Citat:
Ursprungligen postat av
Mainforcepatrol
Haha, jotack, ryssar kan.
Det var ett torg, inte en rondell. Asfalterat. Med nattfukt på. Jotack, på den tiden drack jag fortfarande "mod", så det var...modigt. Vi hade rekat lokalt och hade koll på området. Vad jag inte hade koll på var hur bandfordon fungerar. Sååå, det tog stopp mot en rustikt byggd fontän, och medan vattnet glatt forsade mot den lokale höjdarens residens avvek vi medelst språng in i mörkret. Jag lätt blödande, och med den nyfunna förståelsen för den "fåniga" läderhjälmen ryska "tankers" bär.
Det hela skylldes på "Rebeller"/banditer och vi kom undan. Efter detta stramade vi upp alkoholreglerna i "konsultbolaget"
Det finns fan ingen på hela jordklotet som vet hur bandfordon skall bete sig vid given situation, så du är helt säkert ursäktad.
Förutsätter såklart att ni hade adekvat FÄRSK utbildning och erfarenhet att framföra sådant fordon i urban miljö under rådande omständigheter.
Rekat o allt - seriöst hör jag

Konsultbolag som är ute på seriösa uppdrag - helt enligt mall.
Det hela är ju bara guld, sålänge inga allvarliga personskador uppstått. Du verkar ju vara vid dina sinnes fulla, trots läderhjälmen!
För att hålla oss lite till ämnet, jag hittade videon där ukrainska BMT:n tappar kontrollen.
Samt det syns tydligt, att det inte var avsiktligt:
https://www.youtube.com/watch?v=xfB_T6QKo8c
Har även sett video en ukrainsk BMT dag 1 på invasionen, som kommer ur en rondell och helt ställer upp fordonet på bredden och glider oproportionerligt långt.
När metall tappar kontakten med asfalt, blir det som en isbana.