2022-03-11, 11:20
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glochester
Sverige borde skicka de gängkriminella till Ukrainas försvar,de är ju redan vana vid att skjuta.

Tyvärr är dom rätt dåliga skyttar, men i krig så är sårade sämre än döda så iden kanske är lysande
Citera
2022-03-11, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hur kunde Ryssland skrapa ihop 16000 syrier? Det blir ju fruktansvärt dyrt, inte fan har Assad råd att bjuda på dessa krigare.

Det är riktigt svagt av Ryssland att behöva ta fram arabiska krigare till detta smutsiga krig.

Vansinnet blir bara större och större.

Jag tvingas logga ur nu.

Assad är skyldig Ryssland en massa pengar. Så han skickar säkert Syrier som betalning. Dessutom kan han bli av med personer som han inte gillar. Ryssarna får ju stå för logistiken.
Citera
2022-03-11, 11:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Det här med att råvarupriser ska skena enormt och en djup recession sker pga det är rätt löjligt, när något blir dyrare så går det sällan spikrakt uppåt, ingen " runaway effect ". Desto mer priserna ökar desto mer lönsam blir råvaruverksamhet som tidigare inte varit lönsam eller värt att starta, då trycks priset ner tills vi hamnar i en slags mellannivå

Det blir inga 300$ fatet, tror inte ens på 200$
Detta skulle inte tillåtas

Energipriser och oljepriser kommer dock att vara förhållandevis höga tror jag, men under 200$ för just oljan

Allt handlar om hur villiga länder som Venezuela och Iran är, samt hur länge kriget pågår eller hur länge Putin sitter

Ungefär vad en expert sa. Om priset kommer över en viss nivå stänger fabriker sin produktion. Blir för dyrt att ha i drift sett till lönsamhet. Där är smärtgränsen så att säga långt innan 300 och om det händer kommer priset falla extremt mycket.
Citera
2022-03-11, 11:22
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Assad är skyldig Ryssland en massa pengar. Så han skickar säkert Syrier som betalning. Dessutom kan han bli av med personer som han inte gillar. Ryssarna får ju stå för logistiken.
Det kommer att gå åt helvete för araben.
Citera
2022-03-11, 11:23
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse
Har du hört talat om Minskavtalet II som Putin skrev under 2015? Inte enda punkt i avtalet har hittills uppfyllts av Putin.

Minskavtalet uppfylldes inte av någon, så det var meningslöst.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glochester
Sverige borde skicka de gängkriminella till Ukrainas försvar,de är ju redan vana vid att skjuta.

Vi borde skicka alla som begått ett brott sedan de kom hit.
Om U. skulle uppskatta det, är en annan fråga.
Citera
Medlem
vividcarrots avatar
Inte för att jag säger att det kommer hända, men vore faktiskt ganska roligt om ryssen förlorade kriget. Förstörd ekonomi och förlorade mot en bananrepublik när man hade en av de största arméerna i världen. Om jag vore Putin då, så hade jag funderat på att ta livet av mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Man sticker såklart innan man blir inkallad. Säljer i god tid o drar till Danmark. Eller södra Norge?
Tror du Ukrainare stack i god tid och sålde av hus mm innan kriget började?

Nä men fienden kommer ju ge dig datum och tid för attack

Vidare så vet ju Sverige vem du är och om du inte dyker upp.
Vad hindrar dom från att skicka informationen till Norge och Danmark?
De kommer ju gripa dig och skicka tillbaka dig när konflikten är över eller tvinga dig att betala böter som går till Sverige eller sätta dig i fängelse där.

Du kommer oavsett vad bli märkt som förrädare i deras register som kommer ifrån Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Problemet är att de inte kan sikta for shit. De har ju haft ihjäl en lång rad människor av misstag i Sverige. Däremot får Putin gärna använda dem som cannon fodder, det bjuder jag på. Ukraina kan också få några.

Där har du mitt medhåll, problemet är bara att dom kan bara ge sig på en åt gången och dom måste vara i gäng.
Det händer sällan att Bolsjeviksoldater eller Ukrainska soldater går ensamma. Men som du skriver, dom skulle fungera som kanonmat eller lockbete.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Syrier som sprang för sitt liv varje gång IS anföll ska nu alltså till Ukraina för att göra vad?
Citera
Medlem
16 000 är det enligt RT men det är frivilliga och inte specifikt från Syrien.

Putin säger att de ska få joina "the hostilities". Vilka menar Putin? Finns det ett krig att joina bör lavrov omdelbart informeras och krigskassan hämtas hem från utlandet Innan det blir sanktioner. Nu blir det bra!

https://www.rt.com/russia/551682-russia-approves-foreign-fighters/
Citera
2022-03-11, 11:24
Medlem
Så en massa araber och negrar joinar Ryssland nu.

Nu håller man bara på Ukrainarna ännu mer.

HH!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in