2022-03-09, 13:35
Avslutad
Vi kommer ju alla ihåg för två år sedan när pandemin bröt ut och plötsligt var det inne att bunkra med skithuspapper.
Citera
2022-03-09, 13:57
Medlem
RostigHinks avatar
Rubrik kompletterad.

Ämnet är att tänka logiskt (eler inte) om prepping.

/Mod
Senast redigerad av RostigHink 2022-03-09 kl. 17:00.
Citera
2022-03-09, 13:57
Medlem
cerns avatar
Ja svensken är otroligt hjärndöd, ingenting nytt.
Citera
2022-03-09, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Mod får gärna flytta, visste inte vilket forum detta passade i..

Träffade 2 kompisar igår som nojjade över att alla 5l plastdunkar var slut.. Hur skulle de överleva om kriget kommer...

Samtidigt har den ene en kasse full med gamla Cola flaskor (1.5l) i plast som ska pantas.. Hur är det möjligt att man inte kopplar? Jag har pratat med andra som också uttryckt oro att de överprissatta 5l dunkarna är slut..

Inser inte folk att det är billigare för dem att köpa vatten på flaska (eller läsk) än att köpa en tom 5l dunk??? Dessutom är det nog bättre hållbarhet om man köper vatten på flaska än om man tappar själv från kranen.

Är detta ett praktexempel på att rädda människor är lätta att styra? Skräm dem med krig och säg åt dem att köpa en 5l plastdunk på biltema så springer alla fåren i skock utan någon egen hjärnverksamhet?

En cocacolaplastflaska ger ifrån sig microplaster om du fyller den med vanligt vatten.
Citera
2022-03-09, 15:23
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
I Sverige så tror man att man kommer få full service om det uppstår problem på hemmaplan.

Polismyndigheten står handfallen när babbarna svart-handlar med passtider, och man tror på fullaste allvar att staten, kommuner och andra ska leverera ett fungerande koncept?

Logiskt tänk finns inte, vi ser ju hur politikerna tillåts lulla och flumma runt.

Min granne jobbar på kommunen, frågade han för två år sen när det var problem med ett reningsverk i staden, tillfälligt då, om hur man t.ex. skulle kunna sköta färskvatten leveranser till boende - "med vilka tankar då" fick jag som svar, "vi har inga behållare så, än mindre medel för transport av vatten".

Och träffar skiten fläkten så står X antal kommuner igen med byxorna nere för "ojdå...ehhmm ja jo nej"

Vår beredskap är god
Citera
2022-03-09, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
STOPP!!!

Sluta nu leka överlevnadsexperter om ni inte kan ett skit.

Vi kan bryta ner dina idiotiska argument..vad kostar 1000 tändare? Hur funkar dom med vått virke, i storm o piskande regn? INTE ALLS

Ett magnesium stål som tar 3000 tändningar kostar 49 kr i jaktbutik. I den värsta stormen jorden kan frambringa, med dyblött virke o tänder allt bränsle som finns.

Ja jo men dyblött virke får du ju inte fyr på oberoende?!
Citera
2022-03-09, 17:44
Medlem
Jag kan tycka att TS är lika ologisk som de h*n anser vara ologiska.

Vem vid sina sinnes fulla bruk vill sitta med en massa fattiga vattendunkar/flaskor om skiten verkligen träffar fläkten?

Själv har jag grävt ner, i runda slängar, hundra buteljer skumpa (bara fina årgångar) på mina ägor. Och till hagelbrakaren finns där gott om ammo.

Så medans alla fattighjon springer runt med sina lama vattendunkar/flaskor och kokar utgångna snabbmakaroner på sitt sjaskiga stormkök så kommer undertecknad att njuta av egenpangad rådjurssadel framför brasan på godset och läppja de finaste droppar som människan någonsin har producerat.

Så, vem är det som är ologisk egentligen?

Hälsningar,
S.P.
Citera
2022-03-09, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bantex1
Varför preppar man? Tror man seriöst att det skulle kunna bli krig i Sverige? Det kan inte bli krig i Sverige. Det kommer aldrig bli ett krig i Sverige. Folk är hjärntvättade. Varför i helvete skulle Putin invadera Sverige?

Allt skrämselpropaganda handlar om att ha befolkningen runt lillfingret.

Jag är inte rädd för putin.. Är dock inte rädd alls men om nått orolig för World economic forum, Klaus Schwab, great reset (new world order) Demonstrationerna under pandemin är bara ett skämt om man tänker hur det kommer se ut om dom fortgår med deras plan. Vilket dom sagt att dom absolut ska
Citera
2022-03-09, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
I Sverige så tror man att man kommer få full service om det uppstår problem på hemmaplan.

Polismyndigheten står handfallen när babbarna svart-handlar med passtider, och man tror på fullaste allvar att staten, kommuner och andra ska leverera ett fungerande koncept?

Logiskt tänk finns inte, vi ser ju hur politikerna tillåts lulla och flumma runt.

Min granne jobbar på kommunen, frågade han för två år sen när det var problem med ett reningsverk i staden, tillfälligt då, om hur man t.ex. skulle kunna sköta färskvatten leveranser till boende - "med vilka tankar då" fick jag som svar, "vi har inga behållare så, än mindre medel för transport av vatten".

Och träffar skiten fläkten så står X antal kommuner igen med byxorna nere för "ojdå...ehhmm ja jo nej"

Vår beredskap är god

Jag har för mig att kommuner har en skyldighet att ha en fungerande vattenförsörjning och liknande vid kriser, stämmer inte det?
Citera
2022-03-09, 19:10
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyrelseProffset
Jag kan tycka att TS är lika ologisk som de h*n anser vara ologiska.

Vem vid sina sinnes fulla bruk vill sitta med en massa fattiga vattendunkar/flaskor om skiten verkligen träffar fläkten?

Själv har jag grävt ner, i runda slängar, hundra buteljer skumpa (bara fina årgångar) på mina ägor. Och till hagelbrakaren finns där gott om ammo.

Så medans alla fattighjon springer runt med sina lama vattendunkar/flaskor och kokar utgångna snabbmakaroner på sitt sjaskiga stormkök så kommer undertecknad att njuta av egenpangad rådjurssadel framför brasan på godset och läppja de finaste droppar som människan någonsin har producerat.

Så, vem är det som är ologisk egentligen?

Hälsningar,
S.P.
Skumpa i all ära men det kan inte ersätta vatten. Jag har ett förråd av bärs, läsk och flaskvatten och kranvatten så jag är inte orolig för egen del. Studsare, hagelbrakare och båge finns att tillgå så rådjurssadel eller ryss-innanlår kan säkert hamna på menyn här med...

Har dock inte grävt ner skumpan i trädgården..
Citera
2022-03-09, 20:23
Medlem
BosseBetongs avatar
Folk preppar satan, men vet dom hur/vad dom ska göra när det verkligen behövs?

Majoriteten av dagens befolkning skulle förmodligen inte greja 2v i buschen utan massa moderniteter. Eller har jag fel där?
Citera
2022-03-09, 21:09
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananasplitt222
En cocacolaplastflaska ger ifrån sig microplaster om du fyller den med vanligt vatten.

Bör man verkligen oroa sig över mikroplaster när kriget kommer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in