2022-03-09, 23:38
Medlem
Ukrainarna är smarta och modiga.

Men allt lutar åt att Ryssland tar hela östra Ukraina.

Dags att dra tillbaka trupperna och inte låta dem bli omringade.

Både för soldaternas skull och civilbefolkningens.
Citera
2022-03-09, 23:38
Medlem
rotesaus avatar
Sevärt nytt avsnitt av Utrikesbyrån, där Putins f.d talskrivare är med:
Citat:
Putins sista strid?
https://www.svtplay.se/video/34493668/utrikesbyran/utrikesbyran-sasong-5-putins-sista-strid?id=e3ppRkd
Citat:
Vladimir Putins brutala krig i Ukraina har chockat en hel värld. Men samtidigt som den ryska presidentens maktfullkomlighet verkar som mest intakt, viskas det om sprickor i Kremls fasad.
Citera
2022-03-09, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Om Putin sprängde kärnvapen i Ukraina så kommer radiativt stoft antingen driva in i Ryssland, vilket jag antar att Putin inte vill?, eller in i NATO-länder. Då är det ett kärnvapenanfall på NATO och USA, Frankrike och Storbritannien kan skicka allt de har på Ryssland. Men hittills har inte ens Putin vågat attackera västra Ukraina ens med konventionella vapen. Trots att så mycket vapen kommer in där, samt frivilliga soldater från andra länder. Så Putin vågar inte utmana NATO.
OM han är beredd att starta ett kärnvapenkrig bryr han sig nog inte om litet radioaktivt nedfall.
Citera
2022-03-09, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Varför hindrade man inte Ukrainas president 2014-15 ("för många år sedan")?
Då sprättades kvinnor och barn av ukrainska bomber och granater. Var de i Donetsk mindre värda än de i Kiev?

Förklara varför du så hemskt gärna vill dela in offren i grupper, där ena ska räddas och sörjas, och andra ska ignoreras.

Du ämnet alltid bara ena sidan aldrig det faktum att de som startade kriget, separatistsidan, också dödade många civila.
Inga krigsbrott från endera sidan var naturligtvis acceptabla.
Citera
2022-03-09, 23:41
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Jag umgås inte personligen med getknullare så chansen att jag skulle få framföra det är väldigt liten tyvärr. Det dök ju upp en video efter ex antal dagar som lika gärna kan vara fake då den saknade all form av datum och information om vart den var tagen etc kan lika gärna vara inspelad in han fick dejta med de 72 getterna.

Förlåt mig, men jag får en konstig känsla om att du gärna tar upp ämne eftersom detta ligger dig väldigt varmt om hjärtat?

I Sverige är det faktiskt helt förbjuden med denna form av sysselsättning och det tror jag också det är i ukraina.

Finns det överhuvudtaget så många getter i ukraina eller tog dom med sig dom?

Du vet väl att det är riktigt många Tjetjener som har åkt till ukraina?

Kan du delge oss din stora kunskap om Tjetjener och deras förhållande till getter?
Citera
2022-03-09, 23:42
Medlem
Enligt "Osint Defender" har 70 ryska soldater dödats utanför västra Kiev idag.

Min slutsats. De ryska förlusterna är enorma och detta håller inte för Ryssland.

Nu sitter man rejält i skiten. Vi har dag 14 nu.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akeJJ
Menar man denna?

Pro-Putin Chechen general who led 'gay purge' killed in Ukraine

Härlig typ. The means justify the cause, typ.
Ja det är han.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
In och följ Kaydrov på telegram. Lovar det är humor på hög nivå där inne. Tjetjenerna totalförnedrar och hånar ukrainare pga alla vapen och fordon dom snor av dom.
Komiskt när Tjetjenerna blev sönder slaktade av ryssarna för si sådär 20 år sen. Allt det tog var att Putin satt dit en marionett så krigar de för Ryssland och springer deras ärenden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Så var det inte, du får 15 års fängelse för att sprida osanna uppgifter kring kriget.

Det märkliga med denna lag var att efter den kom, så stängde alla MSM sina sändningar i Ryssland, undrar varför?

Men nu har BBC sagt att dom tänker öppna upp i Ryssland...

Men vad som är sant eller inte är ju upp till Kreml?

Det är väl rätt uppenbart att ingen vill förmedla nyheter på liknande premisser?
Citera
2022-03-09, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Jag är fan orolig för vad Tjetjenerna kommer göra med stackarna i Kiev. Dom vågar inte ta sig utanför staden för dom vet att tjetjenerna ligger i buskarna och väntar
Dom där är små valpar. Blanda inte ihop dessa valpar med de riktiga lejonen som inte är på Rysslands sida.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
Komiskt när Tjetjenierna blev sönder slaktade av ryssarna för si sådär 20 år sen. Allt det tog var att Putin satt dit en marionett så krigar de för Ryssland och springer deras ärenden
De kolar runt om i Ukraina och inte bara runt Kyiv.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
NATO Kommer . Och sen får vi se vad som händer..........

Lille vän nu blev det fel igen, det är Tjetjenerna som kommer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in