2022-03-11, 17:33
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Wagnergruppen verka ha ett outsinligt behov av kanonmat! ”Kom till oss alla stollar! Enorma mängder rubel och evig ära väntar!”
Deras rekryter är extremister mördare och grovt kriminella.
Hälften av dom verkar ju sakna tänder i käften.
Citera
2022-03-11, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Det är nog snarare "frivilliga" från Syrien ...

Inte för att jag vill vara messerschmidt men:

Citat:
Synonymer till volontär
frivilligarbetare, frivillig, oavlönad (medarbetare); praktikant, lärling, elev, nybörjare, novis, aspirant
Citera
2022-03-11, 17:35
Medlem
Termos99s avatar
Från Human rights Watch idag.

World Must Send a Clear Message After Brutal Use of Cluster Bombs

https://www.hrw.org/news/2022/03/11/world-must-send-clear-message-after-brutal-use-cluster-bombs
Citera
2022-03-11, 17:35
Medlem
Zingo2s avatar
Detta enorma land Ryssland, behöver de verkligen hjälp av vitryssar, tjetjener och syrier.🙈
Det går inte bra för Putte!
Citera
2022-03-11, 17:36
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
ja vi har ju massor av drönare (dagdrivare), men jag menade sådana där militära farkoster. Har för mig att SAAB ville utveckla sådana, såg det på nyheterna för några år sedan.

Vi har redan militära farkoster i form av drönare!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Deras rekryter är extremister mördare och grovt kriminella.
Hälften av dom verkar ju sakna tänder i käften.

Bara bra om detta bottenskrap dödas i Ukraina när dom går under rysk flagg.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Jag talade inte om hur många varv runt solen din lekamen gjort....

Definera snällt?
massmord? etnisk rensning? (jag tar väck fria val eftersom det är en demokratisk princip)

Omändertaganden av barn sker via demokratiska principer, en del i det är att våldsmonopolet friviligt läggs i statens händer i utbyte mot att staten skyddar sina medborgare. (därav vapenmakt)

Men det är väll inte så du definerar snällt i mellanstatliga konflikter, så försök gärna igen.

Du påstod att jag är ung, som om jag vore tonåring, så jag ville klargöra för dig att det inte är så.

Massmord och etnisk rensning är förstås inte snällt. Då använder man mer våld än vad som krävs för att annektera ett land.
Vad jag tycker om Rysslands agerande under invasionen av Ukraina är som sagt för tidigt för mig att bestämma.
Men jag hoppas att det blir bra för både Ryssland och Ukraina snart och förstås att det blir fred.

De som får sina barn omhändertagna har knappast röstat för att det ska ske. Andra människor har bestämt det, ungefär som i en diktatur och när ett land annekterar ett annat land. Så det viktigaste för mig är vilken politik som är bäst, inte hur den politiken har införts i ett land.
Citera
Medlem
Ryssarna snor borgmästare ifrån en av städerna. Livekameran fångar det mitt på ljusa dagen! xD

https://t.me/rybar/28240
Citera
2022-03-11, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semestertankar
Ukrainas försvar hävdar att de dödat chefen för Rysslands 29:e armé, så om det bekräftas är det bra rensning från toppen av ogräset som väller in från öst..
https://mobile.twitter.com/IAPonomarenko/status/1502269176513273856?s=20&t=SgykH2csHs4DHzTGAqZEwA

Ytterligare ett fetto mindre. Har ryssarna bara fetton i sin armé?
Citera
2022-03-11, 17:37
Medlem
Jag har inte läst tråden sedan 12:00 tiden idag men jag såg i Horan att tydligen var inte den gravida kvinnan en fejk.

Hon har nedkommit nu med ett sött litet barn. Bilden på den gravida chockade världen och Ryssland framstår som en skurkstat.
Citera
2022-03-11, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ryssarna snor borgmästare ifrån en av städerna. Livekameran fångar det mitt på ljusa dagen! xD

https://t.me/rybar/28240

Tror du de körde iväg i en Toyota?
Citera
2022-03-11, 17:38
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Finns det nån källa på det?

Vad jag vet har Ukraina och Vitryssland aldrig tidigare befunnit sig i en väpnad konflikt tidigare. Ingen blir väl ledsen om proryska vitryssar får äta bly nu iofs?

Ja den ryska ambassaden. Jag fick pengar swischat till mig för att sprida denna information. ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in