2022-03-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Till dig som postade denna BBC-tweet här i tråden:
https://twitter.com/sommervilletv/status/1502000265490227206

Tack!
Har idag sökt efter liknande uppdateringar från Kharkiv, och detta täckte upp rätt bra för mig.
Staden har bombats och skjutits på sedan dag 1, och är mer värd att följa upp än Kiev just nu.

Så lite så

Den kom ju upp för någon timme sedan bara .
Citera
2022-03-10, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vill att du med egna ord svarar på de frågor du får. Att enbart hänvisa till källa är inte att diskutera.

Nå, låt oss se dig seriöst utveckla dina argument.
Jag hänvisar dig fortfarande till Oliver Stones dokumentär ifrån 2016, Ukraine on Fire.

Jag är inte skyldig att diskutera nånting med dig.
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty_
Mycket prat lite verkstad här.

Nu har Rusals huvudägare oleg d fått sina tillgångar frysta i UK. Rusal äger aluminiumsmältverket i Sundsvall.

Kanske dags att agera #ifmetall:

https://www.ifmetall.se/om-oss/vara-avdelningar/mellersta-norrland/kontakt/avdelningsstyrelse/

Dags att ta ut personalen i strejk eller ta på putin-hatten

Hoppas någon fryser tillgångarna i Gunvor Group vars egentliga ägare är Putler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Till dig som postade denna BBC-tweet här i tråden:
https://twitter.com/sommervilletv/status/1502000265490227206

Tack!
Har idag sökt efter liknande uppdateringar från Kharkiv, och detta täckte upp rätt bra för mig.
Staden har bombats och skjutits på sedan dag 1, och är mer värd att följa upp än Kiev just nu.

Ha ha ha, Putlers elitstyrkor från Tjetjenien fick tugga asfalt, dom var inte mycket att hänga i granen.
Dom verkar vara lika kassa som Serberna är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej Kubal är i drift.
ok.. visste jag inte, iof brukar inte hänga i svall heller så ofta, tack för infon
Citera
2022-03-10, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Var en skribent som tog upp vad en gammal mormor sa till honom. Hon var ukrainare och när nazisterna fanns var redan ryssar mer hatade. Nazisterna sågs som befriare efter att Stalin låtir några milkoner ukrainare svältit ihjäl.

Det är säkerligen inte mig du syftar på, men jag har en liknande historia från min gammelmormor. De hade oturen att hamna under både sovjetisk och tysk ockupation. En sak hon sa som har stannat i släkten var att "Tyskarna ville döda mig för att jag är polack och patriot. Ryssarna ville döda mig för att de är banditer. Tyskarna var i alla fall ärliga."
Citera
2022-03-10, 21:46
Medlem
Citat:
Var en skribent som tog upp vad en gammal mormor sa till honom. Hon var ukrainare och när nazisterna fanns var redan ryssar mer hatade. Nazisterna sågs som befriare efter att Stalin låtir några milkoner ukrainare svältit ihjäl.
Inte omöjligt att du har rätt. Att nazismen är så djupt rotad hos ukrainarna, och att Putin har rätt i att man måste avnazifiera dem.

Men det låter lite väl ryssvänligt?

PS
Ryssland idag har ju inget med kommunism att göra. Men du hävdar att Ukraina verkligen är nazistiskt? Jag tycker att du överdriver.
Citera
2022-03-10, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Jag hänvisar dig fortfarande till Oliver Stones dokumentär ifrån 2016, Ukraine on Fire.

Plutonen och wall street är bättre. filistin....

Citat:
Jag är inte skyldig att diskutera nånting med dig.

då är du i fel forum, eller forumdel, eller för den delen sida på internet.

Har du läst
https://khpg.org/en/1480891067

föresten?
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Brummar nog fortfarande runt i Khariv.
I Kharkiv ligger fabriken som utvecklade T-64 och T-80 för övrigt.

Malyshev Factory jag varit förbi där och kika för några år sedan.
Citera
Medlem
Citat:

Jo, så har det nog alltid varit hos ukrainare, men resten av Europa, när vi tidigare snackat skit om tyskar och dragit paralleller till nazismen, kommer det nu överskuggas så att vi i Europa kommer hata ryssen än mer?
Kommer ordet ryss bli ett skällsord?
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Är detta dom bästa filmerna du kan få fram?

Jämför man era filmer mot vad Ukrainarna serverar så har ni verkligen problem i er krigsföring!

Ukrainaren dödar dom militärer som inkräktar landet, mini Putler dödar civila eftersom han är rädd för möta lillebror öga för öga.

Putler har inte bara tappat ansiktet, har förödmjukat hela det ryska folket inför hela världen och förskjutit dom 60 år bakåt i tiden, många ryssar kommer tyvärr svälta ihjäl.

Lika modernt som Wochenschau.

https://youtu.be/s1rsiK1LIKk?t=40
Citera
2022-03-10, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Inte omöjligt att du har rätt. Att nazismen är så djupt rotad hos ukrainarna, och att Putin har rätt i att man måste avnazifiera dem.

Men det låter lite väl ryssvänligt?

PS
Ryssland idag har ju inget med kommunism att göra. Men du hävdar att Ukraina verkligen är nazistiskt? Jag tycker att du överdriver.

egentligen inte, det finns bred "consensus" om att "väst" är nazismens arvtagare i ryssland, egentligen en rest från kalla kriget,

Att det inte är så spelar naturligtvis ingen roll när stormakten "sovjetangola" med en bnp som italien typ göder den....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in