2022-03-11, 14:44
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
En bayraktar som kraschar i Kroatien?

Den gropen är tok för stor för lilla Bayraktar.

Ingen vet vad det är för något. Kanske en amerikansk Rapier drönare.

Det är en Tupolev Tu-141 används av ryssen och även ukriana. En väldigt gammal spanings "drönare"
Citera
2022-03-11, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Du tror att det ukrainska folket hellre dör än lever under Putins styre, och du tror att det ryska folket lider svårt under Putins styre. Och utifrån den tron så väljer du att uppmana det ukrainska folket att kriga mot Ryssland, trots Rysslands överlägsenhet, och du väljer också (antar jag) att uppmana det ryska folket att göra revolution.
Men vad vet du egentligen om vad det ukrainska folket och det ryska folket känner och vill just nu?

Jag vet inte, men jag tror att majoriteten av båda dessa folk helst av allt vill ha fred just nu, och att de bryr sig väldigt lite om vem som styr deras land.
Men tyvärr för dem så är det andra som styr över vad de ska göra, människor som du som tror att ni vet vad som är bäst för dem, och som uppmanar dem att riskera sina liv för den ideologi som ni tycker är bäst.

Och glöm inte att det var en statskupp som möjliggjorde den nuvarande regeringen i Ukraina. Folket valde alltså inte den, iallafall inte mer än vad folket på Krim valde att bli självständiga och bli en del av Ryssland.

Och glöm inte heller att det finns en massa kommunister och andra typer av människor i världen, även i Sverige, som föredrar att bli styrda av en diktator. Och troligen finns det väldigt många sådana människor i både Ryssland och Ukraina, och som därför inte vill att varken Ryssland eller Ukraina ska bli som USA (så mycket hemskt finns att säga om det landet, men jag avstår från det nu). Men troligen tycker många diktaturhatare att just sådana människor är perfekta att tvinga ut i krig mot Ryssland, så att de antingen hjälper till att besegra "diktaturen" Ryssland eller dör i kriget.
Uppenbarligen gör dem det. Inte en jävel vill ha en rysk kommunist diktator som styr landet.
Förlåt men snälla vad är det svåra att förstå? Bland det dummaste jag läst på länge.
Precis som om om Putin kommer hit så ska vi ge honom landet...
Citera
2022-03-11, 14:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Att kriga innebär att man deltar i ett krig och aktivt utför krigshandlingar. Så jo, Ukraina krigar mot Ryssland och Ryssland krigar mot Ukraina.

Och vad jag tycker om att försvara sig mot en överlägsen fiende har jag skrivit om i tråden nedan:

(FB) Hela världen lurar det ukrainska folket in i döden

Och jag vill lägga till att hela världen lurar ukrainarna genom att beundra deras vilja att slåss för sitt land, och genom att bara halvt hjälpa dem militärt. Det är ungefär som att kasta ett knogjärn till en obeväpnad man som slåss mot en björn och skrika till honom "kom igen, du klarar av björnen, kämpa på, du är så modig och en stor hjälte".

Och du vet som sagt inte vad det ukrainska folket egentligen vill och känner just nu. Och även om du hör en massa ukrainare säga att de är beredda att dö för att försvara sitt land, så får du ju ta hänsyn till att det finns något som kallas för grupptryck och propaganda.

Detta hände efter statskuppen år 2014, vilket gör att den nuvarande regeringen i Ukraina inte är mer legitim eller demokratisk än den nuvarande folkvalda regeringen på Krim.

Så du är pacifist? Du vill hellre att de lever under Rysslands stövel. Jag har personlig erfarenhet av sovjetunionen och betackar mig för sånt dravel. Sluta springa ryssarnas ärenden. Ska Sverige inte heller göra motstånd? Motståndet ska aldrig upphöra, alla uppmaningar om att lägga ner vapnen är landsförräderi!
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Spyr ta mig fan på såna här människor. Värsta sorten
Krig är krig, eller vad är det du brukar skriva
Citera
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Amerikanerna har väl en carrier group I Adriatiska havet, bland annat. Är inte långt bort.

Här ligger Natos flottbas som artikeln handlar om:

https://www.google.com/maps/place/Constan%C8%9Ba,+Rum%C3%A4nien/@42.4994016,28.8343067,6z/data=!4m13!1m7!3m6!1s0x40b1ff26958976c3:0x84ef4f92 a804b194!2zUnVtw6RuaWVu!3b1!8m2!3d45.943161!4d24.9 6676!3m4!1s0x40bae54a64345229:0x637be1cd3e654850!8 m2!3d44.1600412!4d28.634491

https://en.wikipedia.org/wiki/Constan%C8%9Ba
Citera
2022-03-11, 14:46
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Att kriga innebär att man deltar i ett krig och aktivt utför krigshandlingar. Så jo, Ukraina krigar mot Ryssland och Ryssland krigar mot Ukraina.

Och vad jag tycker om att försvara sig mot en överlägsen fiende har jag skrivit om i tråden nedan:

Och jag vill lägga till att hela världen lurar ukrainarna genom att beundra deras vilja att slåss för sitt land, och genom att bara halvt hjälpa dem militärt. Det är ungefär som att kasta ett knogjärn till en obeväpnad man som slåss mot en björn och skrika till honom "kom igen, du klarar av björnen, kämpa på, du är så modig och en stor hjälte".

Och du vet som sagt inte vad det ukrainska folket egentligen vill och känner just nu. Och även om du hör en massa ukrainare säga att de är beredda att dö för att försvara sitt land, så får du ju ta hänsyn till att det finns något som kallas för grupptryck och propaganda.

Detta hände efter statskuppen år 2014, vilket gör att den nuvarande regeringen i Ukraina inte är mer legitim eller demokratisk än den nuvarande folkvalda regeringen på Krim.

Detta var nog det grövsta ordbajseriet jag läst på länge, om inte någonsin.

Du jämför tex Putin med ett djur, ja då är han väl det och skall behandlas som ett sådant. Vi i den civiliserade delen av världen och vi som har mänskliga drag har svårt att resonera som du gör.

Ukrainska folket vill inte vika sig för en utomstående attackerare, precis som vilket mänskligt folk som helst. Propagandan är det du som försöker sprida med dina idiotformuleringar.
Citera
2022-03-11, 14:46
Bannlyst
Tokkärringen Kamala Harris skrattar åt frågan om ukrainska flyktingar:

https://mobile.twitter.com/tomselliott/status/1501901624943464449
Citera
2022-03-11, 14:47
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Jo. Visst kan man vänta ut dom belägrade styrkorna men att dessa skulle ge upp efter en vecka tror jag inte på. Det e nog månader vi pratar om.

Hur gick det för Mariupol? Givetvis en mindre stad men antalet människor är ju irrelevant i och med att fler invånare behöver mer vatten och mer mat. Det här kommer att hålla på maximalt till påsk.
Citera
2022-03-11, 14:47
Medlem
serbisknegers avatar
Detta är helt underbart att se. mongolerna trodde för mycket

https://twitter.com/Osinttechnical/status/1502033067506126851

Citera
2022-03-11, 14:48
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Tjälen har släppt vilket de här ryska stridsvagnarna har upptäckt för sent.

https://twitter.com/sentdefender/status/1502248956587397129

Besättningen gjorde det med vilje. Det var bäst för hälsan och en tyst protest mot galskapen..

(så nerkörd som den är, skulle det inte förvåna mig)
Citera
2022-03-11, 14:48
Medlem
Citat:

nej, ukrainare krigar mot ryssar, nationen Ukraina krigar inte mot den Ryska nationen.

Citat:

det är det vanliga styrkeförhållandet, en "överlägsen fiende" bör ha 1:3 förhållande, det har inte rysslande.

Citat:

De hade mött ryssen med pil och båge, kan du din historia så vet du att ge upp mot ryssland skapar större lidande än att strida.

Citat:

Det framgår ju tydligt, det är som sagt inte Ukraina som krigar med Ryssland.

Citat:

Det du kallar stadskupp är ju en President som gick emot parlamentets beslut och som sedemar dömts för högfärederi (vilket är korrekt), att avsätta honom gjorde även det parlamentariskt.

Den ukrainska regeringen är legetim. att du har starka känslor kring det är irrelvant,

Det som däremot inte handlar om känslor är att det i budapestföredraget inte finns någon friskrivning som tillåter ryssland/usa/england att angripa eller militärt hota ukraina med hänvisning till känslor, eller revulutioner för den delen.
Citera
2022-03-11, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Tokkärringen Kamala Harris skrattar åt frågan om ukrainska flyktingar:

https://mobile.twitter.com/tomselliott/status/1501901624943464449

Det verkar ju snarare som att de inte vet vem som ska svara på frågan först?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in