Citat:
Ursprungligen postat av
eoku
Att kriga innebär att man deltar i ett krig och aktivt utför krigshandlingar. Så jo, Ukraina krigar mot Ryssland och Ryssland krigar mot Ukraina.
nej, ukrainare krigar mot ryssar, nationen Ukraina krigar inte mot den Ryska nationen.
Citat:
Och vad jag tycker om att försvara sig mot en överlägsen fiende har jag skrivit om i tråden nedan:
(FB) Hela världen lurar det ukrainska folket in i döden
det är det vanliga styrkeförhållandet, en "överlägsen fiende" bör ha 1:3 förhållande, det har inte rysslande.
Citat:
Och jag vill lägga till att hela världen lurar ukrainarna genom att beundra deras vilja att slåss för sitt land, och genom att bara halvt hjälpa dem militärt. Det är ungefär som att kasta ett knogjärn till en obeväpnad man som slåss mot en björn och skrika till honom "kom igen, du klarar av björnen, kämpa på, du är så modig och en stor hjälte".
De hade mött ryssen med pil och båge, kan du din historia så vet du att ge upp mot ryssland skapar större lidande än att strida.
Citat:
Och du vet som sagt inte vad det ukrainska folket egentligen vill och känner just nu. Och även om du hör en massa ukrainare säga att de är beredda att dö för att försvara sitt land, så får du ju ta hänsyn till att det finns något som kallas för grupptryck och propaganda.
Det framgår ju tydligt, det är som sagt inte Ukraina som krigar med Ryssland.
Citat:
Detta hände efter statskuppen år 2014, vilket gör att den nuvarande regeringen i Ukraina inte är mer legitim eller demokratisk än den nuvarande folkvalda regeringen på Krim.
Det du kallar stadskupp är ju en President som gick emot parlamentets beslut och som sedemar dömts för högfärederi (vilket är korrekt), att avsätta honom gjorde även det parlamentariskt.
Den ukrainska regeringen är legetim. att du har starka känslor kring det är irrelvant,
Det som däremot inte handlar om känslor är att det i budapestföredraget inte finns någon friskrivning som tillåter ryssland/usa/england att angripa eller militärt hota ukraina med hänvisning till känslor, eller revulutioner för den delen.