2022-03-11, 11:24
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sedan yrar han själv om nazister i Ukraina. Han har synts på bild med ledaren för denna Wagner Group. Nynazist.

Får hoppas den där gruppen utplånas av Alpha Group. Tror inte de ställts tidigare mot kvalicificerat motstånd utan mest varit i Afrika och härjat. Borde vara en mumsbit för Ukrainas Spetnaz.

Varför skall de utplånas av Alpha Group? Wagner används av ryska staten när de inte kan gå in med egen trupp...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Det kommer att gå åt helvete för araben.

Ryssland och Iran kommer att offra honom inom ett år. Han har konstant diarréer av att se vad som händer med ryssarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Vi borde skicka alla som begått ett brott sedan de kom hit.

Absolut, speciellt öststatare och balkaneser som begått brott, dom skulle vi stuva in i lastbilar och släppa av i Kievs förorter.
Citera
2022-03-11, 11:25
Medlem
rotesaus avatar
Vet inte om det postats, men ryssarna har inatt flygbombat en militär flygbas i staden Lutsk:

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/tbim7a/russian_air_force_destroys_the_ukrainian/

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/tbird6/different_angle_near_lutsk_ukraine_explosion/

Staden ligger ca 8mil från polska gränsen, så nu är det riktigt nära på Nato-område.
Noterar att flygbasen är hem åt en Mig29-skvadron.
Det är oklart huruvida det är en Bayraktar-anläggning - Det får man nog ta med en nypa salt.
Citera
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Där har du mitt medhåll, problemet är bara att dom kan bara ge sig på en åt gången och dom måste vara i gäng.
Det händer sällan att Bolsjeviksoldater eller Ukrainska soldater går ensamma. Men som du skriver, dom skulle fungera som kanonmat eller lockbete.

Eller helt enkelt som target practice.
Citera
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Inte för att jag säger att det kommer hända, men vore faktiskt ganska roligt om ryssen förlorade kriget. Förstörd ekonomi och förlorade mot en bananrepublik när man hade en av de största arméerna i världen. Om jag vore Putin då, så hade jag funderat på att ta livet av mig.
Ryssland har redan förlorat, frågan är nu om Ukraina också kommer att förlora.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Inte för att jag säger att det kommer hända, men vore faktiskt ganska roligt om ryssen förlorade kriget. Förstörd ekonomi och förlorade mot en bananrepublik när man hade en av de största arméerna i världen. Om jag vore Putin då, så hade jag funderat på att ta livet av mig.

Putler=Hitler 2.0
Citera
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Minst 30 år innan Väst börjar lätta på tumskruvarna.

Haha nja, de kommer lätta på tumskruvarna så fort läget lugnar sig lite.

Stora företag som IKEA, MCdonalds kommer knappast hålla restauranger och varuhus stängda längre än nödvändigt.
Företag som tex. Coca Cola kommer släppa på leveranserna igen så fort det bara går, och sedan kommer alla de mindre företagen haka på rätt snabbt.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Counter Strike, specialkommandos i kravallutrustning hotar spinkiga ukrainare som jobbar med psykologisk krigsföring.

"Vi kommer efter er"

https://twitter.com/TokensDeals/status/1502216950331723778?t=s74IKtoNPRaqwOh0rI1CIA&s=19

OMON är ju den ryska polisens insatsstyrka. Det blir lite som att skicka in SWAT rakt in i en krigszon i det här läget. Skall de göra tillslag mot ukrainska knarklaboratorium eller vad är tanken?
Citera
2022-03-11, 11:26
Medlem
I-van-Toers avatar
Nu försöker psykopaterna i väst och MSM att spela kemvapenkortet igen, precis som man gjorde med Irakkriget (fel) och Syrienkriget (fel) och att Ryssland kan komma att använda sådana. Förhoppningsvis har folk lärt sig dessa lögner nu. Om Putin använder sig av något mer än konventionella vapen så kommer det vara taktiska kärnvapen som sista utväg. Tror dock inte det kommer att behövas.

Hur som helst, jag skrev att den här konflikten kommer att vara över på ca 2-4 veckor. Nu verkar det som konflikten är inne i slutkurvan och sedan återstår upploppet. Faller Kharkiv så kommer resten fram till Kiev att falla som dominobrickor. En sak kan man säga om Putin, han har en vinnarskalle som det ryska hockeylaget ofta saknat de senaste årtiondena.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ungefär vad en expert sa. Om priset kommer över en viss nivå stänger fabriker sin produktion. Blir för dyrt att ha i drift sett till lönsamhet. Där är smärtgränsen så att säga långt innan 300 och om det händer kommer priset falla extremt mycket.

Precis ökar priset så minskar efterfrågan samt att produktionen ökar (Ökar tillgången); som sänker priset. Kapitalismens tillgång och efterfrågan styr.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackKnightDuncan
Varför skall de utplånas av Alpha Group? Wagner används av ryska staten när de inte kan gå in med egen trupp...

Som är fullblodade nassar vars medlemmar pryds med nassetatueringar och som synts på bild med Putin. Sedan yrar idioten om nazister i Kiev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in