2022-03-10, 22:31
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Om du inte liksom lavrov hävdar att det är skådespelar så finns det för fan på bild din sjuke jävel.

Lavrov säger att de inte anfallit Ukraina och inte bombat sjukhus.
Om han ljuger om det ena kan vi nog rätt tryggt anta är han ljuger om det andra

Jag är nog friskare än vad du är.

Och frågan var Finns Det Oberoende Källor, struntar i Larov och vad han sagt och inte sagt.

Det kommer propaganda från båda sidor, och om man hittar på saker, som Snake island, Så spelar det fienden i händerna.

https://www.youtube.com/watch?v=UO2F8nUi3oA&ab_channel=DWNews

https://www.youtube.com/watch?v=98cXig0hOVw

Kritiskt TÄNKANDE inte okritiskt KÄNNANDE.

Återigen, oberoende källa, finns det?
Citera
2022-03-10, 22:32
Avstängd
at0m3ns avatar
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/taxf3l/ukrainian_bayraktar_tb2_destroying_likely_a_buk/

Ukrainian Bayraktar TB2 destroying likely a BUK missile system
Helvete vad den drönaren är dödlig..
Citera
2022-03-10, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbachocca
Är Lavrov en Professor Snape? Hans totala förnekelse (eller bra skådespeleri?) låter så orimligt att man skulle kunna tro han är infiltratör åt USA.

Tror nog att Ryssland prioriterar att spela in propaganda videos till sitt folk istället för att medla.
Därför säger han sådana här saker framför erdogan och övriga medlare för att det ska se ut som att Ryssland inte har utfört någon aggressiv handling framför det ryska folket.
Senast redigerad av cutcut1337 2022-03-10 kl. 22:34.
Citera
2022-03-10, 22:33
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Men kan inte du då berätta hur kriget ska kunna stoppas? För övrigt är det även kvinnor med och slåss, iaf på den Ukrainska sidan.

Enkelt, gå med på kraven ifrån Putin. För det är antingen det eller se Ukraina och dess befolkning förstört totalt. Eller du kanske lever under illusionen att Ukraina kan vinna detta? Propagandan ifrån väst är så snedvriden, man visar bara de framgångar Ukraina har i kriget, men man visar i princip aldrig det som är till Ukrainas nackdel. Man visar hur mycket Ryssland har förlorat, men när ställer sig folk frågan hur mycket Ukraina förlorat?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Hur som helst så borde jag kunna ta del av dylik info på de vanliga plattformarna. Men tydligen har alla plötsligt glömt bort värdet av yttrandefrihet. Vårt etablissemang är verkligen genomruttet. Konfiskerar egendom gör de också helvilt.

Alla ni nyfrälsta rysshatare borde fråga er själva hur opartisk information ni egentligen fått om vad som pågår där nere.

Vi behöver ju inte säkerställa att precis all information är absolut korrekt, det räcker med den stora bilden samt ett sunt förnuft för att förstå att Ryssland har invaderat Ukraina och dödar och skadar civila samt förstör icke militära mål, bland annat bostäder.

Flyktingar och deras vittnesmål är tecken på att ukrainarna är under attack och att det är Ryssland som är den som attackerar.
Citera
Avstängd
at0m3ns avatar
Grozny (Capital of Chechnya) after some bombings of military facilities back in 1994..

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/t9qpey/grozny_capital_of_chechnya_after_some_bombings_of/

Om Putin gjort detsamma mot Kiev hade Ukraina gett upp?
Citera
2022-03-10, 22:34
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Upprop!

EU och NATO kan stoppa kriget i Ukraina när som helst! Låt inte kriget pågå!
Det är unga pojkar som krigar, för vaddå??

Killarna ska vara ute med sina kompisar, spela fotboll, gå på bio, spela gameboy och gå på dates med tjejer och ha kul!

De ska inte hetsas att döda varandra av ledare i Ryssland, EU och NATO.

Det går att lösa när som helst.

Stoppa idiotin!

putin kan också avsluta dödandet precis när som helst!
Citera
2022-03-10, 22:34
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Enkelt, gå med på kraven ifrån Putin. För det är antingen det eller se Ukraina och dess befolkning förstört totalt. Eller du kanske lever under illusionen att Ukraina kan vinna detta? Propagandan ifrån väst är så snedvriden, man visar bara de framgångar Ukraina har i kriget, men man visar i princip aldrig det som är till Ukrainas nackdel. Man visar hur mycket Ryssland har förlorat, men när ställer sig folk frågan hur mycket Ukraina förlorat?
Jag tror många underskattar Ryssland med, jag tror inte Putin har gått all in ännu.
Citera
2022-03-10, 22:35
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
De som hetsar för krig vet inte vad krig innebär. Folk sitter på allvar och hetsar ukrainare till att dö för något de inte kan vinna. Helt meningslöst.
De har på sätt och vis redan vunnit. Ryssland kommer ALDRIG kunna få ut det de ville sv detta krig. Ukrainarna har gjort så mkt motstånd att ryssen inte har en chans i helvetet att ockupera landet utan att behöva binda upp all militär personal där under årtionden.
Jag tror ryssarna just nu febrilt letar efter ett halmstrå så de kan dra sig ur med någon form av inbillad "seger" för hemmapubliken.
Hur än striden om Ukraina slutar så har Ryssland förlorat kriget
Citera
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Har erkände ju att dom bombat sjukhus. Men det va NASISTERNA.
Däremot vet han inget om något krig.
Helt ärligt tror jag han är tagen ur nån John Clese sketch WE DONT TALK ABOUT THE WAR.
Lavrov lyckas ju med konststycket att hävda att Ryssland inte bombat sjukhuset, och samtidigt hävda att Ryssland faktiskt har bombat sjukhuset, men det var "nazister" i det - i samma mening.

In Soviet Russia, lies lie you.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Engagera dig inte i Mainforcepatrol, han är inte ens medveten om att det pågår ett krig....

Jag är MYCKET medveten om krig, och det är inte du, så skriv inte strunt. Däremot har jag varit med om det i närtid, så jag är av erfarenhet Mycket Skeptisk till allt som inte verifierats, eftersom det förekommer ENORMA mängder propaganda från båda håll.

https://www.youtube.com/watch?v=98cXig0hOVw
Citera
2022-03-10, 22:36
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Men enligt Lavrov, Putin och serberna här är dokumentet förfalskat av Nato.
Ja, de förnekar förmodligen också att 90% av ukrainarna röstade för självständighet 1991. Det är det knepiga med Putin och övriga ryska politiker och ”experter”: de ljuger så obehindrat att vi i väst inte kan tro att de faktiskt ljuger medvetet. Lite som Donald Trump fast mer medvetet kanske man kan säga. Jag har inte fått intrycket av att detta är ett specifikt ryskt drag, utan jag ser det mer som en sovjetisk tradition, pss som i andra kommunistdiktaturer.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-03-10 kl. 22:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in