2022-03-11, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Jag har hört att man funderar på att godkänna en ny valuta som kommer vara mer värd än rubeln.
Den 20% skatten för inköp av guld i Ryssland tas bort vilket i Sverige skulle motsvara att guld vore momsfritt vid inköp.
Signalen till sparande är att köpa guld istället för utländsk valuta.

Investeringsguld är momsbefriat i hela EU exemplet är endast för att förtydliga vad för typ av skatt som tagits bort.
Senast redigerad av Jahvet 2022-03-11 kl. 13:40.
Citera
2022-03-11, 13:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Och jag tror att han kommer att göra det. De närmaste dagarna får utvisa, men jag kan tänka att Putin väljer att bryta motståndet kring ”fästningen Kiev” genom att helt enkelt jämna ytterområdena med marken som Hiroshima och Nagasaki. Det är ungefär sådana bomber Ryssland har till sina artilleripjäser.

Men nu har han ju trupper i ytterområdena, åtminstone åt öster och väster. Då kan han bara bomba på södra sidan, och det måste blåsa åt rätt håll annars får hans trupper radioaktivitet på sig?
Citera
2022-03-11, 13:33
Avstängd
Kyrkbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Vad är en Serbie?
Putins nya ryska Barbie-docka som snart kommer börja tillverkas.
Citera
2022-03-11, 13:33
Medlem
shoottheelkss avatar
Ser ut som att Ryssarna inte har en tydlig och fungerande uppdelning
av arbetsuppgift mellan graderna. Och Strategi och Taktik.

Ser ut som en tomte sitter i en bunker och detaljstyr på marken.
Att hantera strategi och taktik, samtidigt, på högre nivå,
är så dumt att det ej finns ord för det.
Citera
2022-03-11, 13:34
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uberjedi
Ryska VDV är ju nästan ett slags kravallpolis med fallskärmar. Dom har svårt att hävda sig mot reguljärt infanteri som är bättre utrustade med tunga vapen.

Deras uppgift borde ju vara att verka, bakom, fiendes linjer, likt svenska jägarsoldater. Men tydligen så används VDV inte på detta sätt i Ukraina. Istället så är det ukrainska trupper som agerar som jägarsoldater emot de ryska trupperna.

Slava Ukraini!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Ryssland bombar sönder allt, dom ska låta Ukraina bli ett uland som skapar enorma flyktingströmmar till EU. Flyktingar blir ju ett av deras vapen.
Dags att markera mot Putin.

Med risk för att låta cynisk (vilket jag i grunden är) ... detta är nog bra/funktionella flyktingar.
De ukrainska flyktingarna (huvuddelen kvinnor som jag fattat det) kommer troligen att fungera fint i Sverige och resten av EU. Detta blir nog en av de minst problematiska invandrargrupperna som EU och Sverige någonsin tagit emot.
De kommer inte att skjuta och spränga saker och baxa knark, de kommer inte att sitta på arslet och de är troligen motiverade att jobba och assimileras. Kulturellt och ekonomiskt blir det nog bra passform.
Att det är djupt traumatiserade kvinnor och att kriget är vidrigt, är en annan sak.
Vi ska nog kunna hjälpa dem och deras barn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Detta kan nog provocera Polen väldigt mycket. Kan de acceptera att ryssarna krigar väldigt nära deras gräns?

Ja, det tror jag. De har fått sin kyss av Hitler så det räcker och blir över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Den 20% skatten för inköp av guld i Ryssland tas bort vilket i Sverige skulle motsvara att guld vore momsfritt vid inköp.
Signalen till sparande är att köpa guld istället för utländsk valuta.

Ingen moms på investeringsguld i Sverige - faktiskt hela EU - sedan 2000.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Snart blir det ingen Instagram för ryssarna heller.

"The Prosecutor General’s Office demanded to block Instagram and filed a lawsuit to recognize Meta as an extremist organization on the territory of the Russian Federation"

https://www.perild.com/2022/03/11/the-prosecutor-generals-office-demanded-to-block-instagram-and-filed-a-lawsuit-to-recognize-meta-as- an-extremist-organization-on-the-territory-of-the-russian-federation/

Putin vill stänga alla kanaler som kan informera om sanningen om Putins invasion och krig. Det innebär att många som vill ha riktig information tar andra vägar som Putin inte kan kontrollera och ta del av. Jag hoppas på en rysk revolution 2022!
Citera
2022-03-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Helvete vad nära väggen där.

Fy fan vad underbart att de träffade.
Citera
2022-03-11, 13:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
De märker att de förlorar, då hämnas de med terror och bomber.

precis det verkar som om de inte har någon annan plan nu. men jag läste att många bomber de använder är väldigt gammaldags så de är svåra att träffa exakt med. Så de kommer nog mest bara träffa civila och inte de ukrainska trupperna. Men så har de ju robotar som kan träffa mer exakt.
Citera
2022-03-11, 13:36
Medlem
serbisknegers avatar
Var är dessa tjetjenska islamisterna från kadyrov? Alla mongoloider hyllar dem. Var är packet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in