2022-03-10, 13:07
Medlem
BigBusinesss avatar
Ojojoj. Mörk dag för Putins slaktavfall i dag. Hur jävla inkompetent kan en armé bete sig?

Men det blir väl så när man inte har rätt information och total avsaknad av motivation.

https://mobile.twitter.com/DI_Ukraine/status/1501849922206937090?s=20&t=uE-ihZ6fcijIsBJsbUjpyQ

https://mobile.twitter.com/DefenceU/status/1501810489038446593?s=20&t=0DCfTv6nGhAOSq5Sn6O8FA

Hade det inte varit för terrorbombmingarna av civila kanske man tyckt synd om de ryska beväringarna som nu plågas till döds långt från mamsen.
Citera
2022-03-10, 13:08
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Man kan nästan höra redan nu hur ryssarna tänker använda antingen utsläpp från kärnkraftsanläggningarna eller forskningsanläggningarna som förevändningar till nya groteska angrepp. Vilka säkert innefattar kemvapen eller taktiska kärnvapenbestyckade medeldistansrobotar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Ukraina-lutande Twitterkonto.
Ukrainska soldater gömmer sig i civila byggnder och blir bombade.
"Aftermath of a Russian air/missile strike on a building where Ukrainian soldiers were staying at. Reportedly around Kharkiv, date unknown."
https://mobile.twitter.com/Caucasuswar/status/1501889446375006210

De (Ukrainska styrkor) använder ISIS/Taliban taktiker och gömmer sig bland civila mål. Därför Ryssarna bombar sjukhus/skolor/dagis.

Rätt imponerande att bara ca 500 civila dött när siffran kunde (borde, enligt natoshillsen) varit 25x högre.

Putin borde lyssna på Kadyrov och "släpp lös Tjetjenerna". Då får vi ett snabbt (och blodigt) avslut på konflikten. Putin är för mycket optics.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akeJJ
Och då bör man även vara uppmärksam på att inte sprida information om "biovapen", från källor och dokument som kommer direkt från USAs ambassad. Det är nästan skrattretande hur vissa försöker.

Sen vilka compliance eller audit avtal som upprättats kanske står i dokumenten? Men det framgår att det finns anställda i Kiev och Moskva som är personal till stödsystemen som används i detta program bl.a.
Vad bra, då behöver inte USA vara oroliga då.
Citera
2022-03-10, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Nix. Vilket enkelt motbevisas när man lyssnar på banden.

varsegod
https://www.youtube.com/watch?v=JoW75J5bnnE&ab_channel=SCMPArchive

Citat:
Judinnan Nuland har förresten glappat med käften återigen. Nu vid en senatsutfrågning där Marco Rubio ställde frågor. Helt plötsligt medgav hon existensen av alla biolabben i Ukraina. De som påståtts vara en ”konspirationsteori”. Av någon märklig anledning uttryckte hon oro över att dessa ”oskyldiga forskningslabb” nu hamnar i ryssarnas händer. Min sida har onekligen mycket att tacka lösmynta Nuland för.

Bra att vi är överens om att Nuland är en medelmåttig byråkrat på låg nivå och att det är ödlemänniskor och aliens som ligger bakom rysslands invasionskrig för att befria ukraina från nazibögknarkar bebisar.

Ett tag trodde jag att du var både okunning, naive och foliehatt.
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Någonting måste ske antingen inom Kremlin eller mellan Ryssland och Kina.

Det har börjat knorra en del inom Kremlin nu, flera stycken ja-sägare har börjat protestera. Vi ser också att Putin gått ut med kondelenser till familjer till stupade vilket är en stoooooor grej. Han skulle aldrig gjort det för en vecka sen. Han ljög förvisso så sent som häromdagen att det inte fanns några värnpliktiga i Ukraina men det var något som Kremlin var tvungna att erkänna senare.

Ryssland kan fortsätta kriget en lång period men inte så länge. Ryska staten ser ut att gå bankrutt innan sista april så frågan är om de kan fortsätta kriget ens så länge vilket det defintivt ser ut att de måste göra för att kuva den ukrainska regeringen.

Folk överdriver dessutom vikten av det ekonomiska samarbetet med Kina. Ryssland måste bygga en pipeline till Kina innan de kan sälja ens hälften av vad de säljer till Europa och det kommer ta flera år att bygga den. Under tiden måste produktionen ställas av eftersom de inte kan lagra så mycket gas och man kan inte ställa av en produktion i permafrosten för då kan det ta flera år att få igång den igen. Ryssland är helt körda ekonomiskt oavsett vad de gör.
Kloka tankar. Putin är körd, frågan är när han förstår det själv. Soucide kanske? Den 69-åriga diktatorn chansade att bli hågkommen som en historisk hjälte och det gick åt h-e. Historien kommer minnas honom som "Parentesen och gamblern Putin"
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du måste ju vara synnerligen svagt begåvad om det är din slutsats av det jag skrev.

Citat:
Fejk krigspropaganda. De enda som har incitament att skjuta på civila som försöker fly är Azov och andra fanatiska milisgrupper eftersom de använder civila som sköldar/gisslan. Varför skulle ryssar vilja dra ut på den militära operationen?

Förklara då om jag inte fattar. Vill Ryssland gå så fort fram de kan, eller vill de dra ut på det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
De måste ha varit i fordonet. Ser ut att vara på ett stort fält. Inget skydd eller skyttevärn i närheten.

Tack det gör mig oerhört glad. Jag har hatat ryssarna ända sedan 1968.
Citera
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Dagens lista från Ryska försvarsministeriet.
OBS detta är från Ryska försvarsministeriet inget är mina egna påståenden.
https://www.youtube.com/watch?v=M-LKN9EKJiY
Texten finns i beskrivningen så ni kan översätta från Ryska.
2911 mål träffade inklusive
90 ledningscentraler
141 S-300, Buk M-1 och Osa luftvärnssystem,
86 radarstationer
97 flygplan
57 helikoptrar
986 pansarvagnar och bepansrade stridsfordon
107 MLRS raketartillerifordon
368 fältartilleri och granatkastare
749 enheter av speciella militära fordon
107 drönare

Tidigare dagar.
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU
Det ger 125 stycken nya sedan gårdagens som låg på 2,786 och idag är det då 2,911 totala antalet utslagna mål.
Citera
2022-03-10, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Sport och vilka som får vara med eller inte känns väldigt ointressant just nu. Vem fan vet om inte jorden är utplånad innan året tar slut.

Det är precis DET jag menar. Folk säger riktigt hatiska saker mot Ryska idrottsmän, som om dem har något med helvetet att göra. Det är det jag poängterar och inget annat.
Citera
2022-03-10, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
BORGMÄSTAREN: HÄLFTEN AV INVÅNARNA HAR LÄMNAT KIEV

Varannan invånare i Kiev har lämnat staden, säger borgmästaren Vitalij Klytjko, enligt ukrainska nyhetsbyrån Unian.

– Här är lite mindre än två miljoner personer nu. Ändå förvandlas Kiev till en fästning, säger Klytjko.

Runt staden pågår nu strider med ryska styrkor, men Klytjko säger att de, tack vare de ukrainska soldaterna där, inte kommer lyckas ta sig in i staden.

Någon länk? Tvivlar på att en ukrainare skulle vara så obegåvad att denna offentligt går ut med att staden omvandlas till en fästning.
Citera
2022-03-10, 13:12
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Det är precis DET jag menar. Folk säger riktigt hatiska saker mot Ryska idrottsmän, som om dem har något med helvetet att göra. Det är det jag poängterar och inget annat.
Alla drog ju tyskarna över en kam under/efter WW2. Då måste det ju gå bra att göra samma sak med ryssarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in