina har till och med lyckas göra flera lyckade offensiver och återtagit mark.

Det ukrainska flygvapnet är fortfarande intakt och leverera påtaglig skada mot den ryska offensiven tillsammans med TB2. Ryska moralen är nersänkt likt Yamato och kommer troligtvis bara sjunka allt lägre ju kallare det blir. Putin har till och med försökt kalla in frivilliga soldater, Assad har skickat trupper för att hjälpa till.

NATO och EU har blivit betydligt mer tajtare än någonting, Europa sluter upp bakom Ukraina och hjälper de ukrainska flyktingar olikt något annat. Svenskar, britter, finnar och övriga européer samt amerikaner åker ner för att hjälpa till kampen mot det ryska dårskapet.

Ryska ekonomin är i botten och kommer sjunka allt djupare ner i vallgraven. En slutsats: det går åt helvete för Ryssland. Det man har byggt upp på ca 25-30 år har raserat på två veckor.

Allt kan sluta var som helst men en sak är säkert är att Ryssland har blivit Europas Nordkorea och det kommer ta åratal att bygga upp sitt rykte igen. En slutsats: det går åt helvete för Ryssland.

Ja, helt korrekt.

Två problem bara.
1. En stor mängd vanliga ryssar kommer få lida.
2. Kärnvapen, som dessutom fungerar (säkert iaf några av dom), till skillnad från Kims experimentraketer.
Citera
2022-03-11, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Putin är inte min idol Nej!

När Putin med hjälp av syriska legosoldater intar Kiev, då blir han din hjälte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in