2022-03-11, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Spelar det någon som helst roll om jag är ryss eller från Jupiter????? Vad vill du komma med den kommentaren om jag får fråga?

Om du är ryss eller svensk, men du kanske inte förstod frågan.
Citera
2022-03-11, 19:37
Medlem
Citat:
Spelar det någon som helst roll om jag är ryss eller från Jupiter????? Vad vill du komma med den kommentaren om jag får fråga?
Eller du kanske rent av är en skäggig tjetjen, det skulle isåfall förklara ett och annat.
Citera
2022-03-11, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Att frisera något är lite annorlunda. Lögnen är man född med i Ryssland. Det är ingen hemlighet. Låt dig inte manipuleras nu för guds skull.

Det du säger är bara tyckande. Sverige har sin rädsla för Ryssland i sitt blod. Precis som Ryssland har sin paranoia. Självkart ljuger man i Ryssland men allt är inte lögn.

Hur som helst vill jag att Ryssland ska förlora även om de talar sanning. Varför? Ryssland är det enda militära hotet mot Sverige för kanske de närmaste 20-30 åren.
Citera
2022-03-11, 19:39
Moderator
-Info-s avatar
Kriget har varat i två veckor, och ryssarna har tagit ytterst lite mark:

https://dynaimage.cdn.cnn.com/cnn/digital-images/org/3e47aea8-8070-4de8-a26f-239a62af1648.png

(ni får bortse från de rödrandiga områdena, de ockuperades innan invasionen)

Det är löjligt lite. Detta hade nog ingen räknat med. Allra minst ryssarna.
Citera
2022-03-11, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Förklara lite mer?

Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Vilka dom? Vitryssarna eller tjetjenerna?
självaste biden sa det förra veckan. Att dom skickar x tusen soldater som ska vara vid gränsen men att ingen får gå in och kriga i Ukraina. För det kan bli värre

Citat:
Ursprungligen postat av magic64
Källa?

https://m.youtube.com/watch?v=CHY3gx8IcVc

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PoBErp/usa-s-trupper-pa-vag-mot-europa-stor-ovisshet

. Biden har hela tiden varit tydlig på en punkt: Amerikanska styrkor kommer inte under några omständigheter att gå in i Ukraina och strida mot ryska trupper.

Det skulle kunna bli gnistan till ett världskrig, har presidenten varnat.

– Våra styrkor åker inte till Europa för att slåss i Ukraina, utan för att försvara våra Nato-allierade
Senast redigerad av chokladkaka69 2022-03-11 kl. 19:42.
Citera
2022-03-11, 19:40
Medlem
Citat:
Nu gör ni mig nästan mörkrädd grabbar.....På något underligt vis vände ni tillochmed mina små kommentarer till att jag skulle inte bara vara ryss,utan tillochmed sitta I Peterburg.....Nope,länge sedan och förövrigt är jag så långt ner i myllan svensk som man kan bli.....Amerikan halvtid...med ett ryskt medborgarskap ....tummen upp för att ni välkommnade mig så ödmjukt....sigh

Så, en bidragstagare som hyllar Putler och Trump, ack ack arma Svedala som måste husera dylika kretiner.
Citera
2022-03-11, 19:41
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
De har ju mycket sovjetskrot, men samtidigt skaffat en del moderna luftvärn och pansarskott genom åren samt modern utbildning.
Belarus försöker nog hålla sig utanför.
Moskva tjatar nog en del, men det är inte läge för dem att hota just nu.
Citera
2022-03-11, 19:42
Medlem
Ravatoss avatar
Måste vara mycket nato-stridsflyg i luften. 3-4 lufttankningsplan som cirklar över norra Rumänien. Normalt brukar det bara vara ett.
Undrar om de är inne i Ukraina och rensar i smyg?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladkaka69
självaste biden sa det förra veckan. Att dom skickar x tusen soldater som ska vara vid gränsen men att ingen får gå in och kriga i Ukraina. För det kan bli värre

Så du menar att dom tusentals soldaterna nu är inne i Ukraina och krigar? Isåfall tycker jag jävligt synd om ryssarna, kommer bli en himla massa ryska kolbullar isåfall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Sovjet hävdade att man förstört fler tyska strv i Kursk än vad tyskarna satte in exempelvis. Sovjet var en lögnfabrik, Ryssland är detsamma.

1 Alla ljuger i Krig - Ryssland ljög också.

2 Tyskarna ljög också - Till med den tyska underrättelsetjänsten räknade om siffrorna och halverade sina egna rapporterade siffror för att få en rätt bild.

Ett av USA:s stora problem i Vietnam var att man inte ljög i stor utsträckning som vanligt. Det kan ha kostat dem kriget.
Citera
2022-03-11, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shibaiji
Det blev lite hickups på vägen jag ursäktar mig.

Gäller gravida kvinnan som man påstod var fejkbilder för att hon var med på 3 bilder.

Min syn på saken var hur man påstår att det är fejk pga man tar bilder på en och samma person i tre sammanhang. Hon går ned för en trapp, blodig, hon fotas med ett täcke för magen och sedan bärs på bår därifrån.

De vidriga rysstrollen lägger upp en fejk Instagram som innehåller stulna bilder på henne där hon inte är gravid. Medan hennes riktiga visar gravidbilder i vanlig ordning.

Ryssen tror därmed att det ska övertyga att det var ett nazist näste man sprängde.

Och Lavrov kan inte ens säga att det pågår en konflikt i Ukraina inför FN.

Dementera Dementera Dementera.

Ingen fara. Blev bara lite förvirrad. Hmm, själv tyckte inte jag att bilden med kvinnan på båren liknade henne. Ja jag såg hennes instagram igår och senaste bilden hon hade laddat upp 28/2 var på henne med gravid-mage. Nu behärskar jag inte språket men många lämnade oroande och undrande kommentarer igår. Så någon skapade ett fejkkonto på henne?Jäkligt vidrigt isf.

Jag brukar använda mig av TinEye för att säkerställa att inte foton som sprids är från helt olika sammanhang eller tidpunkt. Verkligheten är redan så hemsk och känslomässig som den är. Att spä på det ännu mer med lögner och falsk information upplever jag som väldigt obehagligt.
Citera
2022-03-11, 19:45
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladkaka69

https://m.youtube.com/watch?v=CHY3gx8IcVc

Du menar amerikaner (privatpersoner) som på ett eget privat initiativ åker till Ukraina och slåss?

Det är en annan sak. Vad Biden menade är att inga amerikanska soldater som står under hans och statens kontroll kommer att åka in i Ukraina och slåss. Det skulle ses som en krigsförklaring (av Putin).

Putin har inte sagt så mycket om de frivilliga som åker till Ukraina och slåss. Möjligtvis har han morrat lite, men inte mer än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in