2022-03-10, 13:29
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Lysgranater. Inga missiler.
Inte ett ryskt flygplan som en annan användare påstod?
Citera
2022-03-10, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Alla drog ju tyskarna över en kam under/efter WW2. Då måste det ju gå bra att göra samma sak med ryssarna?

Det är precis DET jag menade också med mitt inlägg. Tänk att det ska tolkas utan att veta vad man skriver och pratar om....
En Tysk är inte nazist bara för att den är Tysk. Lika lite som en Ryss inte är en Putin anhängare och anhängare av invasionen av Ukraina....att ni inte kan tolka mig rätt, så tröttsamt att man måste skriva i detalj på internet så folk förstår vad man säger, och inte ens då förstår man utan man övergår tillslut i personhat mot mig som person.
(har redan skett i min enda kommentar i denna tråden)
Har sett ut så sedan jag äntrade internet 1995. Folk är så otrevliga och ociviliserade på internet där dem är anonyma.

Inte konstigt att världen är full av hat, det ser ut så exakt överallt på hela klotet. Bara hat och bråk och påhopp överallt.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Tack men jag vet vad Nuland sa på banden.

Nuland har idag en mycket hög position på statsdepartementet. Men visst är det pinsamt för din sida att hon är så glappkäftad? Vad tror du förresten att JEWsa pysslat med i de där biolabben i Ukraina? Både kineser och ryssar verkar synnerligen angelägna om att få veta det.
Det är också en fullständig propagandakatastrof för USA. Oavsett det är sant eller inte så har både ryssarna och kineserna nu gott om bränsle till att försvara stridigheterna inför hemmaopinionen.

Kan inte förstå att en som Nuland kunde göra ett sådant misstag.
Citera
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
För att laboratoriet har smitta på en massa kända sjukdomar som man inte vill ska spridas bland befolkningen kanske? Jag tror inte bara USA ska vara nervösa för vad som finns där utan hela världen. Sådana här installationer har ett strikt skyddssystem men i krigstid så finns de inte kvar.

Fast...fram till för några dar var ju existensen av dessa biolabb en ”konspirationsteori”. Varför har man haft så många biolabb i Ukraina?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Only thing that could provoke a "vigorous and hostile" Russian response would be if NATO expanded as far as the Baltic states
Vem sa det? Biden är USA:s president!
https://twitter.com/ImReadinHere/status/1500782351831662592

Ni förstår, mina svenska vänner, till och med Biden varnade er för vad som händer i Ukraina nu!

Fortsättningen är ju närmast komisk, om det inte det hela var så tragiskt. Hånar ryssarna som menat att de skulle söka sig mot Kina om NATO fortsätter expandera.

https://twitter.com/ImReadinHere/status/1500784522023034882
Citera
2022-03-10, 13:32
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Fast...fram till för några dar var ju existensen av dessa biolabb en ”konspirationsteori”. Varför har man haft så många biolabb i Ukraina?
En konspirationsteori kanske var att det vara "militära forskningslabb". Det var väl det som spreds?
Citera
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Man kan vara belägrad (under siege = under belägring) fast man inte är omringad. Omringad på engelska är surrounded.

Semantiskt trams. Gräv fram lite källor på dina tidigare påståenden nu.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Finns det en anledning till att oroa sig över att Nordkorea kommer sakta men säkert sakta starta ett tredje världskrig tillsammans med Putin?

Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Detta är en artikel från i Tisdags

"North Korea: satellite images suggest building work at nuclear test site for first time since 2018

Commercial satellite imagery shows construction at North Korea’s nuclear testing site for the first time since it was closed in 2018, US-based analysts said on Tuesday, adding to concerns the country could resume testing major weapons.,

https://www.theguardian.com/world/2022/mar/08/north-korea-satellite-images-suggest-building-work-at-nuclear-test-site-for-first-time-since-2018
Citera
2022-03-10, 13:33
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Det är precis DET jag menade också med mitt inlägg. Tänk att det ska tolkas utan att veta vad man skriver och pratar om....
En Tysk är inte nazist bara för att den är Tysk. Lika lite som en Ryss inte är en Putin anhängare och anhängare av invasionen av Ukraina....att ni inte kan tolka mig rätt, så tröttsamt att man måste skriva i detalj på internet så folk förstår vad man säger, och inte ens då förstår man utan man övergår tillslut i personhat mot mig som person.
(har redan skett i min enda kommentar i denna tråden)
Har sett ut så sedan jag äntrade internet 1995. Folk är så otrevliga och ociviliserade på internet där dem är anonyma.

Inte konstigt att världen är full av hat, det ser ut så exakt överallt på hela klotet. Bara hat och bråk och påhopp överallt.
Jag förstod precis vad du menade och jag håller med dig. Mitt inlägg hade en doft av ironi.
Citera
2022-03-10, 13:33
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
En konspirationsteori kanske var att det vara "militära forskningslabb". Det var väl det som spreds?

Nej, endast biolabb. Det fanns inga sådana i Ukraina enligt USA.
Citera
2022-03-10, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Förfallet som är den svenska skolan

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mj%C3%A4ltbrand

https://sv.wikipedia.org/wiki/B%C3%B6ldpest

Biolabb är transperanta om du får reda på att där finns ett biolab,, om det inte är militära biolabb, för då "finns de inte".
Med transperanta menar jag naturligtvis att under en konflikt ska man kanske se till att stilla fiendens nyfikenhet så slipper man obehagliga incidenter som kan påverka civilbefolkningen. Den här konflikten har pågått i åtta år och under tiden har USA:s försvardepardement sponsrat en del biolabb och det är väl inte konstigt att man udrar varför. Nuland är ju uppenbarligen orolig att det ska falla i ryssarnas händer. Nu har ju Nuland egentligen stillat vår nyfikenhet och erkänt att det är farliga labb som bör säkras och lämnas ifred och vi får väl hoppas att ryssarna då tar det lugnt med labben.

Vad menar du med förfall? Tror du inte människor begriper att denna typ av forskning kan användas för alla djur, inklusive människor.
Citera
2022-03-10, 13:34
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det är många nya som gör ett försök ser man men ack vad lätt att bekämpa ned dem också, Lite roande se dem försöka och sedan när man sätter hårt mot hårt försvinner dem med svansen mellan bena...

Det lättaste är att bara skita i att svara nystartade konton i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in