2022-03-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nopp, vad som utgör en nation bestäms av folket som lever på ett terriorium. Fortfarande så att Kyiv slog till siste man mot mongolerna medan byhålan Moskva samlade in skatter åt fienden i ca 150 år! Arvet ifrån vikingarna lever tydligen ännu hos det ukrainska folket med tsnke på deras kämparglöd och ovilja att styras under Kremls stövelklack!

Slava Ukraini!
Kul att just du skriver detta. Har du någonsin gått emot massan för något du anser vara fel? Har du någonsin försvarat någon som blivit mobbad? Nu försvarar du Ukraina men det var ju den lilla killen i mobbgänget som ni skickade fram för att kasta sten på den kraftfulle mobbade som nu fått nog. Nu får ukraina stryk och ni kan inte göra annat än att hata och det älskar ni. Ynkryggar.

Du läser Aftonbladet, SVT och DN för dagens åsikt och sprider den vidare utan att tänka själv. Det är få svenskar som har någon kämparglöd kvar, vi får inte ens hylla vår historia inklusive vår fantastiska vikingatid utan att bli kallade rasister. Här samlar staten in extrem skatt och numera delas det mesta ut till nysvenskar och rika via alla privatiseringar. I stort sett allt av värde är sålt till utländska intressen, framför allt svensk försvarsindustri.

Slava Ukraini! (det låter som det är, en variant på H*il H*tler och storhetsvansinne)
Senast redigerad av Moretex 2022-03-09 kl. 16:34.
Citera
2022-03-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Det är väl så han har blivit utmålad i media? Du menar alltså på allvar att han inte i förväg skulle planera inför dessa historiska sanktioner?

Din sista fråga kan jag inte svara på. Ingen vet exakt vad som pågår bakom kulisserna. Men det som förmedlas i massmedia är helt fel.

Nej han har inte alls blivit utmålad som galen i media. En och annan journalist har frågat någon expert om det men ingen vad jag har sett ha hävdat att han blivit galen i bemärkelsen sinnessjuk.

Att det är svårt att förstå syftet med kriget och vad målet och vad Putin tror sig uppnå i är en annan sak. Det är nämligen extremt svårt att förstå.

Att du tror att han planerat allt som händer nu visar på att du inte har så bra koll.
Det som händer nu är helt bortom hans plan. Han kommer troligen att kunna vrida till den militära insatsen till ett antal vinster på slagfältet.

Det ekonomiska slagfältet har aldrig sett ut så här i mänsklighetens historia. Miljoner ryssar har redan fått sina tillgångar utraderade och har en pågående superinflation och 20% konstlad ränta.
Du tror alltså på fullt allvar att det är en del av Putins masterplan?
Säg det till alla nyfattiga ryssar
Citera
2022-03-09, 16:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag skrev om det i natt. Ukraina har också varit aktiva i att skapa hinder på olika sätt.
https://twitter.com/Militarylandnet/status/1499786877448200192
Tillsammans med sprängda broar och räls förklarar det en del av invasionsarméns problem.

Smart de har skapat översvämning.
Citera
2022-03-09, 16:32
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vanlig taktik för rySSarna. De använder enbart "humanitära korridorerna" för omgrupperingar o väljer då korridorerna därefter.

Sen skjuter de mot de civila så de stannar kvar o möjliggör att de kan upprepa proceduren.

rySSar är som SS. Bryr sig inte om människoliv.

Ska jag vara ärlig tror jag att den ryske soldaten på marken har jävligt svårt för detta och det är nog mer än en som spytt om man säger så.

Men order är order och jag tror att få vågar desertera, även om det ska ha skett.
Citera
2022-03-09, 16:33
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
En fråga.

Invasionen är snart inne på sin 15:e dag. Vad äter dom ryska soldaterna?

Jag förstår att vissa plundrar affärer och dylikt men dom som är i skogen och mitt ute i ingenstans, dom lär ju inte ha tagit med mat för 15 dagar+

Vad fan äter dom?
De dödar höns för mat i privata områden. Snyggt va? Som de vilda mongoler de är.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1501579034584621061
Citera
2022-03-09, 16:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vanlig taktik för rySSarna. De använder enbart "humanitära korridorerna" för omgrupperingar o väljer då korridorerna därefter.

Sen skjuter de mot de civila så de stannar kvar o möjliggör att de kan upprepa proceduren.

rySSar är som SS. Bryr sig inte om människoliv.
Ryssland har bombat ett barnsjukhus i Mariupol.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1501571545302511626
Citera
2022-03-09, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Nej han har inte alls blivit utmålad som galen i media. En och annan journalist har frågat någon expert om det men ingen vad jag har sett ha hävdat att han blivit galen i bemärkelsen sinnessjuk.

Att det är svårt att förstå syftet med kriget och vad målet och vad Putin tror sig uppnå i är en annan sak. Det är nämligen extremt svårt att förstå.

Att du tror att han planerat allt som händer nu visar på att du inte har så bra koll.
Det som händer nu är helt bortom hans plan. Han kommer troligen att kunna vrida till den militära insatsen till ett antal vinster på slagfältet.

Det ekonomiska slagfältet har aldrig sett ut så här i mänsklighetens historia. Miljoner ryssar har redan fått sina tillgångar utraderade och har en pågående superinflation och 20% konstlad ränta.
Du tror alltså på fullt allvar att det är en del av Putins masterplan?
Säg det till alla nyfattiga ryssar

Ja och varför gjorde då Putin medvetet så att hans folk blev urfattiga och utslängda ur alla internationell gemenskap såsom fotboll om han inte hade en plan för det?
Citera
2022-03-09, 16:35
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

assads syrien 2.0
Citera
2022-03-09, 16:35
Medlem
Citat:

Det är väl tur att Azovbataljonen evakuerat den då.
Citera
2022-03-09, 16:36
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:

Fyhelvete. Barnsjukhus bombas sönder och samman. Fan inte ens IS höll på med sådant. Vad är det för folk egentligen.
Citera
2022-03-09, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Är det ens ett argument?

Det är ju Putins argument. Han flyttar tillbaka historien till valfri tidpunkt för att motivera att expandera sitt Imperium.

Det märkliga är att samma logik kan tillämpas på samtliga baltstater och stora delar av Polen. JA och säkert fler områden i östra delarna.

Så varför skulle detta historiska resonemang enbart gälla Ukraina?

Lite ironiskt är att det var Vikingar (Rurik) från Kiev som grundade det egentliga Ryssland.
Karl XII var ju också bra nära att återupprätta en Ukrainsk koloni men torskade i Poltava.

Så varför ska inte Sverige egentligen kräva tillbaka Ukraina?
Citera
2022-03-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Du kan läsa om en alternativ analys här. Använd din egen intuition för att avgöra vad som är sant.

Dravel

Ska det här likna någon sort analys, för mig ser det ut som någon slags vanföreställning. Utan länk dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in