2022-03-10, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweden-is-Racist
40k utlänningar har alltså ställt upp på zelenskys självmordsuppdrag. Galet..

När landet du vurmar för blir attackerat tar jag för givet att du inte vill att invånarna ska göra något motstånd. Det är ju ett "självmordsuppdrag", nämligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är också medelklassen som vet vad som händer, de är utbildade och mer västorienterade. Men när även de stora massorna blir arbetslösa så kan revolutionen vara nära.

Ja, kan Ukraina hålla uppe motståndet i en månad till och kanske till och med öka motståndet, då tror jag Ryssland faller ihop. Vi får se vem som har rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Ett totalitärt land, där ja-sägare premieras och ingen vågar ge några dåliga nyheter uppåt i hierarkin är ett bra koncept för att få till ett "cluster fuck".
3 misstag där de fallit på just detta.
1. Väst är svaga och splittrade. Det var nog vad Putin fått sig till livs de senaste åren. De trodde det skulle bli käbbel inbördes och att det skulle bli lite halvfjösiga sanktioner som 2014

2. Rysslands militär är stark och välutrustad. Det har varit den officiella inställningen i Ryssland så till den milda grad att de trodde på det själva.

3. Ukraina är svagt och många är ryssvänliga och missnöjda med den Ukrainska regeringen.

Tror man på alla de tre sakerna så är invasionen ganska logisk. Men det visade sig ju att alla tre var helt åt helvete fel. En av sakerna hade man kanske kommit undan med att ha fel i och ändå rott i land operationen någorlunda lyckat. Men nu finns det absolut ingenting som kan göra att det här blir något positivt för Ryssland.

Klockren analys tycker jag.

Som slutkläm så ser jag inte hur dessa två länder på väldigt länge kommer kunna ha en fungerande relation mellan varandra. Gemene Ukrainare måste hata ryssar...
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Skönt att lite av dessa tillgångar har blivit tagna. Men också så är det ju inte till gagn det ryska folket. Äckliga svinpälsar som lever som något jävla rövarband. Men Putin är fostrad i den sovietiska korruptionen samt även som hög officer så levde man fattigt i väst världens mått, så att han blev diktator steg honom åt huvudet precis som många andra diktatorer.

Hoppas avslutar det hela och gör Ryssland till en riktigt demokrati där handel kan blomstra och dom gör teknologiska framsteg.

Jag tror han åkte dit på sin egen paranoja, covid-isolering, dåliga råd, ja-sägare och amerikansk list.
Citera
2022-03-10, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt amerikanska underrättelser omgrupperar just nu Ryssland styrkorna. Därför har man tappat offensiven på vissa platser. Vi får se vad denna omgruppering innebär och hur länge detta kan pågå.

Det lär nog Usa hålla koll på och rapportera vidare annars lyssnar väl bara UA via radio. :P
Citera
2022-03-10, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Om det nu är den människan på Insta. Hur fan vet att fotot är taget 20e januari. Kan lika gärna vara gamla bilder.

Nyttiga idiot.

https://www.instagram.com/gixie_beauty/?hl=en-gb

Hon är väldigt gravid.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Också lekt med den tanken och Krim är ju given, tror inte att Ukraina kommer att välja att gå in på rysk mark. Frågan är bara vad Putin väljer att göra vid ett sådant scenario?

Jag tror inte de går in över den ursprungliga ryska gränsen. En annan delade denna video (Trolltestet la upp den i en annan tråd). Se slutet på den, Krimborna hade redan tröttnat på Ryssland 2019. Från att ha varit en badort har det blivit en stor militärbas med förtryck och isolering. Nu efter kriget och sanktionerna vill de nog tillbaka till Ukraina.
https://www.youtube.com/watch?v=lzO7gIT5GYU
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Utrotning hade varit taktiska kärnvapen allra redan, men det har vi inte sett.
Vi har sett ett typiskt ryskt anfallskrig från ryssarnas sida, men med mer spretighet mer eller mindre (oaktat motståndet/försvaret).
Oväntat dålig soldatmoral, samt ohyggligt mkt civila mål så här tidigt in i invasionen.

Det finns egentligen ingen som är påläst om varför detta inträffar, då det är något av en överraskning.
Aningens att Zelensky med stab inte var så förvånade, då dom haft tid att lära känna sin angripare på ett helt annat sätt än övriga världen.
Här kan nämnas att Zelensky inte är ett dugg bekymrad över känrvapen - kommer ej att ske nånstans, säger han.

Egentligen förstår jag inte varför allt måste komma till att välja sida mellan Väst och Öst, som om poänger vore vunna.
Rena sandlådenivån.
Bägge har historiskt gjort både bra och dåligt. Just nu, är det dock Öst som gör riktigt djävligt dåligt.
Man kan inte värja sig från att dom fullskaligt invaderar ett självständigt land.

Detta är på alla tänkbara sätt det värsta som hänt i världen sedan ww2.
Både vad som sker just nu, samt kring vad som bäddas inför framtiden.
https://www.youtube.com/watch?v=NvIJvPj_pjE

Awesome A-10 Thunderbolt II BRRRT Compilation

Detta vapen hade varit bra i action fan vad hemskt det måste vara att lyssna under strid.
Citera
2022-03-10, 23:54
Medlem
Är det folk som förbereder sig på att lämna sverige snart?
Senast redigerad av Sweden-is-Racist 2022-03-10 kl. 23:58.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
“Bara en omfördelning av gränser” som man gör så där lite hipp som happ.

Ryssland invaderade inte Krim. 25,000 ryska soldater fanns redan på Krim enligt avtal med Ukraina. Det avlossades inte ett enda skott.

Sen om man känner till vad som hände 2014 så avsattes presidenten, som var ryssvänlig och vald demokratiskt, i en kupp.
Han ersattes lustigt nog av en EU vänlig president. Det finns mycket material kring den situationen…

Ryssland invaderade Ukraina 2014 liksom de gör nu.

Och som du har förstått har alltså Krim varit en del av Ukraina sedan 1954. Du skriver det själv.

Jag vet inte vad mer du vill säga för att visa varför de ockuperade områdena är ukrainska, men fortsätt gärna.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Om rysshat vore så självklart så skulle inte 70% av ryssarna stödja operationen. Du har köpt ett visst narrativ. I ditt högmod så tror du att det är det enda.

Nu hänger jag inte med. Jag är inte konspirationsteoretiker så jag försöker hålla mig i verkligheten. Dina antydningar om narrativ är diskvalificerande Jag frågade om ryske juden Kent Ekeroth men det kanske är Bill Gates, Davos eller något annat som är dagens föredragna konspiration?

Det är faktumet att ryssarna stödjer Putin som är orsaken till att rysshat är logiskt.
Citera
2022-03-10, 23:55
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Om rysshat vore så självklart så skulle inte 70% av ryssarna stödja operationen. Du har köpt ett visst narrativ. I ditt högmod så tror du att det är det enda.

Så bråttom du har.
Vänta lite ska du få se... Rysslands kommande samhälle är inte fastslaget ännu. Dom har inte ens börjat känna av sanktionerna på allvar ännu.

Vi hörs i början på Maj, ca.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in