Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag har ingen lust att chansa... just kärnvapnen tror jag nog att de behandlat väl... det är ju Rysslands garanti från att bli invaderade.
Jag håller med om att detta inte är någonting man vill chansa på, men samtidigt finns det ju en hel del som tyder på att det förekommit väldigt mycket korruption och dålig förvaltning inom den ryska försvarsmakten i många år. Därmed kan man ju ställa sig frågan varför det egentligen skulle vara någon skillnad just när det kommer till kärnvapnen?
Försnillande och dåligt underhåll är ingenting man rapporterar om uppåt, i värsta fall märks det först när saker och ting behöver användas men inte fungerar som det var tänkt. Och när det kommer till kärnvapen så borde väl dessa också testas mycket mer sällan än något annat krigsmateriel, så sannolikheten för att fusk skall upptäckas i tid borde vara lägre än i andra sammanhang.
Därför håller jag det inte för otroligt att även de ryska kärnvapnen kan ha sämre kapacitet än vad som står på pappret, men jag hoppas att det inte skall behöva gå så långt att vi får testa den hypotesen.