2022-03-10, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Behöver jag det?

Här litar jag faktiskt på att ryssarna omsorgsfullt förintat alla 13 labb som USA drivit i ett land med skräpstatus på tredje världen-nivå. Och det tycks ha funnits en god anledning också:

Clint Ehrlich
@ClintEhrlich
Most overlooked detail of the biolabs saga:

Victoria Nuland was *directly* asked whether Ukraine had biological or chemical weapons.

And she didn't say, "No."
https://twitter.com/ClintEhrlich/status/1501764208945287172?s=20&t=h6F2zVkgEU8xOgB-lUPk1w

Man hade lika mycket som Irak, dvs inga.
Citera
2022-03-10, 07:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Man hade lika mycket som Irak, dvs inga.
Man kan snarare säga så här att till skillnad mot Irak 2003 som inte hade några tillstymmelser till WMD:s så verkar Ukraina åtminstone haft potential utifrån den dokumentation som nu flyter upp till ytan.
Citera
2022-03-10, 07:44
Medlem
arbetets avatar
Sista fotot på omkommen ukrainsk nationalist (foto):
In the battles in Izyum near Kharkov, a Russophobe from the Right Sector, Yashka Tsygankov, was killed.

His last photo from the front line was taken in a kindergarten
https://t.me/intelslava/21865
Citera
2022-03-10, 07:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Putin är ”inte galen”, men ”arg och frustrerad” över situationen i Ukraina, enligt CIA-chefen.

I ännu ett bakslag tvingas den ryska ledningen nu medge att man använt värnpliktiga under invasionen.

Ryske ex-ministern Andrej Kozyrev misstänker att presidenten förts bakom ljuset av sina rådgivare.

”De har ljugit för honom”, menar han.

Krigsrapporten 9 mars - rapport från Lviv och Rysslands-experten

Kreml uppger i en kommentar att Putin hade beordrat att inga värnpliktiga skulle delta i Ukraina.

Presidenten har nu tillsatt en militäråklagare som ska utreda händelsen och att ”de som är ansvariga för att ha gått emot ordern bestraffas”.

Medgivandet från militären väcker frågor om Putin får bristfällig information om situationen inne i Ukraina,*skriver The New York Times.

Användandet av unga och ofta dåligt tränade värnpliktiga i krigen i Afghanistan och Tjetjenien var en av de främsta faktorerna till att opinionen svängde mot de militära insatserna, skriver tidningen.

Även när de gäller sanktionerna som nu i princip skär av Ryssland från resten av världen verkar bristfällig information ha skakat Krem

Källa; https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8Qor3E/putin-lurad-av-radgivare-enligt-rysk-exminister

Nu är inte aftonbladet bästa källan men från att gå till att hata Putin till detta så har man nu försökt att faktiskt ta information från båda motparten? I men mening så känns det som en bättre förklaring mer än att säga han är galen vilket jag alltid sagt att det är för enkelt påstående.

Det är väl ett försök operation rädda Putin från ryskt håll. Nej han hade ingen aning om att värnpliktiga sattes in. Någon general skickas till Gulag som den som var ansvarig. Nästa kanske blir nej han hade ingen aning om att nazister sprang Rysslands ärenden i Ukraina. En annan general skickas till Gulag osv. Putin visste inget om något kommer det säkert sluta med om operationen tveksamt lyckats så att åtminstone ryssen tycker bra om honom.
Citera
2022-03-10, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
I teorin ja. I praktiken inskränker det geopolitiska spelet diverse länders rätt till självbestämmande.
Du tror väl inte att USA hade bara sett på om Kina och Mexiko bestämde sig för att bygga kinesiska militärbaser i Mexiko?

Du ställer en enkel fråga, men det finns inga enkla svar. Så har det alltid varit, och så kommer det att förbli.

Enligt ganska många är Ukrainas rätt till självbestämmande deras ensak. Att diskutera fiktiva whatabouts är inte min cup of tea och jag tror du vet varför. Oavsett vad du anser i teorin/praktiken av deras självbestämmande så är Rysslands agerande en omyndigförklaring av ett land i nuläget vilket är definitivt ett övertramp och inte ska tas varsamt på. Deras beväpnade och blodiga agerande på Ukrainas självbestämmande är definitivt inte svaret på hur man bör lösa läget, både i praktiken eller i teorin.
Citera
2022-03-10, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av COV-NL63
Bilder på nazisterna aktiva i Ukraina https://informnapalm.org/en/russian-neo-nazis-in-the-ranks-of-wagner-pmc/ Wagner-gruppen som flugits in av Putler för att strida.

Så vitt jag vet har inget fastställts och att man bara tror att de befinner sig där. Jag kanske har missat att det har bekräftats.
Citera
2022-03-10, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Sista fotot på omkommen ukrainsk nationalist (foto):
In the battles in Izyum near Kharkov, a Russophobe from the Right Sector, Yashka Tsygankov, was killed.

His last photo from the front line was taken in a kindergarten
https://t.me/intelslava/21865

Tror du på allvar att man har igång förskolorna när man bombarderas dagligen?
Citera
2022-03-10, 07:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Klart han gjort, men då har han i alla fall vetat vilka pengar som går vart. Enligt den artikeln så verkade det ju som att han trott att man skicka Spetsnaz och sin bästa trupper och inte så konstigt att det går dåligt då. Antar han är lika förvånad som om en själv skulle bygga en villa för 10 mille och sedan ser att det står en dåligt bygd friggebod på tomten. Antar det är därför det kommer in yrkessoldater från Tjetjenien och Syrien nu. Kanske dålig metafor men poängen jag ville få fram är att om jag blir förbannad at jag fick en dåligt byggd friggebod för mina pengar så lär Putin vara hel vansinnig nu! Hoppas han inte får psykbryt och börjar köra fulbomber nu!

Ja men om du själv är byggare och alltid gör fuskbyggen så borde du inte bli förvånad av att du fick den dåliga friggeboden.
Citera
2022-03-10, 07:50
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Tror du på allvar att man har igång förskolorna när man bombarderas dagligen?
Det får vi verkligen inte hoppas. Men varför befinner han sig i en civil byggnad?
Citera
2022-03-10, 07:51
Medlem
Alla, som nu tror på att USA skulle ha en massa biolab i Ukraina måste ställa sig frågan Varför?

Det räcker med att man tittar i Wikipedia Så ser man att USA har 10 Biolab nivå 4 i USA. De får redan göra allt hemskt man kan tänka sig. USA har redan ett av de två labb i världen som får arbeta med smittkoppor. Det andra har Ryssland.

Ryssland använder sig av det här narrativet för rättfärdiga kriget. Kina hoppar gärna på samma tåg då de kanske slipper världens tankar om Covid.

Sverige har ett Biolab level 4 ska Ryssland få ockupera Sverige. Ryssland har två labb ska världen ockupera Ryssland.

Antag att Ryssland har rätt och försöker slå ut ett labb och misslyckas. Ryssarnas träffsäkerhet är inte den största och alla sjukdomar strömmar ut. En sak som dessa två år har lärt oss. Virus och bakterier skiter i gränser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101

Nu är inte aftonbladet bästa källan men från att gå till att hata Putin till detta så har man nu försökt att faktiskt ta information från båda motparten? I men mening så känns det som en bättre förklaring mer än att säga han är galen vilket jag alltid sagt att det är för enkelt påstående.

Ett visst mått av crazyness får vi nog ändå tillskriva mannen men om detta stämmer visar det ju än mer på hur upp och nervänt allt står till i landet.
Och om detta är sant hur mycket mer hejarklack får han i ryggen?
Kan det vända folket till hans fördel?
Självklart inte alla men en del, det va ju inte ”han som gjorde fel”… förstå mig rätt… Han har blivit förd bakom ljuset och det här va inte hans tanke.
OM det nu är sant…
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
blir putin sur på erdogan nu?

Turkey has delivered a new batch of Bayraktar TB2 attack drones to Ukraine.

A few hours ago, a Ukrainian An-124 military transport aircraft took off from the Turkish city of Tekirdag towards the Polish Rzeszow, located on the border of Poland and Ukraine, which, according to a number of sources, is transporting another batch of Bayraktar TB2 strike unmanned aerial vehicles.
“The An-124-100 heavy transport aircraft of the Ukrainian Antonov airline took off from the Turkish city of Tekirdag, where the production of UAVs is located, to Polish Rzeszow. On board, presumably, a new batch of Bayraktar TB2 attack drones for the Armed Forces of Ukraine. This is the second such flight in the last few days.”, - informs "Telegram" channel "Military observer."

A few days ago, a plane with Bayraktars actually flew from Turkey to Rzeszow, but Ankara said that this was a personal matter of Kyiv and the Turkish company, in which the Turkish authorities did not intend to interfere.

https://www.youtube.com/watch?v=_5yFg422Ry0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in