2022-03-11, 09:56
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Javisst. Men vad spelar det för roll??

Du vill ju vara en hjälte o försvara Sverige åt mig. Jag kan ju lägga en blomma på din grav sedan.

Skulle du göra det skulle mitt spöke bli glad.
Citera
2022-03-11, 09:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trenkilo
Presidenten i Ukraina verkar ha fått storhetsvansinne och spelar hjälte i sin bunker. Verkar vara både en psykopat och idiot! Erkänn krimhalvön som ryskt (har ju varit det sen 2014 i alla fall utan större problem ) samt erkänn de andra 2 regionerna som självständigt, vad är problemet?

Då kan du erkänna alla dina tillgångar som mina så är problemet löst, eller hur?
Citera
2022-03-11, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Vem som är vidrig spelar väl ingen roll. Jag hade stuckit direkt med min egen familj. Ser ingen plikt i att skydda andra familjer.
I fredstid bryr sig den ena familjen inte om den andre. Man ser på när sin fattige granne tvingas sälja sitt hus. Varför bry sig när det blir krig?? Nä!!

Oj oj oj, det är pojkar som du som gör att vi idag har problem med pojkar som du i Sverige som kommit från områden med konflikter.
Citera
2022-03-11, 09:58
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Namnberedningen i Stockholm ska träffast på måndag och ta ställning till att ändra namnet på den gata som Rysslands ambassad ligger vid.

Nuvarande namn är Gjörwellsgatan, efter en arkitekt (Carl Christoffer Gjörwell den yngre) som levde på 1700-talet och sannolikt inte är speciellt känd bland svenskarna. Han kan givetvis få en annan, ny, gata uppkallad efter sig.

Det vore en riktig näsbränna mot ryssarna att ändra namnet på gatan till något som uppmärksammar Ukraina. Likande ändringar har företagits på flera ställen i Europa. Förslag är exempelvis "Det Fria Ukrainas gata", eller "Zelenskygatan" eller liknande. En mycket bra ide.
Så otroligt jävla fånigt. Ironiskt nog är ju hela den här västvurmen för att hela tiden byta namn på saker av politiska skäl en sorts "russifiering" av samhället. Det är ju där man gjort det här till paradgren, att hela tiden byta namn på städer efter nuvarande härskare eller andra orsaker.
Citera
2022-03-11, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Då kan du erkänna alla dina tillgångar som mina så är problemet löst, eller hur?

Ja, om du står med en pistol mot min skalle så mer än gärna. Menar du att butiker och deras personal ska försöka knacka skalle när de blir rånade också? Att spela hjälte?
Citera
2022-03-11, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Och jag kommer flyga iväg med min rymdraket i en bana runt jorden med en massa centerfolds och god mat. I den kommer jag ha ett eget tivoli och stor skog för friluftsaktiviteter.

Din plan låter ju mycket sämre än min om vi nu ändå ska vara orealistiska.

Men vadå? Du tänker ha ett eget Elysium i rymden! Jag tänkte ju bara sälja o dra. Du menar det är försent att sälja då? Men alltså...man får sälja innan krig bryter ut. Medan folk köper.
Citera
2022-03-11, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Ryssland har fått en halv miljard i bistånd de senaste decennierna av Sverige. https://sverigesradio.se/artikel/977486.

Även i år sa det utbetalas 400 miljoner

Putin har råd att invadera och visa upp sin militära styrka byggt av Sverige och andra länder? Nu planerar tydligen Putin att förstatliga Ikea, H&M etc.för att komma åt bolagens tillgångar.

Varför betalar Mcd ut löner till de 62000 anställda i Ryssland? Enda sättet att stoppa Putin är väl att få hela det ryska folket emot sig inklusive armen.
De amerikanska bolagen lär nog komma in med en begäran om kompensation till skattebetalarna för att de ställde upp. Som de gjorde efter WWII, de fick kompensation för fabriker som råkat bli bombade i Tyskland. Det var känt i Tyskland att när de allierades bomflyg kom var det säkraste stället typ Fords fabriker. Hitler expropieradr inte, fabrikerna fortsatte produktionen under utländsk ägo.
Citera
2022-03-11, 10:00
Medlem
Citat:
Ja, om du står med en pistol mot min skalle så mer än gärna. Menar du att butiker och deras personal ska försöka knacka skalle när de blir rånade också? Att spela hjälte?

Jösses, din analogi är så haltande att man får ont i huvudet.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Vad säger Tucker som ej är sant?
https://www.youtube.com/watch?v=AugzqXPYaOc&t=688s

Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Tucker är en propagandist som förklär sin spridning av rysk statspropaganda som "att ställa kritiska frågor". Snubben är livsfarlig och hade detta varit under kalla kriget hade han sannolikt varit på någon CIA-lista över misstänkta ryska agenter.

Du kallar Tucker rysk agent!

Snacka om brott mot regel:

0.09. Falsk ryktesspridning
Att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet.
Citera
Medlem
Citat:
Presidenten i Ukraina verkar ha fått storhetsvansinne och spelar hjälte i sin bunker. Verkar vara både en psykopat och idiot! Erkänn krimhalvön som ryskt (har ju varit det sen 2014 i alla fall utan större problem ) samt erkänn de andra 2 regionerna som självständigt, vad är problemet?

Att det inte avslutar kriget, eller tar bort sanktionerna mot ryssland, eller gör de okkuperade områdena (från 2014) erkända.

Det finns även goda skäl att inte "ge upp", att söka fred med ryssland har historiskt skapat större lidande för den invaderade än själva kriget.
Citera
2022-03-11, 10:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Det handlar inte om att spela hjälte, ingen vill leva under Rysslands stövel eller någon annans heller för den delen. Att mörda kvinnor och barn och ta ifrån dem deras frihet är inte rätt!
Citera
2022-03-11, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Att det inte avslutar kriget, eller tar bort sanktionerna mot ryssland, eller gör de okkuperade områdena (från 2014) erkända.

Det finns även goda skäl att inte "ge upp", att söka fred med ryssland har historiskt skapat större lidande för den invaderade än själva kriget.

Ja, då lär Ukraina vara en parkeringsplats snart. Tidsfråga innan något kärnkraftverk "råkar" sprängas och sen har vi stora problem framgent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in