2022-03-10, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
De är väldigt lika oss i väst.
Jo men inte ens här tror jag så många har katter..
Citera
2022-03-10, 11:33
Medlem
Trolltestets avatar
Lite skrämmande att höra äldre ryssar prata om Putin och läget just nu (se videon).
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BjBgoG/kirill-12-kritiserade-invasionen-i-ukraina-da-kom-polisen-hem
Citat:
Kirill, 12, berättade vad han tyckte om invasionen av Ukraina under en skollektion i Moskva.
Två dagar senare kom polisen hem och stängde av familjens elektricitet.

Man kan dock föreställa sig att det hade låtit annorlunda om de hade fått prata anonymt.
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ja! Mycket bättre att fegt huka sig bakom andra och låta dem ta vår strid.

Man kan uttrycka det på olika sätt. Jag hukar gärna mina barn bakom andra. Jag är bara beredd att eskalera situationen för mina barn om jag tror att alternativet ofrånkomligt är värre. Jag kan ta att bli kallad "feg", i synnerhet eftersom du bara skulle våga göra det via digital proxy
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jo men inte ens här tror jag så många har katter..

mer lika italinerna i det avseendet om man tar hänsyn till befolkningstorleken och denna lista.

https://www.worldatlas.com/articles/countries-with-the-most-pet-cats-globally.html
Citera
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Han sa, dessutom "Vi har inte attackerat Ukraina!"

Han har rätt, de annekterade Ukraina... :-P

USA är bättre på ljuga faktiskt. Hade deras utrikesminister ståt där så hade vi fått höra långa utlägg om "demokrati", "befria kvinnor" etc. etc. Ryssarna har mycket att lära sig där...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Dom är en del av Ukrainska armén och nationalgardet således helt accepterade av den ukrainska staten. Det är en enorm skillnad.

Hoppas dom alla dör. Z

Z xDDDDDDDDD RySsEn SkYdDaR oSs FrÅn NaZiS

Det är en frivillig batiljon.

Precis som de frivilliga från Sverige, USA, England osv som är på plats och stider som frivilliga soldater.

De tillhör inte den ukrainska militären, de är frivilliga.

Oavsett hur mycket jag ogillar Ryssland ser jag ingen njutning i att individer dör, där har du skillnaden mellan väst och öst. Ni skiter i liv oavsett om det är era egna eller era fienden.
Citera
2022-03-10, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nja ryssarna svinar i A 1sien också. De har ju sina smådiktatorer i de centralasiatiska f.d. Sovjetrepublikerna, nyligen slog de ju ned ett folkligt uppror i ett av de länderna. De ockuperar fortfarande öar som tillhör Japan.
Ja du har säkert rätt men dom konflikterna förutom dom nordliga japanska öarna verkar ändå ligga på ett annan nivå som inte påverkar världspolitiken eller blir uppmärksammat på samma sätt. Lättare för Moskva att styra och kontrollera och sällan något vår media intresserar sig för. Demokrati och mänskliga rättigheter existerar ju inte i den ryska intressesfären.
Men Ukraina har allt ju att vinna på sitt närmande till väst, ukrainarna valde ju därför en västvänlig president något som retade givetvis upp putin. Men nu får Ukraina betala ett högt pris tyvärr.
Lite vibbar/deja vu finns av 1956 och 1968 års sovjetövergrepp på 2 länder i östblocket som försökte sig på att genomföra reformer.
Citera
2022-03-10, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Han har rätt, de annekterade Ukraina... :-P

USA är bättre på ljuga faktiskt. Hade deras utrikesminister ståt där så hade vi fått höra långa utlägg om "demokrati", "befria kvinnor" etc. etc. Ryssarna har mycket att lära sig där...
Det har du rätt i.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Tänker du att Putin ska invadera hela Europa? Han som inte klarar av att invadera en större stad i Ukraina ens?

Putin har redan varnat för vad som kommer att hända om någon annan lägger sig i Ukraina, då kommer europeiska huvudstäder att bli miljontals grader varma.

Ryssland måste få ordning på Ukraina, vilket sker nu.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Lyssna hellre själv än sv medias tolkning
Lyssna på Lavrov? Nej!
Citera
2022-03-10, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
mer lika italinerna i det avseendet om man tar hänsyn till befolkningstorleken och denna lista.

https://www.worldatlas.com/articles/countries-with-the-most-pet-cats-globally.html
Det må jag säga att det finns statistik på sånt. Då var min känsla rätt
Citera
2022-03-10, 11:37
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakinduria
Putin har redan varnat för vad som kommer att hända om någon annan lägger sig i Ukraina, då kommer europeiska huvudstäder att bli miljontals grader varma.

Ryssland måste få ordning på Ukraina, vilket sker nu.
Tänker du att det ska bli mera skrämmande då du fetar texten? Ingen är längre rädd för Putin och hans luffararmé. Slutet för Ryssland är nära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in