2022-03-10, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Märkligt då att de flesta pro-Putin här är västerextrema/anarkister, vanemässiga USA-hatare, nazister, Serber ..eller Lööfdyrkande centerpartister som BAB7.
Vänsterextrema anarkister lol.. nej det är nog ingen vänster människa eller anarkist som är pro diktatur och krig överhuvudtaget. Då har du nog missat innebörden helt, men här är inne är det tydligt att folk som är pro-Putin även dyrkar Trump.
De snackar som att om Trump hade varit president så skulle det inte varit något krig nu. Du vet Fredsmakaren Trump som vill lämna Nato och Ukraina i sticket efter att USA har agerat världspolis i åratal.
Citera
2022-03-10, 00:58
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej men Ryssarna behöver inte köpa toapapper; De kan lika gärna ta en hundralapp rubler, när de varit på toan . . . .

Jag har en tiotusing liggande här, uselt dasspapper dock.

Det är också gammal valuta som inte fungerar sedan 95 eller så.

Man kanske skulle växla till sig några rubler och testa uppsugningsförmågan.
Citera
2022-03-10, 00:59
Medlem
Finns det något nytt om konvojen? Sist jag hörde något så blev någon av putins generaler sprängd i luften där framme men har något hänt efter det?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att jag är någon expert på det här.

På FB får alla vara experter, jag är krigsexpert efter bara några veckors FB-studier.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akeJJ
Men deras rätt till självbestämmande är liksom deras ensak.
Ukraina har enligt dig rätt till självbestämmande, men Tyskland har inte rätt att välja sina handelspartners?

Citat:
Ursprungligen postat av akeJJ
Dessa förslag som du anser tvingande är en motreaktion på de anspänningar som rådde. Vem vet, det kanske inte hade tagit samma fart om inte Ryssarna annekterat Krim.
Ukrainsk entonationalism har legat och pyrt under ytan sedan 1940-talet. Den har dock varit begränsad till västra Ukraina. USA utnyttjade den för att på klassiskt manér slå in en kil. Kika på var statskuppens ledande figurer hör hemma. De är så gott som alla från västra Ukraina.

Antirysk retorik spreds långt innan det började hända saker på Krim.
Redan under tidigt 2000-tal fanns det en tydlig spricka som delade landet. Mönstret upprepade sig i alla parlaments- och presidentval.

https://en.wikipedia.org/wiki/Elections_in_Ukraine#/media/File:Ukrainian_parliamentary_election,_2007_(first _place_results).PNG
Citera
2022-03-10, 01:00
Medlem
Äntligen börjar vettiga människor ifrågasätta Natos roll i det här kaoset och vem som hetsade fram kriget.

Den här senatorn Lindsey Graham ligger i högsta grad bakom kriget.

Fox News:

https://youtu.be/jSddNkN228U
Citera
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kim-den-fete.., andas antagligen morgonluft. Hoppas på råvaror (Olja/vete).., man har ju en gemensam gräns.., och väl en järnväg (hur är skicket på den ?).

Men sen är det ju en fråga om cash även..
Nord Korea har inte ens betalt de Volvo bilarna de köpte av Sverige på början av 70 talet.
Och det enda Sverige har kunnat göra nu i 50 år är att skicka en ny påminnelse om betalning varje år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
Finns det något nytt om konvojen? Sist jag hörde något så blev någon av putins generaler spräng i luften där framme men har något hänt efter det?
står nästan helt stilla sedan typ en vecka vad det verkar som
Citera
2022-03-10, 01:01
Medlem
Hela den Ryska manlighetsmyten har helt säckat ihop som följd av det här kriget. Vid det här laget så skulle jag ge mer för en transvestit i Sveriges dialogbatlajon att strida i Ukraina än de sorgliga hösäckar Putin skickar ditt just nu.

Och på tal om manlighet och Putin så framstår han inte direkt som något machoideal när han gömmer sig i en bunker med 15m avstånd från alla andra människor.
Citera
2022-03-10, 01:01
Avslutad
Citat:
Vi får hoppas på en ny Stanislav Petrov:

https://www.dn.se/varlden/sovjetofficeren-som-vagade-tvivla-och-raddade-varlden/

Så sjukt. Tänk att om det hade varit vilken annan ryss som helst på den platsen så hade han avfyrat direkt. Konstigt också hur systemet kan faila så
Citera
2022-03-10, 01:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Finns det något nytt om konvojen? Sist jag hörde något så blev någon av putins generaler sprängd i luften där framme men har något hänt efter det?

Nej den står kvar. Någon trodde att de hade utropat sig själva till en egen republik. Konvojistan. De är numera neutrala i kriget.
Citera
2022-03-10, 01:03
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Finns det något nytt om konvojen? Sist jag hörde något så blev någon av putins generaler spräng i luften där framme men har något hänt efter det?

De har inte förmåga att röra sig. Området har ingen infrastruktur eftersom Tjernobyl ligger i träsket.

Och ukrainarna har stoppat framfarten.

https://twitter.com/Militarylandnet/status/1499786877448200192

Det finns ingen plats för dem att ta sig fram.

Om inte ryssarna når dem från andra håll är det snarare en fråga om huruvida de kan klara sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in