Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Jag talade inte om hur många varv runt solen din lekamen gjort....
Definera snällt?
massmord? etnisk rensning? (jag tar väck fria val eftersom det är en demokratisk princip)
Omändertaganden av barn sker via demokratiska principer, en del i det är att våldsmonopolet friviligt läggs i statens händer i utbyte mot att staten skyddar sina medborgare. (därav vapenmakt)
Men det är väll inte så du definerar snällt i mellanstatliga konflikter, så försök gärna igen.
Du påstod att jag är ung, som om jag vore tonåring, så jag ville klargöra för dig att det inte är så.
Massmord och etnisk rensning är förstås inte snällt. Då använder man mer våld än vad som krävs för att annektera ett land.
Vad jag tycker om Rysslands agerande under invasionen av Ukraina är som sagt för tidigt för mig att bestämma.
Men jag hoppas att det blir bra för både Ryssland och Ukraina snart och förstås att det blir fred.
De som får sina barn omhändertagna har knappast röstat för att det ska ske. Andra människor har bestämt det, ungefär som i en diktatur och när ett land annekterar ett annat land. Så det viktigaste för mig är vilken politik som är bäst, inte hur den politiken har införts i ett land.