2022-03-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Samtidigt så skulle ett anfall mot Sverige få enormt lidande som konsekvens. Du ser ju själv hur de beter sig helt barbariskt. Detta är inte ett civiliserat land och bör behandlas därefter.

Ryska soldater får aldrig sätta sin fot på svensk mark.

Enig. Jag menade mer, de är inte kapabla till att kriga, de är urkassa.
Men att blod och hemskheter skulle inträffa- jo med all säkerhet..
Citera
2022-03-09, 19:46
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Soppatorsk o rejäl kyla! Ja vi får hoppas att många rySSar fryser ihjäl i mördar konvojen.

Russian troops stranded in 40-mile convoy could freeze to death in ‘metal tank refrigerators’
Russian troops could freeze in tanks as temperatures expected to dip to -20C

https://www.independent.co.uk/news/world/europe/russia-troops-convoy-freezing-death-b2031696.html?utm_content=Echobox&utm_medium=Socia l&utm_source=Facebook#Echobox=1646825152

Den där konvojen blir bara mer och mer mystisk jag tror majoriteten typ gett upp nu och ryssen som fortfarande har lite stridskuk försöker styra upp verksamheten men att det är en omöjlig uppgift med all ryskskrot som är iväg en plus de små nålsticken Ukraina gör på den bara ökar på förseningen. Frysa lär de iaf göra utan värme,mat och vatten.
Citera
2022-03-09, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Militära rådgivare från väst tränade och utrustade nassarna för ett anfallskrig mot Donbass och det skulle sättas i verket under mars månad.
Putin hade inget val som jag ser det.

Jag tror att han gjorde detta med tungt hjärta. Hur mycket än ni hatar honom så försökte han under hela 8 år att få alla parter till att uppfylla Minskfördraget...

Varför sa han då att han anföll ukraina för att avnazifiera landet?
Varför sa han inte att Ryssland fruktade en invasion? Det borde ha varit busenkelt att visa lite satellitbilder och andra underrättelse uppgifter. Varför bad han inte FN fördömda den här truppuppbyggnaden du beskriver,
Citera
2022-03-09, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Så ryska försvarsdepartementet går ut och erkänner att värnpliktiga skickats och att vakuumbomber använts på samma dag. Börjar det krackelera inifrån?

Mycket talar för det. Eller så vill putin ha en anledning att dra sig ur,

Han blev lurad av militären, som satte in värnpliktiga, mot hans order
Citera
2022-03-09, 19:48
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Soppatorsk o rejäl kyla! Ja vi får hoppas att många rySSar fryser ihjäl i mördar konvojen.

Russian troops stranded in 40-mile convoy could freeze to death in ‘metal tank refrigerators’
Russian troops could freeze in tanks as temperatures expected to dip to -20C

https://www.independent.co.uk/news/world/europe/russia-troops-convoy-freezing-death-b2031696.html?utm_content=Echobox&utm_medium=Socia l&utm_source=Facebook#Echobox=1646825152
Ja och ifall de nu skulle överleva så lär inte orken eller suget att strida vara på top heller.
Citera
2022-03-09, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Här ett par artiklar som tar upp detta:

Vart vill man komma med detta erkännande?

Är Putin beredd att backa, är han död eller har han bara cyanidpillret mellan tänderna?

Har lite svårt att tro att Ryssland erkänner att dom använt dessa vapen.
Citera
2022-03-09, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Ryska soldater som gjorde det rätta, att ge upp. Allt med engelsk översättning.

https://mobile.twitter.com/vonavir821/status/1501277392295194627

Slava Ukraini!

Skulle vara försiktig med att lita på dessa intervjuer, skriker propaganda tyvärr.
Sjukt om det skulle visa sig vara äkta dock!
Citera
2022-03-09, 19:52
Medlem
Börjar bli dåligt med filmer på ryska lastbilskonvojer som krossats.

Ser ut som att ryssarnas nya taktik - större trupper, artilleri - börjar funka.

De tuggar på framåt.

Först när Ukraina börjar ta tillbaka territorium kan man säga att krigsvinden har vänt.
Citera
2022-03-09, 19:52
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Hur långt ifrån Kiev är dom ryska styrkorna, hör alltifrån en mil till fem mil.

Högst sannolikt i förorterna till Kiev. Men det är som jag förstått det, någon annan kanske är bättre informerad där vid lag?
Citera
2022-03-09, 19:53
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Så, varför tycker du så himla illa om Ryssland då?
Jag önskar t ex att Finland och Sverige skulle passa på nu och befria Karelen från ryskt förtyck och rädda karelerna från förföljelser och trakasserier. Vad tycker du om det, Putler har ju fullt upp med Ukraina just nu.

Av samma anledning som du tycker illa om Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Ryska soldater som gjorde det rätta, att ge upp. Allt med engelsk översättning.

https://mobile.twitter.com/vonavir821/status/1501277392295194627

Slava Ukraini!

Undrar huuur sant det är dock att de Ryska soldaterna "inte visste något?".
De känns lite som att de klena soldaterna bara säger de för att skydda sig själva.

De stod på gränsen till Ukraina i månader med 100.000 soldater, klart som fan de vet.
De vill bara låta snälla och oskyldiga för att de var för kassa på att kriga och gav upp...
Citera
Medlem
Det är i en intervju med den tyska tidningen Bild som president Volodymyr Zelenskyj talar om kompromisser.

– Mitt mål är att avsluta kriget med Ryssland. Och jag är redo att ta vissa steg, sa han till tidningen och fortsatte:

– Kompromisser kan göras, men de får inte vara ett svek mot mitt land. Och den andra sidan måste också vara villig att göra kompromisser. Det är det enda sättet vi kan ta oss ur den här situationen.

Nu tror jag snart vi har en lösning på det här alltså. Luften börjar tyvärr gå ut ur ukrainarna. Men samtidigt så innebär en lösning och kompromiss mindre civila dödsoffer. Ryssen har redan förlorat kriget oavsett vad detta landar i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in