2022-03-10, 22:20
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag vet inte riktigt vad pest, kolera och annat har med jordbruk att göra annars har du ju rätt, biolabb kan användas till mycket.

Amerikanska försvarsdepartementet var de som var involverade i labben. men även annat har visst pekat ditåt. Har inte hunnit sätta mig in i detta, läst fria tider-artikeln och Greenwald och andras kommentarer samt misslyckade fact check-debunkningar.
Citera
2022-03-10, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Seriöst? Du kan inte vara så korkad. Den är ju filmad ikväll!

Ditt klappmongo, kolla tiden du länkade filmen och kolla på tiden man la upp filmen. 17.05
Citera
2022-03-10, 22:21
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Man märker nu att Putin inser att han fuckat upp. Jag följer händelseutvecklingen via sky News dagligen (länk kommer nedan) och ser man till senaste två uppdateringar är det följande.

Russia says it will hold ceasefires every day

The Russian defence ministry has claimed it will open humanitarian corridors at 10am Moscow time (7am GMT) every day, according to Interfax news agency.

These would allow for Ukrainian civilians in besieged cities to leave the warzone. There is particular concern about those in Mariupol, where the situation has been described as "apocalyptic".

Sen den andra är denna :

Russia to allow Ukrainian team to 'access power lines in Chernobyl'

Russia's defence ministry will allow a Ukrainian repair team to access power lines in the area around the Chernobyl nuclear power station, the Interfax news agency has reported.

https://news.sky.com/story/ukraine-russia-war-latest-news-putin-zelenskyy-ceasefire-nato-visa-live-updates-12541713

Nu kommer snart ryska folket gå arbetslösa, hungriga, frustrerande hatade och utfrysta. På lördag börjar showen. Då stänger många företag + 7 banker ryker ur SWIFT. dETTA ÄR BARA BÖRJAN.

Samtidigt måste man nog få fram till galningen att man är redo att lyfta en del sanktioner om han drar sig tillbaka.

Jag är orolig att det kan bli svårt för Ukraina att ta tillbaka land man förlorar. Tyvärr vägrar ju Nato förse dem med offensiva vapen.
Citera
2022-03-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Det var inte det svar jag efterfrågade, Finns Det Oberoende Källor var frågan.

Bara det.

Och vilka är "Vi"?

Om du inte liksom lavrov hävdar att det är skådespelar så finns det för fan på bild din sjuke jävel.

Lavrov säger att de inte anfallit Ukraina och inte bombat sjukhus.
Om han ljuger om det ena kan vi nog rätt tryggt anta är han ljuger om det andra
Citera
2022-03-10, 22:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Är ni förvånade att människor dör i Krig?
Det har dött millioner i krig de senaste 30 åren.

Vänta tills Kiev står på agendan. Då kan det bli riktigt otäckt.

Ja, det blir otrevligt för den som ska tömma det ryska skrotet på mänskliga kvarlevor innan skiten tas emot av metallåtervinningen.

I huvudstaden lär det bli jobbigt för ryssarna att värja sig mot pv-vapen. Det är svårt nu och blir inte lättare i stadsmiljö.
Citera
2022-03-10, 22:23
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryska soldater förflyttar sig likt en hop med yra höns.

https://mobile.twitter.com/sentdefender/status/1501832628080676871
Postade filmen tidigare idag men det är tyvärr inget ljud, så man kan höra deras klavertramp.
Citera
2022-03-10, 22:25
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Hur som helst så borde jag kunna ta del av dylik info på de vanliga plattformarna. Men tydligen har alla plötsligt glömt bort värdet av yttrandefrihet. Vårt etablissemang är verkligen genomruttet. Konfiskerar egendom gör de också helvilt.

Alla ni nyfrälsta rysshatare borde fråga er själva hur opartisk information ni egentligen fått om vad som pågår där nere.
Jag avskyr Putin, men håller faktiskt med. Man ska alltid kunna känna sin fiende och därför bör vi kunna ta del av den skrattretande propagandan från Kreml.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryska soldater förflyttar sig likt en hop med yra höns.

https://mobile.twitter.com/sentdefender/status/1501832628080676871

Med brasklappen om detta är äkta. Jag har haft folk som gått på meth i flera dagar som agerat mer rationellt än de där killarna. Bort Från Vägen, I Skydd. För Helvete. De har ju sämre koll än en skotte på meth.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Ditt klappmongo, kolla tiden du länkade filmen och kolla på tiden man la upp filmen. 17.05
Driver du nu? Vad fan spelar det för roll! Den är ju tagen 17 05 men jag la upp den senare.

Just nu = ikväll
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Om du inte liksom lavrov hävdar att det är skådespelar så finns det för fan på bild din sjuke jävel.

Lavrov säger att de inte anfallit Ukraina och inte bombat sjukhus.
Om han ljuger om det ena kan vi nog rätt tryggt anta är han ljuger om det andra
Engagera dig inte i Mainforcepatrol, han är inte ens medveten om att det pågår ett krig....
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Du kanske vet att Ryssland överlät Krim som en “gåva” till Ukraina 1954 utan att förstå att Ukraina senare skulle hugga dem i ryggen.
Krim har alltid varit Ryssland.

Sicket uselt ljugeri.

Det var Voroshilov och Malenkov som gjorde det, och det var inte en gåva, det var bara en omfördelning av gränser.

Krim kan knappast heller ha varit ryskt före 1783 då en speciell militär operation krossade Krimkhanatet.

Vidare är Ukraina förstås en likvärdig arvtagare till tsarväldet och har samma rätt till Krim som Ryssland har, och naturligtvis mer, eftersom - som du konstaterar - Krim har varit ukrainskt sedan 1954.

De som högg någon annan i ryggen var därför ryssarna som invaderade 2014, trots att Putin alltså menade att det inte finns någon konflikt med Ukraina redan år 2008.

Berätta istället mer om din släkts kontakter med Putin. Det kan få oss att förstå varför du sysslar med så mycken självförstörande propaganda.
Citera
2022-03-10, 22:26
Medlem
Barbachoccas avatar
Är Lavrov en Professor Snape? Hans totala förnekelse (eller bra skådespeleri?) låter så orimligt att man skulle kunna tro han är infiltratör åt USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in